printlogo


کد خبر: 159220تاریخ: 1395/3/30 00:00
رویدادها

رونمایی از آثار خوشنویسی شیرچی
اسرافیل شیرچی از چاپ مجموعه آثار خوشنویسی خود خبر داد و اعلام کرد این کتاب آماده چاپ است و بعد از ماه رمضان رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، اسرافیل شیرچی، خوشنویس و مدرس رشته خوشنویسی گفت: مجموعه‌ای از آثار خود را در یک کتاب نفیس جمع‌آوری کرده‌ام که بزودی توسط انتشارات گویا منتشر می‌شود. از این جهت می‌گویم کتابی نفیس است زیرا با نهایت دقت و با کیفیت بالا چاپ شده‌است. این هنرمند خوشنویس که مهم‌ترین ویژگی‌اش توجه و کار در زمینه خط شکسته نستعلیق و آموزش آن است، ادامه داد: در این کتاب ۲۵۰ قطعه از آثارم منتشر می‌شود و نام کتاب هم «سلطان سریر صبح‌خیزان» است. برای اولین بار است که در خوشنویسی کتابی در قطع «سلطانی» منتشر می‌شود و بعد از ماه مبارک رمضان مراسم رونمایی کتاب برگزار خواهد شد.

مجموعه شعر زیاد است  شعر خوب کم است
شاعر پیشکسوت گفت: مجموعه شعرهای زیادی در سال 94 منتشر شد اما از نظر کیفیت خوب نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس براتی‌پور، شاعر با اشاره به حضور خود در جشنواره «قلم زرین» گفت: در جشنواره «قلم زرین» کتاب‌هایی که در طول سال 94 منتشر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در این جشنواره دیدم کتاب‌های زیادی چاپ شده است اما هنگامی که به طور کلی به آثار نگاه کردم، متوجه انتشار مجموعه‌های شعری در این سال  شدم که از نظر کیفیت خوب نیست. وی افزود: شاعرانی هستند که در سال 2 مجموعه چاپ می‌کنند، در حالی که شاعر بهتر است اندکی صبر کند و یک مجموعه شعر باکیفیت به مخاطب ارائه دهد. هم‌اکنون کتاب‌های زیر 100 صفحه منتشر می‌شود. این کتاب‌ها مردمی را که به دنبال اثر خوب هستند با مشکل مواجه می‌کند و از طرف دیگر این دسته از آثار چندان قوی نیست.  این شاعر با اشاره به وضعیت پخش کتاب بیان کرد: پخش کتاب، مشکلی است که در بازار نشر وجود دارد؛ برخی شاعران با سرمایه خود اثری را منتشر می‌کنند یا آنکه با انتشاراتی قرارداد می‌بندند. در این میان 100 جلد کتاب را ناشر برمی‌دارد و مابقی را به شاعر می‌دهد تا خود کار توزیع کتابش را برعهده بگیرد. شاعر نیز نمی‌تواند به دنبال جایی برای انتشار اثر خود بگردد. اگر جایی برای پخش کتاب بین کتابفروشی‌ها باشد تا اثر این شاعران روی دستشان نماند، به بهبود اوضاع توزیع کتاب کمک می‌کند.

معرفی هیأت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی
هیات امنای هفتمین جایزه پروین اعتصامی، ۵ عضو هیات علمی این جایزه ادبی را معرفی کردند که فعالیت این اعضا، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. به گزارش بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پس از برگزاری دومین جلسه هیات امنای هفتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی، ۵ عضو هیات علمی این جایزه شامل  قطب‌الدین صادقی، فیروز زنوزی‌جلالی، مریم جلالی، سودابه امینی و زهرا حیاتی معرفی شدند.

مجید اخشابی:
موسیقی ظرفیت بالایی برای بیان فرهنگ رضوی دارد
مجید اخشابی، خواننده مطرح کشور گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در فضاسازی معنوی متأثر از فرهنگ رضوی در سطح جامعه تأثیر فراوانی دارد. به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، مجید اخشابی درباره بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) در آثار موسیقایی گفت: همه هنرها این ظرفیت را دارند که محمل پیام باشند و انتقال پیام از طریق هنر به‌راحتی و سرعت امکانپذیر است؛ چرا که در هر هنری امکان اینکه پیامی مستتر باشد، وجود دارد و موسیقی به دلیل استفاده از ظرفیت شعر و کلمه تاثیری به مراتب بیشتر دارد. وی افزود: من هم در کارهایم سعی کرده‌ام محتوا و هدفی را دنبال کنم. گاهی این محتوا ارزشی و آیینی بوده و زمانی مفاهیم عرفانی و اجتماعی را دستمایه کار و موسیقی را محفلی برای انتقال این مفاهیم قرار داده‌ام و اساسا اعتقاد دارم اگر موسیقی بدون مفهوم و محتوا تولید و شنیده شود، خیلی ارزشمند نیست. اخشابی ضمن اعلام اینکه امسال در ایام ولادت امام رضا(ع) کاری تهیه کرده است، افزود: برای من در وهله نخست عشق و ارادت شخصی به محضر امام رضا(ع) در تولید و هدیه کردن ترانه‌های رضوی اهمیت دارد و در اولویت‌های بعدی بازخورد مردمی این آثار دلگرمم می‌کند.
 


Page Generated in 0/0053 sec