printlogo


کد خبر: 159247تاریخ: 1395/3/30 00:00
اخبار

به ایران حمله کنند  در مرز متوقف نخواهیم شد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اکنون دکترین ما یک گام رو به جلو حرکت کرده است و ما در مرز متوقف نمی‌شویم و یک نظام بازدارنده پشیمان‌کننده را طراحی و پیاده‌سازی کرده‌ایم، روی آن رزمایش انجام داده و به لطف خداوند به موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه رسیده‌ایم. سردار سیدمسعود جزایری افزود: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی در معرض یک هجمه قرار بگیرد بدون تردید منافع آمریکا، صهیونیست‌ها و کسانی را که در این جرگه قرار بگیرند و بخواهند به آنها مستقیم یا غیرمستقیم کمک کنند تهدید خواهیم کرد ولی از این محدوده عبور کرده‌ایم. سیاست ما تعقیب دشمن در دوردست‌هاست. وی که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه در عرصه‌های دفاعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اظهار داشت: خوشبختانه به این علت که در تجهیزات دفاعی به داخل متکی هستیم دشمنان ما از بخش‌هایی از توانمندی‌هایمان اطلاع ندارند و به این زودی‌ نیز مطلع نخواهند شد. مگر آنکه اتفاقی رخ دهد که در این صورت ممکن است لازم باشد بخشی از توانمندی‌ها به عرصه و میدان بیاید  تا دشمن از این میزان پیشرفت دفاعی متعجب شود. سردار جزایری با بیان اینکه این حرف که «افزایش توان موشکی مخل پیشبرد مناسبات دیپلماتیک است» یک طنز است، تاکید کرد: اگر فاقد توانمندی دفاعی - موشکی باشیم، زیر دست و پای سیستم ناعادلانه جهان له می‌شویم.

فردا؛ برگزاری گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار ناظری
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه ۳۱ خرداد در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار می‌شود. به گزارش سپاه‌نیوز، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار رشید سپاه اسلام دریادار پاسدار محمد ناظری، فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و آحاد مردم شهیدپرور از ساعت 19 تا 20:30  روز دوشنبه 31 خرداد در محل امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی سخنران این مراسم خواهد بود. سردار ناظری از فرماندهان زبده نیروی دریایی سپاه بود که پس از دوران دفاع مقدس به رغم همراه داشتن «عوارض شیمیایی» در تربیت و آموزش یگان‌های تخصصی و حرفه‌ای ندسا و فرماندهی یگان‌های تکاوری و هوابرد این نیرو خدمات ارزنده‌ای داشت.


هکر تعدادی از سایت‌های دولتی دستگیر شد
مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری اعلام کرد هکر تعدادی از سایت‌های دولتی را دستگیر کرده است. به گزارش فارس، چندی پیش هک تعدادی از سایت‌های دولتی، جنجال رسانه‌ای زیادی را ایجاد کرد. مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سپاه، براساس وظایف ذاتی و مأموریت‌های محوله، در راستای پاسداری از امنیت فضای مجازی، با ورود به موضوع و انجام اقدامات فنی، موفق به شناسایی و دستگیری هکر تعدادی از این سایت‌ها شد. این هکر که با نام «مافیا هکینگ تیم» فعالیت می‌کرد، تاکنون تعداد زیادی از سایت‌های داخلی از جمله سایت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های کشور را هدف فعالیت‌های مجرمانه خویش (هک، نفوذ و...) قرار داده است. نکته مهم آنکه تهاجمات سایبری اخیر، بار دیگر ضعف و خلأ امنیتی سایت‌های رسمی و حاکمیتی کشور را نشان داد. مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری، پیرو مأموریت ذاتی خویش و حفاظت و صیانت از حاکمیت ملی و امنیت عمومی مردم در بستر فضای مجازی، مکرراً این موضوع را به نهادهای متولی امر تذکر داده است. نکته دیگر آنکه در حالی که برخی مقامات و منابع خبری مدعی شده بودند این هکر تنها توانسته مدیریت بخش اطلاع‌رسانی سایت‌های هک‌شده را در اختیار بگیرد اما بررسی کارشناسان فنی این مرکز، نشان‌دهنده این است که وی به دلیل ضعف امنیتی، به اطلاعات زیادی دسترسی داشته ولی به دلیل انگیزه‌های خاص، از پیاده‌سازی و سرقت این اطلاعات خودداری کرده است. گفتنی است، فرد یادشده ضمن تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شده و تحقیقات مقدماتی از وی کماکان در دستور کار کارشناسان فنی مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری قرار دارد. گرداب طی گزارشات تکمیلی آتی ابعاد مختلف این موضوع را به اطلاع عموم خواهد رساند.


Page Generated in 0/0053 sec