printlogo


کد خبر: 159326تاریخ: 1395/3/31 00:00
اخبار

کاهش تعداد قسمت‌های سریال «موسی(ع)»
جمال شورجه، کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» از کاهش تعداد قسمت‌های این سریال و نهایی شدن متن برای شروع مرحله پیش‌تولید آن تا 2 ماه آینده خبر داد.  به گزارش فارس، جمال شورجه، کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» که بزودی وارد مرحله پیش‌تولید خواهد شد، درباره وضعیت تولید این سریال تاریخی و الف ویژه گفت: از سال گذشته فیلمنامه موسی(ع) برای بررسی و کارشناسی به مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی ارجاع شد و پس از جلسات متعدد مقرر شد از تعداد قسمت‌ها کاسته شود. در حال حاضر مراحل نگارش متن سریال به پایان رسیده و فیلمنامه تحویل مرکز شده و در حال اعمال اصلاحاتی هستیم که درباره متن اعمال نظر کرده‌اند. وی با اعلام زمان پایان مراحل اعمال اصلاحات بر متن افزود: پیش‌بینی‌مان این است که این نظرات حداکثر تا 2 ماه آینده بر متن اعمال شده و آماده شروع مرحله پیش‌تولید شویم. اکنون ما با هدف کوتاه‌تر شدن متن مشغول انجام تغییرات هستیم اما این تغییرات بسیار حساب شده است و به این ترتیب نیست که چند قسمت از ابتدا به طور کامل حذف شود بلکه بخش‌هایی از داستان کم می‌شود تا آن را به تعداد قسمت‌های مطلوب برسانیم.  کارگردان فیلم «سی‌وسه روز» درباره علت انتخاب حضرت موسی(ع) به عنوان قهرمان قصه سریال جدید خود گفت: حضرت موسی(ع) کلیم‌الله لقب دارند و تنها پیامبری هستند که ارتباط کلامی با خداوند برقرار می‌کردند. در روایاتی منسوب به پیامبر اکرم داریم که عین به عین زندگی موسی(ع) را شبیه زندگی خود دانسته‌اند و حتی جفاها، اذیت و آزارشان از سوی دیگران هم شبیه زندگی موسی(ع) خوانده‌اند. چنانچه در تمثیلی می‌فرمایند امام علی(ع) شبیه هارون برای موسی(ع) نسبت به خود هستند.

بهزاد بهزادپور:
نمایش «دریادلان» تماشاکردنی است
بهزاد بهزادپور پس از تماشای «دریادلان» در یادداشتی به تمجید از این اثر نمایشی پرداخت. به گزارش تسنیم، این کارگردان سینما و تئاتر که کمتر در محافل رسانه‌ای حضور می‌یابد، درباره نمایش میدانی «دریادلان» نوشت: «به نام خدای دل‌ها... آن شب بدجوری دلم گرفته بود. راه افتادم برای تماشای نمایش «دریادلان» تا شاید نسیمی از دریا بر دلم بوزد و خلاص شوم از این گرفتگی دل. محل اجرا نزدیک بود، پارک دانشجو، در داخل حوضچه وسط پارک، تا رسیدم آغوش گرم امیرحسین جان‌شفیعی غبار از دلم گرفت. نشستم بر صندلی و به حوضچه‌ای که صحنه اجرای نمایش بود، چشم دوختم. خیلی دوست داشتم ببینم چطور بر روی این حوضچه چهارگوش مملو از آب، بازیگران هنرنمایی می‌کنند. با صدایی مهیب موسیقی نمایش آغاز شد و... وقتی بعد از تماشای نمایش  از پارک بیرون می‌آمدم احساس کردم که دیگر دلم گرفته نیست. حال خیلی خوبی داشتم  لحظه‌لحظه صحنه‌ها و بازی جانانه بازیگران روح و فکرم را احاطه کرده بود، نمایش با آن صحنه‌های تماشایی‌اش هنوز در جان و روحم ادامه داشت  و مدام تکرار و تکرار و تکرار می‌شد. وقتی به خیابان مجاور پارک رسیدم  احساس کردم دلم با عابران عبوس پیاده‌رو خیلی فرق دارد. انگار دل من هم دریایی شده».

محاصره رئیس سازمان سینمایی توسط مشاوران
سهیل سلیمی، کارگردان سینما گفت: متأسفانه وضعیتی در کشور ما به وجود آمده که مدیران فرهنگی و هنری ما در دستگاه‌های اجرایی کشور تنها عنوان مدیر فرهنگی را یدک می‌کشند و هیچ‌گونه سابقه درخشانی در کارنامه آنها دیده نمی‌شود به عنوان نمونه وقتی رایزن فرهنگی سابق مدیر سینمای کشور می‌شود چه انتظاری در حوزه فرهنگ می‌توان داشت! کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب» افزود: وقتی افراد بدون سابقه درخشان در حوزه فرهنگ و هنر در پست‌های کلیدی و حساس به کار گمارده می‌شوند نمی‌توانند مدیریت درستی در آن حوزه داشته باشند و همین مساله باعث می‌شود کار را به دست عده‌ای مشاوران ناآگاه یا معاند بسپارند و این مساله نتیجه‌ای جز ولنگاری در حوزه فرهنگ و هنر را در پی ندارد. کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» با بیان اینکه حجت‌الله ایوبی کل حیثیت سینمای ایران را در دستان خود گرفته و اصلاً به رویکرد و تفکرات مشاوران خود کاری ندارد، اظهار داشت: این عده مشاوران که متأسفانه رئیس سازمان سینمایی را در محاصره خود گرفته‌اند افرادی هستند که سابقه آنها در سینمای کشور و رابطه‌شان با نظام اسلامی به‌خوبی مشخص است و متأسفانه بودجه‌های هنگفتی هم برای تولید آثار سینمایی به آنها اختصاص داده می‌شود که تولیدات آنها فرهنگ کشور را به سمت ولنگاری می‌کشاند.


Page Generated in 0/0057 sec