printlogo


کد خبر: 159276تاریخ: 1395/3/31 00:00
پارلمان

شکست سنگین اصلاح‌طلبان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
عارف باز هم کنار کشید
انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در حالی روز گذشته برگزار شد که نتایج انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات با توجه به حضور محمدرضا عارف در این کمیسیون و ابراز علاقه وی به ریاست کمیسیون از شرایط ویژه‌تری برخوردار بود اما محمدرضا عارف که سابقه قابل توجهی در انصراف و کنار کشیدن دارد، در انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش اعلام کاندیداتوری نکرد تا در پرونده‌اش در مجلس دهم پس از انصراف از رقابت بر سر ریاست دائم مجلس، دومین کنار کشیدن ثبت شود.  دیروز از میان 13 کمیسیون مجلس، سرنوشت هیات‌رئیسه 12 کمیسیون مشخص شد و تنها کمیسیون حقوقی و قضایی به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد. از میان 12 کمیسیون مجلس، ریاست 10 کمیسیون به اصولگرایان سپرده شد و تنها 2 کمیسیون به اصلاح‌طلبان رسید تا بار دیگر ادعای اکثریت داشتن این جریان سیاسی در مجلس زیر سوال برود و اصلاح‌طلبان شکست سخت دیگری را در کارنامه خود ثبت کنند.  براساس این گزارش، پس از رای‌گیری در کمیسیون‌های تخصصی، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، فریدون حسن‌وند رئیس کمیسیون انرژی، نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور شوراها، ‌عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، علی‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، علی نوبخت‌حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی و محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران شدند.

حمایت ۲۳۷ نماینده مجلس‌از  بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام
237 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه
 30 خردادماه خانه ملت در بیانیه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران نظام حمایت کردند. به گزارش تسنیم، نمایندگان در این بیانیه از کارگزاران خواستند با شناخت ظرفیت‌های عظیم کشور برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای حل مشکل اساسی رکود، بیکاری و تحقق اقتصاد مقاومتی را شتاب بخشند و موجب مصونیت و اقتدار بیشتر ملت و کشور شوند. نمایندگان تاکید کردند: ما براساس دستور صریح قرآن کریم مبنی بر وفای به عهد و پیمان تا زمانی که طرف مقابل بر تعهداتش پایبند باشد بر عهدمان و برجام پایبند خواهیم بود و در صورت بدعهدی و پیمان‌شکنی طرف مقابل درسی فراموش نشدنی به پیمان‌شکنان می‌دهیم و استکبار را از نقض پیمانش پشیمان خواهیم کرد. صنعت راهبردی هسته‌ای باید حفظ و توسعه یابد و قابلیت‌های این صنعت و نیروی انسانی توانای آن و امکان رسیدن آن به وضعیت قبلی همواره باید مورد مراقبت و توجه قرار گیرد. در پایان این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌نماییم که در تحقق رهنمودهای دقیق و راهگشای  انقلابی معظم‌له از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

آمریکا بدعهدی کند، برجام را پشت تریبون مجلس آتش می‌زنیم
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم در صورت بدعهدی‌های آمریکا در ارتباط با برجام به وظیفه انقلابی خود عمل خواهد کرد و در صورت پیمان شکنی آمریکا در ارتباط با برجام محل آتش زدن آن در پشت همین تریبون خواهد بود. به گزارش فارس، محسن کوهکن در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفت: اگر قرار است مجلس ریل‌گذار برای دولت باشد تکلیف داریم در یک بررسی جامع و کامل به این مهم بپردازیم و اگر ایرادات به قانون‌گذاری بازمی‌گردد نسبت به اصلاح آن اقدام و آن مقدار که به بخش نظارت مربوط می‌شود بدون ملاحظه از احدی انجام وظیفه کنیم. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مگر ما فراموش کرده‌ایم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا هر کجا که با اقتدار و استقامت ایستاده‌ایم این آنها بوده‌اند که کوتاه آمدند. همان‌طور که در مقابل بیانات اخیر رهبری مقام مسؤول آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند برجام را نادیده بگیرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec