printlogo


کد خبر: 159191تاریخ: 1395/3/29 00:00
نبض جامعه

سردار کمالی اعلام کرد
تشدید دستگیری سربازان غایب و فراری
جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح اخباری جدید برای متقاضیان پرداخت جریمه غیبت سربازی، از تشدید دستگیری سربازان غایب و فراری و اعمال سایر محرومیت‌‌ها و محدودیت‌های قانونی برای این مشمولان در سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار موسی کمالی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر به منظور پرداخت جرایم غیبت سربازی از ابتدای خردادماه امسال، اظهار داشت: پس از شروع ثبت‌نام مشمولانی که دارای 8 سال غیبت سربازی بودند، متأسفانه اشکالاتی در سامانه مکانیزه سازمان وظیفه عمومی و پلیس+10 به‌وجود آمد که روند ثبت‌نام مشمولان را با کندی مواجه کرد. به گفته وی،  البته در حال حاضر این اشکالات برطرف شده و از این رو لازم است تا مشمولانی که قصد بهره‌مندی از این موضوع را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام خود در این طرح اقدام کنند چراکه میزان جریمه نقدی این مشمولان تا زمان ثبت‌نام آنها در این سامانه محاسبه می‌شود و به طور طبیعی افرادی که دیرتر ثبت‌نام کنند باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در بخش دیگری از اظهاراتش با هشدار نسبت به مشمولانی که دارای غیبت بوده یا از خدمت وظیفه عمومی فرار کرده‌اند، گفته است: «در برنامه‌ریزی‌های به‌ عمل آمده برای سال جاری مقرر شد تا 3 روش برخورد با مشمولان غایب در دستور کار قرار گیرد، اول آنکه مقرر شد در راستای اجرای ماده 58 مکرر خدمت وظیفه عمومی، شناسایی و دستگیری مشمولان فراری تشدید شود و این در حالی است که در سنوات گذشته سالانه 30 تا 35 هزار نفر از این افراد دستگیر می‌شدند اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند شناسایی و دستگیری مشمولان فراری در سال جاری تشدید خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای افزایش 2 برابری اعزام به عتبات
رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی و تلاش این سازمان برای افزایش 2 برابری اعزام زائران ایرانی به عتبات در سال جاری خبر داد.به گزارش مهر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت  به اهداف سفرش به عراق اشاره کرد و گفت: ماموریت سازمان حج و زیارت در سال‌جاری افزایش 2 برابری تعداد زائران اعزامی به عتبات و فراهم آوردن بستری برای این اقدام است. وی به پروژه‌های در حال اجرا در شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و افزود: طی 3 سال گذشته که این اقدامات در برنامه بود، شاید از سوی برخی انجام آن قابل تصور نبود اما برخی از این پروژه‌ها بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید و از این بابت خدا را شاکریم. اوحدی اجرای پروژه‌هایی را که در راستای توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی زائران در شهرهای مقدس عراق در حال انجام است گامی مثبت و مؤثر در فراهم آوردن بستری برای افزایش زائران و ارائه خدمات کیفی به زائران توصیف کرد.

دانشجویان با نگارش نامه‌ای خواستار شدند
ابطال تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری
بیش از هزار نفر از پزشکان و دانشجویان مقاطع گوناگون پزشکی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خواستار ابطال تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری سال جاری شدند. به گزارش ایسنا، در این نامه به مواردی از جمله وجود نداشتن امکان تراز کردن معدل دانشجویان دانشگاه‌های گوناگون به واسطه ارزشیابی غیرمتمرکز، عطف به ما سبق شدن قانون مورد استناد شورای آموزش پزشکی و تخصصی درباره تاثیر امتحان پیش کارورزی و نمرات طی دوران پزشکی عمومی اشاره شده است. آبتین حیدرزاده، مسؤول آزمون‌های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به درخواست دانشجویان اظهار داشت: تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در نتایج آزمون دستیاری 15 درصد تعیین شده و به دلیل اینکه دانشجویان در جریان این قانون نبودند، تاثیر مثبت و به نفع دانشجو خواهد بود. حیدرزاده با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج آزمون دستیاری سال‌های گذشته نیز گفت: سال‌های گذشته نیز تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج آزمون دستیاری اعمال شد اما متاسفانه این تاثیر بسیار ناعادلانه بود. معاون اجرایی دبیرخانه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیرنداشتن سوابق تحصیلی در کارنامه اولیه آزمون دستیاری داوطلبان بیان داشت:جای هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد، چرا که تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج دستیاری مثبت است و وزارت بهداشت به نفع دانشجویان عمل خواهد کرد.


Page Generated in 0/0062 sec