printlogo


کد خبر: 159242تاریخ: 1395/3/30 00:00
چهارگوشه

ارتش سعودی وضعیت خوبی ندارد
«مجتهد» که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، شهرت و هواداران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، در توئیتر خود نوشت: نیروهای ارتش سعودی به صورت روزانه از طرف‌های مختلف هدف حمله قرار می‌گیرند و در این حملات شماری کشته یا مجروح می‌شوند. مجتهد تأکید کرد که روحیه سربازان سعودی در وضعیت بسیار بدی است.

ایرفرانس‌دوباره اعتصاب می‌کند
خلبانان ایرفرانس قصد دارند 24 تا 27 جولای (4 تا 7 تیر) دست به اعتصاب بزنند. 3 اتحادیه مربوط به خلبانان فرانسه گفتند که آنها پس از مذاکرات در جریان اعتصاب 11 تا 14 جولای سال جاری میلادی به نتیجه‌ای نرسیدند و باید اعتصاب شود. مدیریت ایرفرانس آخرین اعتصاب را شرم‌آور خوانده است. اعتصاب اخیر خلبانان فرانسه که باعث لغو حدود 20 درصد از پروازها شد،‌ باعث ضرر 40 میلیون یورویی به ایرفرانس شد. خلبانان گفته‌اند قوانین جدید پرداخت دستمزدهای ارائه شده از سوی مدیریت ایرفرانس در جولای را
5 درصد کم کرده است.

قتل‌عام 18 زن توسط بوکوحرام
تروریست‌های تکفیری بوکوحرام همچنان به جنایت‌های خود علیه مردم نیجریه ادامه می‌دهند. در ادامه این جنایت‌ها، تکفیری‌های بوکوحرام به روستایی واقع در شمال شرق نیجریه یورش بردند. به دنبال این حمله، تکفیری‌ها ۱۸ زن را که در یک مراسم تشییع جنازه حضور داشتند، به گلوله بسته و به قتل رساندند.  هفته گذشته نیز تکفیری‌های بوکوحرام به روستایی در نزدیکی مایدوگوری یورش برده و در جریان آن 4 زن را در هنگام افطار سر بریدند.

بازداشت و بازپرسی ده‌ها نفر در بلژیک
به دنبال برخی پیش‌بینی‌های رسمی مقامات بلژیک درباره احتمال حملات مجدد تروریستی در این کشور و فرانسه، مناطق مختلف بلژیک تحت شرایطی شبیه حکومت نظامی قرار دارند.  در همین حال دادستانی بلژیک از دستگیری 12 مظنون به همکاری با گروه‎های تروریستی در عملیات پلیس در 16 منطقه شهر بروکسل و مناطق فلاندرز و والونیا خبر داد. همچنین براساس این بیانیه 28 تن دیگر برای بازجویی به اداره پلیس برده شدند که پس از بازجویی آزاد شدند.


پوتین در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ:
روسیه رشد را از سر می‌گیرد
رئیس‌جمهور روسیه در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ (SPIEF)  در کنار همتای قزاقش و همین طور نخست‌وزیر ایتالیا به پرسش و پاسخ نشست و همچنین نوید رشد اقتصادی دوباره کشورش را داد. ولادیمیر پوتین همچنین همراه ماتئو‌رنتسی در مراسم مشترک عقد قراردادهای اقتصادی روسیه و ایتالیا در حاشیه همایش بزرگ سن‌پترزبورگ حاضر شد. به گزارش اسپوتنیک، پوتین سپس با اعضای شورای بین‌المللی خبرگان از بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در روسیه و نمایندگان جامعه بین‌المللی سرمایه‌گذاران ملاقات کرد و به آنها نوید داد که اقتصاد روسیه از دوره دشواری گذشته و حالا در مرحله رشد قرار گرفته است: «ما عملاً از افت عبور کردیم و برای قرار گرفتن در مسیر رشد شرایط اساسی ایجاد شده است. ما توانستیم ثبات کلان اقتصادی را تأمین کنیم و تورم به طور چشمگیری پایین آمده است». به عقیده پوتین، اقتصاد روسیه با وجود افت اخیر توانسته است بر اثر نرخ ملایم پول ملی از برتری‌های رقابتی برخوردار شود، چرا که در روسیه تناسب قرض نسبت به میزان محصول ناخالص ملی از پایین‌ترین‌ها در جهان است. او همچنین گفت افت اقتصادی باعث محدودیت سرمایه‌گذاری‌ها و مدرنیزه‌سازی فناوری‌ها در این کشور نشد.  پوتین همچنین در حاشیه اجلاس اقتصادی سن‌پترزبورگ بار دیگر غرب را به کودتا در اوکراین متهم کرد و حذف ورزشکاران روس در رشته‌های دوومیدانی را از المپیک تابستانی ریودو ژانیرو غیرعادلانه خواند. او روز جمعه به آسوشیتدپرس گفت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با حربه برپایی همه‌پرسی خروج بریتانیا (برگزیت) از اتحادیه اروپایی در پی ترساندن مقامات اتحادیه و باج‌خواهی از آنان است.
 


Page Generated in 0/0054 sec