printlogo


کد خبر: 159360تاریخ: 1395/4/1 00:00
همه آنچه باید درباره آبی‌پوش شدن کاوه رضایی بدانید
پول بیشتر و دیگر هیچ

مهدی طاهرخانی: اگرچه کاوه رضایی فصل قبل یکی از ضعیف‌ترین مهاجمان لیگ بود اما حالا همین مهاجم 6 گله تبدیل به بمب نقل‌وانتقالات شده که قطعا جای سوال دارد. سیاست این فصل منصوریان باعث شده که همه خریدهای پرسپولیس ناگهان مورد توجه استقلال قرار بگیرند اما درباره کاوه رضایی بزرگنمایی زیادی صورت گرفته است. سال‌ها بود که در هنگام فصل نقل‌وانتقالات، سرخابی‌ها کاری به یکدیگر نداشتند و هر کدام سراغ بازیکنان مورد نظر خود می‌رفتند. به عنوان مثال در چند فصل گذشته تقریبا هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد و کمتر بازیکنی وجود داشت که بتواند با ادعای داشتن پیشنهاد از این دو تیم، بازارگرمی کند. اما سیاست‌های منصوریان امسال این موازنه را به هم زده است. او بشدت به دنبال محبوب کردن خودش نزد سکوهاست از این رو بیشتر از آنکه به فکر لیست خودش باشد به دنبال آن است تا بازیکنان موردنظر برانکو را جذب کند. اما شکستش در پرونده وحید امیری همه برنامه‌های او را به هم زد به طوری که برای تلافی حاضر شد به بازیکنی مثل محمد حسین کنعانی‌زادگان که فصل قبل یکی از مدافعان اصلی تیم سقوط کننده ملوان بود، 950 میلیون تومان بدهد! این بازیکن که تصور می‌شد با پرسپولیس قرارداد دارد نهایت 450 میلیون تومان قیمتش بود. از سوی دیگر فرشید باقری که عنوان شده بود قرار است با 400 میلیون تومان به پرسپولیس برود ناگهان با رقم 950 میلیون تومانی استقلال مواجه شد و به آنجا رفت.
اما آخرین پروژه منصوریان، کاوه رضایی بود؛ بازیکنی که پرسپولیس از ابتدا قرار بود به جای مهدی طارمی جذب کند اما به چند دلیل در جذبش ناکام ماند. رضایی که فصل قبل تنها 6 بار موفق به گلزنی شده بود بشدت خواهان حضور در لیگ ستارگان قطر بود اما مدیر برنامه‌هایش هر کاری کرد نتوانست با این کارنامه ضعیف، برای او در قطر و حتی تیم‌های دیگر خارجی، جایی را پیدا کند. در صورتی از پیشنهاد دانمارک و اتریش پرده‌برداری شد که هیچ رسانه خارجی این خبر را تایید نکرد و کلا منبع این خبر مشخص نیست. از سوی دیگر یکی از مدیربرنامه‌های شاغل در حوزه فوتبال ایران به خبرنگار «وطن‌امروز» گفت: در اتریش و دانمارک در بهترین حالت برای بازیکنی در حد کاوه رضایی حدود 200 هزار یورو پرداخت می‌شود. یعنی در بهترین حالت او 800 میلیون تومان می‌گیرد که قطعا بخشی از آن برای مالیات و هزینه‌ها کسر می‌شود.
اما دوستان رسانه‌ای کاوه رضایی عنوان کردند او حاضر است پول کمتری بگیرد اما در فوتبال اروپا بازی کند و آینده‌اش را بسازد. پرسپولیسی‌ها هم روز شنبه تصور کردند کاوه قرار است به اروپا برود. باشگاه پرسپولیس پیشنهاد 950 میلیون تومانی به این بازیکن داده بود و قرار شد با مساعدت حسین هدایتی در مجموع به وی یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شود. اما وقتی طرفین در حال توافق بودند ناگهان یکی از مدیران میانی باشگاه استقلال به مدیربرنامه کاوه رضایی پشنهاد یک میلیارد و نیم را داد. پیشنهادی که ناگهان  سمت و سوی مذاکرات را تغییر داد. منصوریان در تمرین روز شنبه استقلال به چند بازیکن به صورت محرمانه گفته بود کار کاوه با استقلال تمام است و او را آبی بدانید. سرانجام عصر روز یکشنبه بود که رضایی با افشارزاده نشست و قراردادش را امضا کرد. اما چرا او روز شنبه با پرسپولیس قرارداد نبست؟ یکی از نزدیکان کاوه در این‌باره به خبرنگار ورزشی «وطن امروز» گفت: مشکل اصلی حسین هدایتی بود. او عنوان کرده بود حاضر است 600 میلیون تومان از قرارداد را در ابتدا بپردازد. اما وقتی کاوه 3 بار با پرسپولیسی‌ها قرار گذاشت هیچ پولی پرداخت نشد. اینچنین بود که استقلالی‌ها با جور کردن 600 میلیون تومان توانستند نظر این بازیکن را جلب کنند. البته با توجه به ناکامی 3 ساله اخیر کاوه رضایی در تیم‌های سابقش به نظر می‌رسد استقلالی‌ها کمی برای این خرید عجولانه عمل کردند. بازیکنی که در ذوب‌آهن تنها 6 گل به ثمر رسانده است قطعا با این قیمت‌ها نباید جذب استقلال می‌شد اما وقتی یک تیم رسانه‌ای قوی مرتب درباره شما تبلیغ کنند آن وقت اوضاع متفاوت می‌شود. با توجه به خرید آرش افشین، به نظر می‌رسد استقلال ترافیک شدیدی را این فصل در خط حمله‌اش تجربه کند.


Page Generated in 0/0063 sec