printlogo


کد خبر: 159159تاریخ: 1395/3/29 00:00
چهارگوشه

تشکیل دولت جدید سوریه تکذیب شد
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اخبار منتشر شده درباره تشکیل دولت جدید در این کشور را تکذیب کرد. بیانیه منتشره از سوی سانا حاکی است تشکیل کابینه براساس شیوه‌های قانونی انجام خواهد شد و هرگونه خبر منتشرشده در پایگاه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف در این‌باره نادرست است. برخی منابع پیش‌تر به راشاتودی گفته بودند مهندس عماد خمیس، وزیر برق فعلی در روزهای آینده دولت جدید این کشور را تشکیل خواهد داد.

کاهش دارایی‌های ارزی روسیه در آمریکا
روسیه در چارچوب اجرای برنامه خروج سرمایه‌گذاری‌های ارزی خود از آمریکا با خارج کردن 3 میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر از بازار اوراق بهادار این کشور از آغاز سال جاری تاکنون 12 میلیارد و 800 میلیون دلار را بازگردانده است. اکنون دارایی‌های ارزی روسیه در آمریکا به 82 میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش یافته است. خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: مسکو درصدد است برنامه انتقال دارایی‌های خود از آمریکا را اجرا و آنها را به داخل کشور
منتقل کند.

اخراج چند مقام آمریکایی از نیکاراگوئه
وزارت امور خارجه آمریکا از اخراج 3 مقام دولت این کشور در حین انجام خدمت در نیکاراگوئه خبر داد. دولت نیکاراگوئه اعلام کرده این افراد در حال انجام اقدام‌های امنیتی برای مقابله با تروریسم بدون اطلاع مقام‌های محلی بوده‌اند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد چنین اقداماتی می‌تواند به طور بالقوه تاثیری منفی در روابط آمریکا و نیکاراگوئه بویژه در حوزه‌های تجاری داشته باشد. وی ادامه داد: ما مراتب ناخرسندی خود را در قبال اتفاقی که اخیرا رخ داده ابراز کرده‌ایم.


پیام مرجعیت به نیروهای عراقی وحدت، نه انتقام!
گروه بین‌الملل: عبدالمهدی الکربلایی، ‌نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی،‌ مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه کربلا خطاب به شبه‌نظامیان عراقی اظهار داشت:‌ هدف از نبرد در مناطق تحت نفوذ داعش،‌ نجات مردم از دست آنان است. الکربلایی در ادامه به نیروهای عراقی توصیه کرد در مناطق درگیری شئونات و معیارهای انسانی را رعایت کنند. نماینده مرجع عالیقدر شیعیان به نیروهای عراقی هشدار داد در عملیات‌ها هدف‌شان «انتقام» نباشد. وی تاکید کرد نیروهای عراق باید از هویت ملی که داعش قصد دارد آن را نابود کند،‌ حفاظت کنند. همچنین نماینده آیت‌الله سیستانی به پزشکان توصیه کرد در ارائه خدمات میان مراجعان فقیر و ثروتمند تفاوتی قائل نشده و با بیماران با ملایمت برخورد کنند و هدف‌شان سود مالی نباشد. الکربلایی تاکید کرد استادان دانشگاه باید بدون تبعیض به امور دانشجویان آواره نیز توجه و رسیدگی کنند. پیش از این رسانه‌های عراقی اعلام کرده بودند که مرجع عالی شیعیان عراق خواستار وحدت و یکپارچگی همه گروه‌ها و احزاب و طایفه‌ها شد و از آنان خواست با ایجاد وحدت، فرصت سوء‌استفاده را از دشمنان سلب کنند. ایشان در دیدار با کادر پزشکی دانشکده‌های پزشکی در شهر نجف اشرف گفت: برادران خود را که از شهرهای موصل، رمادی و صلاح‌الدین و دیگر شهرها آواره شده‌اند بدون آنکه از آنان سوال کنید شیعه هستند یا سنی یا هر مذهب دیگری با مال، مسکن و غذا یاری دهید.  مرجع شیعیان عراق اظهار داشت: زمانی که داعش به عراق حمله و به کشتار و جنایت اقدام کرد در آن زمان فتوا دادم دفاع از نفس و مقدسات در این کشور واجب کفایی علیه خارجی‌هاست و نه علیه عراقی‌ها و برادران اهل سنت، و شما که الان در حال جنگ با تروریست‌ها در رمادی و دیگر شهرهای عراق هستید در واقع از برادران‌تان دفاع می‌کنید تا آنان را از سلطه تروریست‌های داعش خلاص کنید.  آیت‌الله سیستانی تاکید کرد: زمانی که فتنه‌ها به وقوع پیوست و اماکن مقدس شیعه در معرض تهدید قرار گرفت و حتی بعد از انفجار ضریح مقدس امامان عسکری در واکنش این اقدام سوال شد و گفتم حتی اگر شهرهای شیعه به طور کلی هم خراب شود با اهل سنت برخورد نکنید و رفتار امامان خود را به یاد آورید که چطور در مقابل بدرفتاری با حسن خلق برخورد می‌کردند.
 


Page Generated in 0/1424 sec