printlogo


کد خبر: 159341تاریخ: 1395/4/1 00:00
اخبار

کاهش قیمت اینترنت کاربران
قیمت ۲ بخش از زنجیره خدمات اینترنت شامل لایه انتقال و اینترنت زیرساخت کاهش یافت و اینترنت حداقل ۲۰ درصد برای کاربر نهایی ارزان می‌شود. به گزارش فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت با تشریح جزئیات مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه اینترنت گفت: تغییرات قیمتی در راستای اصلاح مدل اقتصادی پهنای باند در کشور و منطبق با شبکه ملی اطلاعات اعمال شده است. جهرمی افزود: در این مصوبه تعرفه انتقال و اینترنت طبق جداولی با هم کاهش یافته است. وی ادامه داد: تعرفه شبکه انتقال در لایه 2 تا 84 درصد، شبکه انتقال در لایه 3 تا 72 درصد و تعرفه اینترنت زیرساخت نیز نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است. وی تاکید کرد: با این تغییرات کاهش قیمت دسترسی به اینترنت برای مصرف‌کننده نهایی اینترنت بیشتر از 20 درصد خواهد بود.


کاهش خروج کالای قاچاق
از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۴ قاچاق کالا 5/9 میلیارد دلار کاهش یافت که حدود ۶ میلیارد دلار آن در حوزه قاچاق کالای خروجی و سوخت است.  به گزارش تسنیم، علیرضا گلستانی‌زاده، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: فرآیند ناکارآمد اقتصادی مانند طبقات تعرفه‌ها، طولانی بودن زمان ترخیص کالا و تعدد مجوزها در کشور روی قاچاق تاثیرگذار است. وی در پاسخ به اینکه چرا آیین‌نامه‌های اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب اسفند 92 به تصویب نرسیده؟ گفت: این قانون 77 ماده دارد که 10 ماده آن نیاز به آیین‌نامه دارد بنابراین 67 ماده از آن در حال اجراست. علت تاخیر در تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه‌ها این بود که این 10 ماده شامل حدود 300 بند بود و برخی از این آیین‌نامه‌ها نیاز به هماهنگی 10 تا 15 دستگاه داشت که زمانبر است.  گلستانی‌زاده با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق گفت: در سال 1392،‌ یکهزار و200 میلیارد تومان حجم کشفیات کشور بود که در سال 1393 این رقم به 1800 میلیارد و در سال 94 به 5 هزار میلیارد تومان رسید.


ثبت سفارش خودرو آزاد شد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: با مصوبه جدید وزارت صنعت، انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو برداشته شد و این مصوبه ارتباطی به واردات شورولت ندارد. میثم رضایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از مسائلی که مورد اعتراض واردکنندگان غیررسمی خودرو بود، حذف ناگهانی ثبت سفارش برخی خودروها از روی سایت ثبت سفارش بود، به طوری که ممکن بود پس از انجام ثبت سفارش توسط واردکنندگان رسمی، خودروها از روی سایت حذف شوند که برای حل این مشکل از وزارت صنعت خواستیم انحصار موجود در ثبت سفارش برداشته شود تا باقی افرادی که نمایندگی رسمی ندارند نیز بتوانند ثبت سفارش انجام دهند. رضایی با بیان اینکه مصوبه جدید دولت، اصلاحیه‌ای بر مصوبه آخر سازمان حمایت بوده است، افزود: طبق مصوبه وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو در 2 مرحله انجام خواهد شد که ابتدا ثبت سفارش اولیه صورت می‌گیرد و پس از آن، در زمان حمل خودرو شماره شاسی به وزارت صنعت اعلام می‌شود و در صورت تایید وزارت صنعت، اجازه ثبت سفارش مرحله دوم داده می‌شود و کد 8 رقمی برای واردکنندگان صادر می‌شود. به گفته وی، با مصوبه جدید وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو دارای مدت زمان مشخصی خواهد بود و خودروهای وارداتی به یکباره از سامانه ثبت سفارش حذف نمی‌شوند.


12 کارخانه قند و شکر بسته شد
با ممنوعیت واردات شکر خام از فروردین سال ۹۳ و اتمام موجودی‌، ۱۳ کارخانه تصفیه شکر و تولید قند، با ۳ هزار و ۸۰ پرسنل و با ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی تعطیل‌ شده‌اند. قاسم فلاحتی، مدیرعامل تعاونی کارخانجات قند و شکر به تسنیم گفت: فقط 5 کارخانه عضو سال گذشته 150 هزار تن شکر خام را برای شرکت بازرگانی دولتی ایران و طرح ذخیره استراتژیک به‌صورت کارمزدی تصفیه کردند. وی افزود: فعالیت این کارخانه‌ها در سال گذشته 19 درصد ظرفیت 800 هزار تنی آنها بوده است و بقیه کارخانجات از
20 فروردین 93 غیرفعال هستند که این سیر تا سال جاری نیز ادامه دارد. وی تأکید کرد: عسل قند آبادان، قند کرج، قند پیشوا، قند میبد یزد، قند فسا، قند شاهین‌دژ، قند کردستان، قند سپاهان اصفهان، قند کامیاب اصفهان، قند فیروزکوه، قند فردوس مشهد و قند مهر توس خراسان
کارخانه‌هایی هستند که امکان فعالیت ندارند.
 


Page Generated in 0/0046 sec