printlogo


کد خبر: 159147تاریخ: 1395/3/29 00:00
رویدادها

«ماموریت هسته‌ای» نخستین مسابقه سه‌بعدی گرافیکی
«ماموریت هسته‌ای» مسابقه‌ای با محوریت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با فضایی گرافیکی به افزایش اطلاعات عمومی مخاطبان می‌پردازد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقه «ماموریت هسته‌ای» مسابقه‌ای تلفنی است که با  پرداختن به موضوعات هسته‌ای اطلاعات عمومی مخاطبان را افزایش می‌دهد. این مسابقه با طرح و پیشنهاد از سوی مدیر شبکه به کارگردان کار داده شده و گرافیست و برنامه‌نویسان زبده‌ای چون محسن صمیمی، آزاد بنده‌ای، مصطفی رضایی و علیرضا باغی در این کار حضور دارند. گروه سنی شرکت‌کنندگان در این مسابقه بین 9 تا 12 سال و نیازمند هوش، حافظه، سرعت عمل و اطلاعات عمومی است. «ماموریت هسته‌ای» از مراحل مختلفی چون نیروگاه هسته‌ای، دستگاه‌های گرماساز، لوله‌گذاری و اتاق رمزگشایی تشکیل شده که شرکت‌کنندگان تلفنی باید با عبور از آن مراحل به اتاق هدف که مرحله نهایی است، برسند.   این مسابقه فضایی سه‌بعدی دارد که برای نخستین‌بار شاهد آن در مسابقات تلویزیونی هستیم که آن را مدیون تلاش و همت گرافیست و برنامه‌نویسانی هستیم که این تصاویر را برای مخاطبان ملموس کردند.   «ماموریت هسته‌ای» در
90 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید می‌شود که اجرای آن را فرشاد حسن‌پور برعهده دارد.  این مسابقه زمینه‌ای را برای افزایش آگاهی درباره پیشرفت علمی کشور در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای مخاطبان فراهم می‌کند.

روایت ماجرایی در 30 سال بعد
انیمیشن ایرانی «کیخان»   با محوریت مسائل اجتماعی
تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «کیخان» که موضوعی مرتبط با مواد مخدر صنعتی دارد معتقد است این معضل شوخی نیست و همه خانواده‌ها باید هوشیار باشند. به گزارش مهر، امیر کساوندی، تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن «کیخان» درباره روند تولید این اثر گفت: این روزها در حال پشت سر گذاشتن مرحله پیش‌تولید هستیم. از این مجموعه ۴۰ قسمتی، پیش‌تولید ۵ قسمت به پایان رسیده و در حال ادامه کار هستیم. طراحی شخصیت‌ها، فضاها، استوری برد در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بعد از این مرحله ساخت کاراکتر، فضا و بنا بر لزوم کار، بخش سه‌بعدی نیز اضافه می‌شود. این مجموعه محصول مشترک سازمان صداوسیما با ستاد مبارزه با موادمخدر است و مشخصا به موادمخدر صنعتی یا همان روانگردان‌ها می‌پردازد. این تهیه‌کننده اشاره کرد: تاکنون انیمیشن‌ها حول اسطوره‌ها در ادوار مختلف تاریخ به تصویر آمدند و «کیخان» جزو نخستین‌های اکشن پویانمایی با محتوای اجتماعی است. این قصه که براساس ذهنیات نگارنده در مشورت با گروه به رشته تحریر درآمده از زمان جلوتر است و ماجرایی در ۳۰ سال بعد را روایت می‌کند. جغرافیای آن هم تهران در نظر گرفته شده که با سیستم و امکانات مدرن‌تر مجهز شده است. نمادهای ساختمانی هم نشان از توسعه شهری تهران دارد و جزئیاتی نیز در تصاویر پس‌زمینه لحاظ شده که کاملا معرف یک جغرافیای مشخص خواهد بود. وی ادامه داد: در «کیخان» تعدادی نوجوان و جوان خلاق در زمینه یک پروژه هوشمند ابررایانه کار می‌کنند و دشمن برای از بین بردن ذهن این جوانان، آنها را آلوده می‌کند. به این صورت که برای کار کردن‌های شبانه به ایشان پیشنهاد می‌دهد از قرص‌هایی نیروزا استفاده کنند تا بتوانند تا صبح بیدار بمانند اما متاسفانه مصرف مداوم باعث خودکشی یکی از اعضا می‌شود و این آغازی است برای مجموعه انیمیشن «کیخان». این کارگردان و تهیه‌کننده افزود: هدف سازمان و ستاد مبارزه با موادمخدر از تولید مجموعه «کیخان» این است که مواد مخدر صنعتی را شوخی نگیرید. این نوع مواد اتفاقا در ظاهر بیرونی افراد تاثیر ندارد و مستقیم مغز را از بین می‌برد. من در تحقیقات مربوط به این اثر با اتفاقاتی مواجه شدم که واقعا باورپذیر نیست. این قرص‌های روانگردان فرد را به دنیایی کاملا توهمی می‌برد و آنها به‌رغم حضورشان کنار خانواده و جامعه از نظر ذهنی بشدت از مردم اطراف خودشان دور می‌شوند و حاضر هم نیستند از آن دنیا بیرون بیایند.  وی همچنین اظهار کرد: در تحقیقاتم با برخی از کسانی که ترک کرده بودند مواجه شدم که می‌گفتند ما وقتی این قرص‌ها را مصرف می‌کردیم قادر به انجام کارهایی بودیم که امروز اصلا امکانپذیر نیست. به نظر من در چنین زمانه‌ای همه والدین باید هوشیار باشند. ما در این مجموعه برای اینکه جایی یا کسی را زیر سوال نبریم از زمان آینده و مکان‌هایی به نام موسسه استفاده کردیم فقط برای اینکه این هشدارها را بگنجانیم.


Page Generated in 0/0066 sec