printlogo


کد خبر: 159359تاریخ: 1395/4/1 00:00
رویدادها

شخصیت‌های کارتونی «شکرستان» جان می‌گیرند
مجموعه انیمیشن «شکرستان» با حضور شخصیت‌های جدید تبدیل به مجموعه عروسکی می‌شود. به گزارش فارس، مجموعه عروسکی «شکرستان» به کارگردانی فواد صفاریان‌پور و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. پیش‌تر انیمیشن «سرزمین شکرستان» به تهیه‌کنندگی سیدمسعود صفوی و به همت مرکز انیمیشن صبا برای شبکه 2 سیما تولید شده بود و صحبت‌ها حاکی از این بود که بزودی مجموعه عروسکی این انیمیشن به تولید خواهد رسید. در مجموعه عروسکی «شکرستان» به کارگردانی فواد صفاریان‌پور و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی، از بهترین عروسک‌گردانان و صداپیشه‌های تلویزیون و سینما استفاده خواهد شد. همچنین علاوه بر شخصیت‌هایی که در انیمیشن «شکرستان» حضور داشتند، تعدادی کاراکتر جدید نیز برای این مجموعه عروسکی طراحی شده‌اند. سرپرست نویسندگان مجموعه عروسکی «شکرستان» سجاد افشاریان است که به همراه گروهی از نویسنده‌ها به نگارش این مجموعه پرداخته است.

جایزه ویژه بخش «مدافعان‌حرم» در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»
شهنام صفاجو، مدیر اجرایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: در جشنواره دهم سینماحقیقت، یک «جایزه ویژه» هم به کارگردان بهترین فیلم مستند با موضوع «مدافعان حرم» اهدا خواهد شد. وی افزود: عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ جشنواره، تا روز 31 شهریورماه 95 فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین 1394 به بعد) را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کرده و کپی فیلم خود را جهت بازبینی به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارسال کنند. وی گفت: ثبت‌نام اینترنتی آثار بخش مسابقه‌ ملی دهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» از فردا (اول تیرماه 95‌) روی وب‌سایت www.irandocfest.ir آغاز شده و به مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت. آخرین فرصت برای ارائه‌ فیلم‌های مستند به دبیرخانه جشنواره هم روز 15 مهرماه 95 اعلام شده که این مهلت تمدید نخواهد شد. دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 14 تا 21 آذرماه 1395 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

محمدرضا شفاه:
وقتی رهبری می‌گویند اثری خوب است، مسیرتعیین می‌شود
مدیرعامل و 2 تن از کارگردانان باشگاه فیلم سوره در نشستی از تقدیر رهبر انقلاب از آثارشان سخن گفتند و اینکه این تقدیر باعث می‌شود مسؤولیت و کار آنها سخت‌تر شود. به گزارش مهر، محمدرضا شفاه، مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در این باره گفت: زمانی که «ارغوان» ساخته شد من سر میز تدوین به عقابی گفتم حس بسیار خوبی به کار دارم.  شفاه در ادامه افزود: نماهنگ «ارغوان» دومین کار باشگاه بود که مورد عنایت حضرت آقا قرار گرفت البته ما مفتخریم و این عنایت مدال افتخاری است که بر سینه مهدیار عقابی نصب می‌شود و ما به داشتن چنین کارگردانی با همه ضعف‌های این نماهنگ که می‌توان درباره‌اش حرف زد افتخار می‌کنیم. فکر می‌کنم اتفاقا چون رهبر معظم انقلاب روی آن نظر داشتند بیشتر باید فیلم را نقد کرد و باید ببینیم چگونه می‌توان اثری بهتر ساخت. من و آقای عقابی بعد از تقدیر رهبری این نقد را انجام دادیم و من گفتم وقتی رهبر معظم بیان می‌کنند که اثری خوب است یعنی مسیر را تعیین می‌کنند و اینکه باید چگونه در این حوزه کاری انجام داد.

فیلم کوتاه ایرانی برگزیده جشنواره اوپن فیلم
«ولد» برگزیده هیات داوران جشنواره «اوپن فیلم» بنگلادش شد.  به گزارش «وطن امروز» فیلم کوتاه «ولد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی توانست جایزه ویژه هیات داوران را در بخش فیلم زنان نخستین جشنواره بین‌المللی «اوپن فیلم» بنگلادش دریافت کند. «ولد» به زبان عربی و تهیه شده در باشگاه فیلم سوره است و روایت سرنوشت یک میهمان تازه در بیمارستان کوچکی در شهر غزه است که زیر بمباران هر بار قسمتی از این بیمارستان خراب می‌شود. قصه‌ای کوتاه از یک جدال مادرانه با بمب‌های کودک‌کش. «ولد» پیش از این در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی را کسب کرده بود و در آخرین حضور بین‌المللی خود توانسته بود عنوان بهترین فیلم کوتاه اجتماعی جشنواره فیلم تراسه سینماتوگرافیک ایتالیا را کسب کند.


Page Generated in 0/0046 sec