printlogo


کد خبر: 159246تاریخ: 1395/3/30 00:00
اخبار

«کدخدایی» رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری شد
عباسعلی کدخدایی با حکم آیت‌الله احمد جنتی، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله احمد جنتی 4 خرداد، در اولین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 86 رأی مأخوذه با کسب 51 رأی، رئیس مجلس خبرگان رهبری شد. عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان (در دوره‌های چهارم و پنجم) و در 3 سال اول دوره اخیر (دوره ششم) قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و سخنگوی شورای نگهبان بود.

بعید است آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان در برجام عمل کنند
 نماینده مجلس نهم ‌گفت: بعید است آمریکایی‌ها به صورت کامل به تعهدات‌شان در برجام عمل کنند، چرا که اگر آنها می‌خواستند این کار را انجام دهند از همان ابتدا این رویه را در پیش می‌گرفتند. اسماعیل کوثری  در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای و حمایتی که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در راستای تقویت آن داشتند، افزود: ایشان از همان ابتدا تأکید داشتند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در نهایت نتیجه آن چیزی شد که رهبری فرموده بودند. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نه تنها به تعهداتشان عمل نکردند بلکه برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری‌شان تهدید کرده‌اند اگر به جایگاه ریاست‌جمهوری برسند، برجام را پاره می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده بداخلاقی مقامات آمریکایی است. کوثری درباره رایزنی‌های اخیر ظریف و کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا در ارتباط با اجرای برجام گفت: تیم ایران درصدد است طرف مقابل را مجبور کند تعهدات خود را عملی کند، چنانکه مردم نتیجه  برجام را در زندگی خود احساس کنند ولی آمریکایی‌ها پایبند به تعهدات‌شان نیستند و در حالت خوشبینانه شاید حدود ۴ تا ۵ درصد تعهداتشان را عملی کنند.

هرکس به آمریکا دل ببندد امیدش ناامید می‌شود
مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به امید برخی افراد به آمریکا، تاکید کرد: قطعاً هر کسی به آمریکا دل ببندد، امیدش ناامید می‌شود. غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با تسنیم، درباره چرایی تاکید چند باره رهبر انقلاب بر لزوم انقلابی‌گری و تبیین شاخصه‌های آن از سوی معظم‌له، گفت: در این مقطع از حیات انقلاب برخی اشخاص و رسانه‌ها چهره آمریکا را بزک می‌کنند از همین رو این خطر وجود دارد تا کسانی فکر کنند انقلاب اسلامی همان 38 سال پیش تمام شده است. وی تاکید کرد: با این شرایط، رهبر معظم انقلاب خطر امیدواری برخی از افراد به آمریکا را حس کردند و لازم دیدند در چنین شرایطی تجدید عهدی با ارزش‌های انقلاب داشته و اندیشه‌های
امام خمینی(ره) را تبیین کنند.

بهانه ساندویچی حسین فریدون برای دیدار با محکوم فتنه
حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور اخیراً به برخی نزدیکان خود درباره دیدارش با مصطفی تاج‌زاده، از محکومان امنیتی فتنه 88 گفته است:‌ این دیدار اصلاً برنامه‌ریزی شده نبوده و کاملاً اتفاقی انجام شده است. به گزارش تسنیم، وی در توضیح این دیدار و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و اینکه گفته شده است به‌نیابت از جناب رئیس‌جمهور به ملاقات تاج‌زاده رفته است، با رد این مطلب گفت:‌ بنده آن روز برای دیدار یکی از آشنایان به آن ساختمان رفته بودم و اصلاً خبر نداشتم که منزل تاج‌زاده هم در همان ساختمان است. حین برگشت در آسانسور بودیم که در آسانسور باز شد و آنها ما را دیدند و مجبور شدیم از آسانسور بیرون رفته و با وی احوالپرسی کنیم که در همان زمان عکس‌هایی از ما گرفته‌ و در فضای مجازی پخش کرده‌اند. پیش از این نیز خبری با عنوان دیدار محمدرضا عارف با تاج‌زاده پس از آزادی وی از زندان در فضای مجازی منتشر شده بود که این دیدار نیز تکذیب شد. منتشرکنندگان خبر مذکور، تصویری قدیمی از عارف و تاج‌زاده را به‌عنوان تصویر دیدار ادعایی اخیر جلوه داده بودند.
 


Page Generated in 0/0056 sec