printlogo


کد خبر: 159219تاریخ: 1395/3/30 00:00
اخبار

دریافت ۱۲2۹ اثر در بخش مسابقه سینمای ایران
آمار نهایی آثار متقاضی حضور در بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد. به گزارش فارس، با پایان مهلت دریافت آثار در بخش‌های مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در مجموع یکهزار و 229 اثر به دبیرخانه این رویداد سینمایی رسیده است. طبق اعلام دبیرخانه جشنواره مقاومت، 31 اثر در بخش سینمای ایران،  25 اثر در بخش سینمایی- ویدئویی،  36 اثر در بخش سریال تلویزیونی، 337 اثر در بخش آثار مستند، 150 اثر در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی، 76 اثر در بخش آثار پویانمایی،  96 اثر در بخش نماهنگ، 35 اثر  اقلام تبلیغی (این بخش تا 15 تیرماه مهلت دریافت آثارش باقی مانده است)، 188 اثر در بخش جلوه‌گاه نور و 255 اثر در بخش قلم طلایی براساس آمار تفکیکی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

حمید نعمت‌الله شعله‌ور را می‌سازد
فیلم سینمایی «شعله‌ور» در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما درباره آخرین وضعیت «شعله‌ور» گفت: در مرحله پیش‌تولید مقدماتی به سر می‌بریم اما هنوز نمی‌توانم به جزئیات اشاره بیشتری داشته باشم چون کار خاصی انجام نداده‌ایم. تهیه‌کننده «کیمیا» درباره قصه «شعله‌ور» بیان کرد: قصه فیلم اجتماعی است اما به لحاظ محتوایی ساختار متفاوتی دارد؛ یعنی جزو اولین فیلم‌هایی است که در سیستان و بلوچستان کار می‌شود. گفتنی است، «شعله‌ور» که در بخش خصوصی ساخته می‌شود، به کارگردانی حمید نعمت‌الله خواهد بود و این دومین تجربه این کارگردان با محمدرضا شفیعی بعد از مجموعه «وضعیت سفید» است.

کتاب تازه انتشارات روایت‌فتح
کتاب «هویزه» شامل روایت و گزارش لحظه به لحظه 4 شاهد عینی از عملیات نصر است که از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ می‌رسد. به گزارش تسنیم، یوسف یزدیان‌وشاره، نویسنده با اشاره به اتمام کتاب «هویزه» درباره این اثر گفت: این اثر قرار است در گروه عملیات‌ها و روایت نزدیک از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ برسد. محور این اثر، براساس عملیات 15 دی‌ماه سال 59 است که با عنوان نصر به منظور آزادسازی خرمشهر انجام شد. وی ادامه داد: این عملیات با همکاری ارتش، نیروهای پیاده سپاه و بسیج انجام شد که هدف از آن، آزادسازی پادگان حمید، دشت آزادگان و بستان و در نهایت خرمشهر بود. در این کتاب 4 شاهد عینی از عملیات به ارائه شواهد خود پرداختند. یکی از نکات قابل توجه در این اثر، گزارش لحظه به لحظه از این عملیات است. به گفته وی، تلاش شده در این کتاب بدون جانبداری خاصی، عملیات گزارش و حوادث به ثبت برسد. کتاب «هویزه» قرار است پس از اتمام ویراستاری تا یک ماه آینده از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ برسد.

کمیسیون فرهنگی مدافع سینمای پرمخاطب
پژمان‌فر گفت: کمیسیون فرهنگی مدافع یک سینمای پرمخاطب با محصولات خوب است که چرخ آن را مردم و مخاطبان بچرخانند. به گزارش فارس، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مدیریت فرهنگی در سینما اظهار داشت: به نظر من عمده مشکلات سینمای ما مربوط به مدیریت‌های فرهنگی ما در طول سالیان است. به نظر من هنرمندانی که نشود با آنها کار کرد بسیار اندک هستند و این مسائلی که به وجود می‌آید به این دلیل است که مدیران فرهنگی نمی‌دانند باید چه کنند و همه چیز را به روند اتفاقات روز سپرده‌اند. گاهی به مجلس انتقاداتی می‌شود که آقا! شما چرا ورود می‌کنید؟ این انتقادات جواب ساده‌ای دارد. علت این است که مسؤولان مستقیم این حوزه‌ها کار خود را درست انجام نمی‌دهند. وقتی یک سیستمی اینطور بهم ریخته است خب! طبعا این موارد به وجود می‌آید. خیلی از این مسائل را می‌توان در یک فضای آرام حل کرد که بیرون نیاید و به این شکل هزینه‌ساز نشود.  وی افزود: مگر مجلس خوشش می‌آید که یک فیلم در این سطح مطرح شود که مثلا یک کمیسیون مجلس برای آن وارد شود؟ مجلس علاقه‌مند ورود به این مسائل به این شکل نبوده و نیست، مگر جایی که گمان کند اتفاق نامناسبی در حال رخ دادن است. پژمانفر درباره ممیزی‌های سینما نیز گفت:  این شکل ممیزی مبهم و پرهزینه‌ای که الان در سینما وجود دارد باید روزی درباره‌اش فکر و آن را نظام‌مند کرد. به این شکل هم فیلمساز تکلیفش را می‌داند و هم مدیر فرهنگی می‌تواند کارش را درست انجام دهد. من بارها این مورد را شنیده‌ام که می‌گویند آقا! شما به ما بگویید موارد ممیزی چیست ما آن را رعایت می‌کنیم. خب! باید برای اینها فکری کرد.


Page Generated in 0/0049 sec