printlogo


کد خبر: 159358تاریخ: 1395/4/1 00:00
اخبار

«شما که غریبه نیستید» به چاپ بیست‌وسوم رسید
کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی توسط انتشارات معین به چاپ بیست‌وسوم رسید.
به گزارش مهر، کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده مطرح ادبیات معاصر، بتازگی توسط انتشارات معین به چاپ بیست‌وسوم رسیده است. این کتاب ماجراهای دوران کودکی مرادی کرمانی را با چاشنی طنز شامل می‌شود که نخستین چاپش، ۵ سال پیش به بازار نشر عرضه شد. «شما که غریبه نیستید» برای بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به چاپ بیست‌ودوم رسید و نسخه‌های این نوبت از چاپش در نمایشگاه کتاب به پایان رسیدند.

جواد محقق به جایزه ادبی پروین اعتصامی پیوست
دبیر علمی هفتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی، جواد محقق، شاعر باسابقه کشورمان را به عنوان نماینده خود در هیات‌ علمی این جایزه معرفی کرد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه ادبی پروین اعتصامی، طی نامه‌ای به دبیر اجرایی هفتمین دوره جایزه ادبی پروین با اشاره به توانمندی‌ها و شایستگی‌های جواد محقق در حوزه ادبیات و شناخت فضای امروز ادبیات کشور، وی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار در هیات ‌علمی این جایزه معرفی کرد. دبیر علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی که خود به‌عنوان یکی از اعضای هیات‌ علمی و دبیر این هیات محسوب می‌شود، طبق مصوبه ۶۱۸ مورخ ۲/۱۱/۸۶ شورایعالی انقلاب فرهنگی، دبیرعلمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی نیز هست. هیات‌ علمی جایزه پروین پیش از این توسط هیات ‌امنا معرفی شده بود که فیروز زنوزی جلالی، قطب‌الدین صادقی، مریم جلالی، زهرا حیاتی و سودابه امینی، اعضای آن را تشکیل می‌دهند. تعیین داوران بخش‌های ششگانه‌ این جایزه نیز یکی از وظایف هیات‌ علمی است. جایزه ادبی پروین اعتصامی که امسال هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد به آثار تالیفی و ترجمه‌ای بانوان کشورمان در حوزه ادبیات می‌پردازد و داوری از بین آثاری که در 2 سال اخیر پیش از برگزاری جایزه منتشر شده باشند، انجام می‌شود.

گزارشی از دیدار شاعران با رهبری
شب شاعران بی‌دل
«شب شاعران بی‌دل» عنوان اثری است که در آن مجموعه‌ اشعاری که جمعی از شاعران در شب 15 رمضان سال 1389(هـ .ش) در محضر رهبر معظم انقلاب خوانده‌اند، گردآوری ‌شده است. به گزارش تسنیم، این کتاب شامل 3 بخش است: بخش نخست؛ اشعار 30 نفر از شاعرانی که به شعرخوانی در این محفل پرداخته‌اند در آن گنجانده ‌شده است. بخش دوم؛ بیانات معظم‌له در این دیدار و تحلیل ایشان از روند شعر و جایگاه آن در گفتمان انقلاب اسلامی، توصیه‌ها و سفارش‌های ایشان به شاعران و مسؤولان مرتبط حوزه فرهنگ و ادب کشور آمده و بخش سوم؛ مروری است اجمالی بر زندگینامه شاعران و مجموعه‌ای از تصاویر این دیدار. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «گاه شب‌ها بعد کار سخت و ارزان خواب می‌بینم/ پول خان با چکمه‌اش از دوش دهقان می‌رود بالا/ جوجه‌های اعتقادم را کجا پنهان کنم؟ وقتی/ شک، شبیه گربه از دیوار ایمان می‌رود بالا»
این بخشی از شعری است که حسین جنتی محضر حضرت آقا می‌خواند و وقتی به اینجای شعر می‌رسد آقا می‌فرمایند؛
«آفرین! آفرین! ولی باید پنهان کنید حسابی: مواظب جوجه‌ها باشید» و حضار می‌خندند. آقا در بیانات پایانی این دیدار مجدد اشاره‌ای به این شعر می‌کنند و توصیه‌ای دارند به شاعران جوان؛ «آدم نشانه‌ یک نوع اضطراب و یک نوع حیرت را مشاهده می‌کند؛ مثلاً ایشان گفت که مواظب جوجه‌های ایمان من باشید. البته این دغدغه، دغدغه مقدسی است، خیلی خوب است و من از اینکه این دغدغه در این جوان شاعر وجود دارد، خرسند می‌شوم؛ اما دل من می‌لرزد که چرا دغدغه دارد. این دغدغه و حیرت و
اضطراب- یک مخلوطی از اینها- باید در شعر از بین برود؛ این هم راهش تقویت معرفت است که الحمدلله شما دارید».


Page Generated in 0/0054 sec