printlogo


کد خبر: 159295تاریخ: 1395/3/31 00:00
چهارگوشه

حمله موشکی انصارالله به مزدوران سعودی
گزارش‌ها حاکی از آن است که در حمله موشکی نیروهای انصارالله یمن به محل تجمع مزدوران سعودی در استان جوف ده‌ها تن از آنان کشته و زخمی شده‌اند. المسیره روز یکشنبه گزارش داد موشک بالستیک مبارزان حوثی به پایگاه لشکر 115 در بخش حزم اصابت کرد. در همین حال، پایگاه خبری «21 سپتامبر» به نقل از منابع آگاه نوشت بیش از 140 نفر در این حمله موشکی کشته و زخمی شده‌اند. این پایگاه خبری افزود 6 نفر از کشته‌شدگان از فرماندهان مزدوران بوده‌اند.

اعلام وضعیت جنگی در لیبی
رئیس مجلس نمایندگان لیبی تعیین حاکم نظامی و آماده‌باش عمومی در سراسر این کشور را اعلام کرد.  سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی تصریح کرد، این تصمیم در پی حمله گروه بزرگی از عناصر داعش به نیروهای ارتش لیبی در شهر اجدابیا و کنترل آنها بر یکی از پادگان‌ها اتخاذ شد. وی افزود: عناصر داعش تحت رهبری زیاد بلعم، فرمانده داعشی‌ها در شهر بنغازی از این شهر خارج شده و به سمت شهر مصراته عزیمت کرده‌اند.

جنایتی دیگر از سران صهیونیست‌ها
 خاخام‌های تندرو صهیونیست با صدور فتوایی از شهرک‌نشینان خواستند به منظور کوچاندن فلسطینی‌ها از روستاها و مناطق (اشغالی) خود آب آشامیدنی آنها را مسموم کنند. سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نسبت به این اقدام خطرناک هشدار داده است. دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در گزارش خود این فتوا را با فتواهای دیگر صهیونیست‌ها که سرقت از شهروندان عرب و همچنین سرقت و تخریب محصولات زیتون فلسطینی‌ها را جایز دانسته و موجب حوادث زیادی شده، مشابه دانسته است.

حبس ابد مرسی به جای اعدام
حکم اعدام رئیس‌جمهور سابق مصر به حبس ابد تغییر یافت. به گزارش الجزیره،  دادگاه جنایی قاهره ۶ نفر را در پرونده جاسوسی دولت سابق مصر برای قطر به اعدام محکوم کرد اما محمد مرسی و 2 محکوم به اعدام دیگر در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند. 6 نفر از متهمان این پرونده که پیش‌تر حکم اعدام آنها برای تایید برای مفتی مصر فرستاده شده بود، پس از تایید مفتی حکم اعدام آنها صادر شد. دادگاه جنایی قاهره همچنین محمد مرسی و 7 تن دیگر از متهمان این پرونده را به اتهام سرقت اسناد امنیت ملی و فروش آن به شبکه الجزیره قطر به 15 سال حبس محکوم کرد. دادگاه مصر به مدت بیش از یک سال است که به این پرونده رسیدگی می‌کند و تاکنون 92 جلسه در این‌باره برگزار شده است که 34 جلسه آن به ارائه مستندات پرونده اختصاص داشت.

دیدار وزیر دفاع روسیه با بشار اسد در دمشق
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دمشق، پایتخت سوریه دیدار و با وی درباره همکاری‌های نظامی مشترک در مبارزه با تروریست‌ها گفت‌وگو کرد. براساس اعلام این رسانه‌ها، شویگو به نیابت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عازم سوریه شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد موضوع این دیدار، همکاری نظامی-فنی میان 2 کشور در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است. شویگو همچنین در سفر رسمی خود از پایگاه نظامی حمیمیمِ روسیه در استان لاذقیه در غرب سوریه بازدید کرده است. روسیه از حدود 9 ماه پیش به درخواست دولت سوریه حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور عربی آغاز کرد.

ادامه سرمایه‌گذاری‌های  روسیه
رئیس‌جمهور روسیه در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ نوید رشد اقتصادی دوباره کشورش را داد. پوتین  با اعضای شورای بین‌المللی خبرگان از بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در روسیه و نمایندگان جامعه بین‌المللی سرمایه‌گذاران ملاقات کرد و به آنها نوید داد که اقتصاد روسیه از دوره دشواری گذشته و حالا در مرحله رشد قرار گرفته است. به عقیده پوتین، اقتصاد روسیه با وجود افت اخیر توانسته است بر اثر نرخ ملایم پول ملی از برتری‌های رقابتی برخوردار شود، چرا که در روسیه تناسب قرض نسبت به میزان محصول ناخالص ملی از پایین‌ترین‌ها در جهان است. او همچنین گفت افت اقتصادی باعث محدودیت سرمایه‌گذاری‌ها و مدرنیزه‌سازی فناوری‌ها در این کشور نشد.
 


Page Generated in 0/0042 sec