printlogo


کد خبر: 159283تاریخ: 1395/3/31 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر علوم خبر داد
مردودی برخی رشته‌های دانشگاه آزاد در پروسه بازنگری
معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری نزدیک به ۳ هزار رشته‌محل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت بازنگری رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: سال ۹۵ نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ رشته‌محل دانشگاه آزاد را بررسی کرده‌ایم. وی به مهر عنوان کرد: تعدادی از این رشته‌محل‌ها تایید، تعدادی رد و تعدادی هم اعلام نقص شده و به دانشگاه آزاد منعکس شده است که همکاران ما در دانشگاه آزاد کمک می‌کنند مشکل حل شود.

تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت خبر داد. به گزارش مهر، نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۲۹ آن گفت: برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و... حقی است همگانی و دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند. وی ادامه داد: متاسفانه اقدام وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت به ایجاد اختلاف شدید طبقاتی بین پزشکان منجر شد. قاضی‌پور خطاب به رئیس مجلس بیان داشت: ما به استناد ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را تقدیم کرده‌ایم از این رو درخواست داریم دستور بدهید این تفحص در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار بگیرد.

خروج هواپیماى ماهان  از باند فرودگاه خارک‌
یک فروند هواپیمای آر‌جی ۱۰۰ متعلق به ماهان، روز گذشته از باند فرودگاه خارک خارج شد اما همه مسافران آن به سلامت از هواپیما تخلیه شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، یک فروند هواپیمای آر‌جی 100 متعلق به ماهان، پس از پرواز از فرودگاه اهواز در باند فرودگاه خارک به زمین نشست اما با پایان یافتن باند، 20 متر در انتهای مسیر باند حرکت کرد و منحرف شد. براساس این گزارش شکستن چرخ دماغه هواپیما باعث برخورد دماغه هواپیما با زمین شده است. همچنین طبق اعلام ماهان، این هواپیما حامل 79 مسافر و 9 خدمه بود که همه به سلامت از هواپیما پیاده شدند و هیچ یک از مسافران و خدمه پرواز دچار آسیب نشدند.
 


Page Generated in 0/0063 sec