printlogo


کد خبر: 159274تاریخ: 1395/3/31 00:00
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد
ارائه گزارش فیش‌های حقوقی به رئیس قوه قضائیه

گروه سیاسی: 2 دستور با موضوعی واحد و با فاصله زمانی یک روز؛ یکی را حسن روحانی به اسحاق جهانگیری معاون اول خود برای پیگیری همه موارد تخلف و سوءاستفاده درباره حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه‌های اجرایی داد و دومی را روز بعد رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی کل کشور برای تهیه گزارش لازم درباره صحت و سقم مبالغ دریافتی نجومی مدیران و برخورد قاطع با موارد خلاف قانون و جرم. نزدیک به 10 روز از دستور اولی گذشته است و هیچ خبری از روند و نتیجه پیگیری‌ها رسانه‌ای نشده است. این در حالی است که گزارش سازمان بازرسی از حقوق‌های کلان و نجومی مدیران دولتی آماده شده و بزودی به رئیس قوه قضائیه ارائه خواهد شد. خبر تدوین گزارش سازمان بازرسی را حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه داده است.  او در نشست خبری خود با رسانه‌ها که به منظور تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به حقوق‌های غیرمتعارف و ده‌ها میلیونی گفت: برخی از اینها خلاف عدل است، چرا که عدل به معنای این است که در ازای کاری که می‌کنیم و خدمتی که ارائه می‌کنیم، حق‌الزحمه داشته باشیم، البته تفاوت‌هایی بین فرد متخصص و غیرمتخصص باید باشد اما نمی‌توانیم بدون رعایت عدل و عدالت اجتماعی عمل کنیم. وی افزود: گزارش مقدماتی سازمان بازرسی در رابطه با فیش‌های حقوقی آماده شده و این هفته یا هفته آینده ارائه می‌شود. وی با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی برای رسیدگی به این وضعیت گفت: به سازمان بازرسی اعلام شد بررسی کند چه کسانی و چه مقداری دریافتی داشتند که در این راستا گزارش مقدماتی سازمان بازرسی آماده شده است. وی به یکی از نمونه‌های حقوق نامتعارف یکی از مدیران صندوق‌های ملی اشاره و تصریح کرد: در یکی از رسانه‌ها خواندم که برخی مسؤولان یک صندوق دولتی علاوه بر اینکه بازنشسته بودند حقوق‌هایی بین 30 میلیون تا 57 میلیون دریافت کرده‌اند، جالب اینجاست که به هرکدام‌شان هم 300 میلیون تومان وام با نرخ 4 درصد پرداخت کرده‌اند. وی گفت: جمع وامی که این افراد دریافت کرده‌اند 5/1 میلیارد تومان است که اگر قرار بود به زوج‌ها 10 میلیون تومان وام ازدواج بدهند 150 زوج وام می‌گرفتند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتشار فیش‌های حقوقی جرم است، گفت: انتشار فیش‌های حقوقی جرم نیست اما اگر به حیثیت افراد و خانواده‌شان لطمه وارد کند صحیح نیست.
اتهام نازنین زاغری امنیتی است
هفته گذشته سپاه ثارالله کرمان در اطلاعیه‌ای خبر دستگیری یک تبعه «ایرانی- انگلیسی» به اتهام ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را تایید کرد. فرد دستگیر شده نازنین زاغری بود که در 2 سال گذشته 4 بار به ایران سفر و تلاش کرده با خبرنگاران و مسؤولان دولتی ارتباط بگیرد. یکی از سوالات خبرنگاران از اژه‌ای درباره جرائم این متهم بود. محسنی‌اژه‌ای درباره اتهامات نازنین زاغری و چرایی تشکیل پرونده در کرمان نیز گفت: یکی از کارهای مهمی که دولت، دستگاه قضا و مجلس به دنبال آن هستند مبارزه با نفوذ عده‌ای برای ضربه زدن به نظام است. سخنگوی قوه قضائیه گفت: از این رو با کسانی که بخواهند در زیرمجموعه پروژه نفوذ اقداماتی انجام دهند برخورد می‌شود. وی تصریح کرد: در این مقطع از بیان جزئیات پرونده زاغری معذور هستم اما همین اندازه بدانید که اتهامات ایشان امنیتی است و از آنجا که در زمان دستگیری‌اش در کرمان حضور داشت پرونده در کرمان تشکیل شد اما پرونده بتازگی به تهران آمده تا در اینجا رسیدگی شود.
توقیف جهان‌نیوز کار قوه قضائیه نبود
توقیف یکی از رسانه‌های اصولگرا، محور یکی دیگر از سوالات خبرنگاران از سخنگوی قوه قضائیه بود. محسنی‌اژه‌ای در رابطه با توقیف سایت جهان‌نیوز گفت: این توقیف مربوط به قوه قضائیه نبوده‌ و هیات نظارت بر مطبوعات آن را توقیف کرده است. وی درباره پرونده روزنامه قانون گفت: گاهی برخی جرائم جنبه عمومی دارد و این به این معنا نیست که اگر شکایت مطرح شد شخص حتما مجرم است، البته بیش از یک شکایت مطرح شده و از آخرین نتیجه آن اطلاعی ندارم.
برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه نشست خبری به برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه اشاره کرد. وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری دستگاه قضا با حضور سران 3 قوه و مقامات و مسؤولان کشوری و لشکری گفت: در این همایش وزیر دادگستری گزارشی کامل از عملکرد دستگاه قضایی را ارائه خواهد داد و این موضوع در کنار حضور سران 3 قوه و ایراد سخنرانی هر یک و بیان دیدگاه‌های‌شان برای دستگاه قضا غنیمت است. معاون اول قوه‌قضائیه گفت: برنامه دیگر دستگاه قضا در این هفته حضور محضر مقام معظم رهبری است که هرساله این اتفاق میمون رخ می‌دهد و امسال هم قرار است در یکی از روزهای هفته همزمان با ساعتی قبل از افطار در خدمت معظم‌له باشیم تا از رهنمودهای ایشان استفاده کنیم. محسنی‌اژه‌ای از حضور در حرم امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل خبر داد و گفت: دیدار با خانواده ایثارگران دستگاه قضا که بالغ بر 16 هزار نفر هستند از دیگر برنامه‌های دستگاه قضا در این هفته خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0060 sec