printlogo


کد خبر: 159352تاریخ: 1395/4/1 00:00
آوای شهر

شاخص آلودگی به عدد 104 رسید
هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۴ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. به گزارش ایلنا، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران در این باره بیان داشت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ١١، 31 خردادماه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. به گفته رستگاری، در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۷)، ازن پاک (۴۱)، دی اکسید نیتروژن سالم (۶۶)، دی اکسید گوگرد پاک (۱۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (۷۰) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۴) بوده است.


ثبت‌نام مدارس آغاز شد
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی در مدارس سراسر کشور از امروز آغاز می‌شود. به گزارش میزان، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دوم تا پیش‌دانشگاهی سراسر کشور از اول تیر آغاز می‌شود. همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شده است و این دانش‌آموزان برای ثبت‌نام باید به نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه کرده و پس از معرفی به پایگاه‌های سنجش و تکمیل شناسنامه سلامت برای ثبت‌نام قطعی به مدرسه مراجعه کنند. پیش از این علی زرافشان، رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش در این باره گفته بود ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تا 31 مردادماه ادامه خواهد داشت. همچنین برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های هفتم و دهم حضور آنها با والدین در مدرسه ضروری است اما دانش‌آموزان سایر پایه‌ها بدون نیاز به حضور آنها توسط مدیر مدرسه ثبت‌نام می‌شوند. طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون، مصاحبه و شرط معدل و فقط براساس محدوده جغرافیایی انجام می‌شود. علاوه بر این براساس اظهارات رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش، دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع بوده و خانواده‌ها فقط باید بابت هزینه بیمه و کتاب هزینه‌ای را پرداخت کنند.


همدلی و همزبانی مردم و پلیس
 هر سازمان و نهادی برای موفقیت در مسیر رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود نیازمند بررسی و شناخت نقایص و معایب موجود بوده تا با رفع آنها و هموار کردن مسیر با سرعت بیشتری به مقصد برسد. پلیس نیز در راستای ارزیابی و ارزشیابی عملکرد سازمانی و ارزشیابی اقدامات و خدمات نیروهای تحت امر در بخش‌های گوناگون و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت خود نسبت به ایجاد و راه‌اندازی مرکز نظارت همگانی پلیس (سامانه 197) اقدام کرده است. این مرکز به عنوان پل ارتباطی شهروندان با مدیران ناجا از سال 90 به منظور رضایتمندی افراد جامعه از بعد امنیت و آسایش، جامعه‌پذیری فعالانه و مثبت آحاد اجتماع، ظهور و شکوفایی پدیده متقابل در جامعه، تعامل گسترده مردم با پلیس و مسؤولیت‌پذیری و مشارکت شهروندان شروع به فعالیت کرد. مدیران و کارشناسان حاضر و حاذق در مرکز نظارت همگانی نیز پس از بررسی و رسیدگی موضوعات، نتایج به‌دست‌آمده و اقدامات انجام شده را در اسرع وقت به اطلاع شهروند مربوط می‌رسانند. 197 را می‌توان نمادی از رعایت حقوق شهروندی در ناجا دانست و فرصتی برای همدلی و همزبانی بین مردم و پلیس قلمداد کرد. بنابراین توصیه می‌شود شهروندان قانونمدار و مسؤولیت‌پذیر چنانچه هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و شکایت و تقدیری از عملکرد پلیس راهور دارند با این مرکز تماس بگیرند تا پلیس بتواند با بهره‌گیری از نظرات آنها کارآمدتر به انجام وظایف و ماموریت‌های محوله پرداخته و رضایتمندی عموم مردم را به ارمغان بیاورد.
*معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ


Page Generated in 0/0054 sec