printlogo


کد خبر: 159189تاریخ: 1395/3/29 00:00
خسارات فراوان به 5 ساختمان، شبکه برق و مخابرات در اثر ترکیدگی لوله گاز در منطقه غرب تهران وارد شد
انفجار مهیب!
2 کشته و 5 مصدوم در اثر انفجار تا لحظه تنظیم گزارش

گروه اجتماعی: بامداد جمعه ۲۸ خرداد خط لوله گاز در غرب تهران در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شد که این حادثه 2 کشته و 5 مصدوم برجا گذاشت. به گزارش«وطن امروز» این انفجار و در پی آن آتش‌سوزی ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه رخ داد و باعث ایجاد گودالی به طول ۱۰۰ متر و عمق بیش از ۵۰ متر شده است. همچنین 5 ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شد.
مرگ 2 نفر در انفجار شهران
این در حالی است که پس از اعلام مصدومیت 5 نفر در این حادثه از سوی حسن عباسی سخنگوی اورژانس، ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از جان‌باختن 2 نفر از کارکنان مترو در جریان این حادثه خبر داد. قناعتی، در این‌باره اظهار داشت: ساعات ابتدایی صبح جمعه 28 خرداد به دلیل فعالیت کارکنان مترو در محدوده تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران شاهد انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران بودیم. عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کشته شدن 2 نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال‌غرب تهران تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو نیز جان خود را از دست داد. قناعتی درباره وضعیت خانه‌های مسکونی در اطراف خط لوله گاز شمال غرب تهران اظهار کرد: انفجار خط لوله سبب شکسته شدن شیشه‌های 5 واحد مسکونی در اطراف محل حادثه شد، همچنین یکی از ساختمان‌های اداری اطراف نیز دچار حریق شد.
شکستگی لوله گاز، عامل انفجار
در همین حال مرتضی مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز عنوان کرد. وی بیان داشت: نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این دلیل خانه‌های اطراف این محل تخلیه شدند.
قطع تلفن ثابت 55 هزار مشترک
علاوه بر وارد آمدن خسارت به تعدادی از ساختمان‌ها و قطع گاز ساکنان این منطقه براثر انفجار خط لوله گاز، تلفن ثابت 55 هزار مشترک شمال غرب تهران نیز قطع شد. زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تایید این موضوع یادآور شد: بر اثر انفجار خط لوله گاز در شمال غرب تهران تلفن‌های ثابت و همراه مرکز شهید کاظمیان قطع شد. وی ادامه داد: با انجام اقدامات اولیه بخشی از تلفن‌های همراه این محدوده وصل شد اما اتصال دوباره تلفن‌های ثابت و همراه زمانبر است.
ایجاد گودالی به عمق ۱۰۰ و عرض ۵۰ متر
از دیگر پیامدهای این انفجار  ایجاد اختلالات ترافیکی و ایجاد مشکل برای تردد ساکنان این نواحی بود به صورتی که برخی دسترسی‌ها در منطقه مسدود شد، چراکه انفجار، گودالی به عمق 100 متر در منطقه ایجاد کرده است. جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به ایجاد شدن گودالی با عمق حدود ۱۰۰ متر و عرض ۵۰ متر در حادثه انفجار  منطقه کوهسار، از تداوم برخی محدودیت‌های ترافیکی طی روزهای آینده در این منطقه خبر داد.  سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت عنوان کرد: به نظر می‌رسد انسداد به وجود آمده تا چند روز آینده به قوت خود باقی باشد و از این رو لازم است رانندگان نسبت به محدودیت‌های اعمال شده توجه کافی را داشته باشند.
انفجار ربطی به مترو نداشت
همچنین مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله گاز در منطقه شهران، بروز این حادثه را بی‌ارتباط به عملیات‌های مترو دانست. هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو در این‌باره افزود: تونل مترو در قسمتی که این حادثه اتفاق افتاده است در 25 متر پایین‌تر قرار دارد. به عبارت دیگر تونل مترو 25 متر زیر تمام تاسیسات شهری قرار دارد.
تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران
این در حالی است که به دنبال ایجاد مشکلات متعدد در منطقه جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران به ریاست شهردار تهران در منطقه 5 تشکیل شد. به دنبال انفجار خط لوله اصلی گاز شمال غرب تهران و وارد آمدن خسارت به خانه‌های اطراف و زیرساخت گاز، آب و تلفن شهر تهران و همچنین انتشار اخباری درباره مرگ کارگران مترو مدیریت بحران شهر تهران به ریاست محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در شهرداری منطقه 5 تشکیل جلسه داد. علاوه بر این سرپرست دادسرای جنایی تهران با اشاره به آخرین وضعیت حادثه انفجار لوله گاز بر ضرورت بررسی دقیق علت حادثه تاکید کرد.   قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران بزرگ با بیان اینکه هنوز دلیل قطعی حادثه منطقه شهران مشخص نشده است، بیان داشت: اینکه برخی می‌گویند علت وقوع حادثه نشست زمین به دلیل فعالیت کارگاه مترو بوده،‌ هنوز اثبات نشده است.


Page Generated in 0/0059 sec