printlogo


کد خبر: 159345تاریخ: 1395/4/1 00:00
سلامت

وزیر بهداشت:
ریزگردها هزار نفر را به مراکز درمانی کشاند
هجوم ریزگردها به آسمان نیمه غربی و جنوب کشور بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرده است. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به معضلات ریزگردها در کشور بویژه در مناطق غربی کشور گفت: متاسفانه ریزگردها معضلی است که منشأ خارجی دارد که البته تاحدودی موضوعات داخلی نیز در آن دخیل است.  قاضی‌زاده‌هاشمی به خانه ملت عنوان کرد: دستگاه‌هایی که تحت مدیریت ما است قربانی حوادثی است که پس از ورود ریزگردها به کشور اتفاق می‌افتد زیرا افراد اغلب دچار مشکلات تنفسی و قلبی می‌شوند و کودکان نیز در معرض آسیب قرار می‌گیرند؛ در روزهای گذشته نیز در پی وقوع این ریزگردها بیش از هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اکنون اورژانس و بیمارستان‌ها را در حالت آماده‌باش نگه داشته‌ایم تا به مردم کمک کنند.

حاصل زحمت ماماها در جیب پزشکان
بهره‌مندی ماماها از تعرفه زایمان صفر است زیرا همه تعرفه زایمان به جیب پزشکان می‌رود و این موضوع باعث بی‌انگیزگی ماماها شده است. ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران در این باره به فارس اظهار داشت: در سال 94 به گواه سامانه ثبت تولد وزارت بهداشت 73 درصد زایمان‌های طبیعی توسط ماماها انجام شده است. رئیس انجمن علمی مامایی ایران افزود: 27 درصد زایمان‌های طبیعی که زایمان‌های مشکلی بوده در سال گذشته توسط پزشک انجام شده است. خداکرمی درباره تعرفه زایمان عنوان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت و رفاه در یک اقدام سنجیده تعرفه زایمانی را در سال 92 برای پزشک و ماما به یک قیمت در نظر گرفتند اما از این مقدار سهمی که به ماماها پرداخت شد صفر بود. وی به مثال قائم‌مقام وزارت بهداشت مبنی بر پرداخت کارانه 300 میلیون تومانی و حقوق به متخصص زنانی که در یکی از نقاط مرزی در 24 ساعت 15 عمل زایمان انجام می‌‌دهد، اشاره کرد و گفت: پزشکان در بیشتر مواقع فقط عمل سزارین را انجام داده و زایمان طبیعی توسط ماما انجام می‌گیرد. در واقع پولی که پزشک دریافت می‌کند حاصل زحمت ماماها بوده اما تعرفه تنها به پزشک پرداخت می‌شود. خداکرمی خاطرنشان کرد: ابتدای شروع طرح تحول بخشنامه‌ای ارائه شد که
30 درصد تعرفه زایمان را به ماماها پرداخت کنند اما متأسفانه تنها 2 ماه این بخشنامه اجرایی و پس از آن به طور کلی حذف شد.

فهرست موادغذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی را که به دلیل نداشتن یا جعل اسناد بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده‌اند اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ادویه و چاشنی غذا با نام تجاری Uberrimo، سوهان عسلی زعفرانی کارگاه گز و سوهان گزی حسن مردانی با نام تجاری  حاج حسن، نان تولیدی آذرنان با نام تجاری  آذرنان و آلوچه خمیری فرآوری شده با نام تجاری صبا از جمله محصولات غیرمجاز و تقلبی هستند.   همچنین پیراشکی تولیدی شرکت نان و شیرینی فاطیما تک طهران و نوشابه انرژی‌زا با نام تجاری Effect، به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز هستند.   در این اطلاعیه به فرآورده‌های یخی (یخمک) تاتلی و گلشید نیز به دلیل استفاده از شیرین‌کننده مصنوعی آسه‌سولفام پتاسیم به عنوان فرآورده‌های غیرمجاز و تقلبی اشاره شده است.  
 


Page Generated in 0/0055 sec