printlogo


کد خبر: 159364تاریخ: 1395/4/1 00:00
اخبار

قوانین جدید کویت، مانع رفتن ورزشکاران این کشور به المپیک
کویت قانون جدیدی برای کنترل دولت بر ارگان‌های ورزشی را تایید و تاکید کرده است اگر کسی آن را انجام ندهد، زندانی خواهد شد. به نقل از سایت  Inside the games، دولت کویت قوانینی را وضع کرده که براساس آن، دولت کنترل کاملی بر ارگان‌های ورزشی دارد و هر کسی که در این ارگان‌ها از دولت پیروی نکند حکم زندان خواهد داشت. پیش از این کویت به دلیل دخالت‌های دولتی در مسائل ورزش از سوی IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) محروم شده بود. دولت کویت با این عمل محکوم به زیرپا گذاشتن حقوق بشر شده است. حسین المسلم، رئیس شورای المپیک کویت در این‌باره اظهار کرد: امروز برای همه ما بد و ناراحت‌کننده‌ بود. از سال 1982 چنین قانونی نداشتیم. اینکه مسؤولان و ورزشکاران برای اظهار نظر خود به 3 سال زندان محکوم شوند، ناراحت‌کننده است.

پشت‌پرده لغو اردوی تیم ملی
لغو اردوی تیم‌ملی ایران در ارمنستان آن هم در آخرین لحظات عجیب و غریب و غیر قابل پیش‌بینی بود. اصرار کی‌روش به عدم حضور ملی‌پوشان در تست‌های پزشکی و تمرینات پیش‌فصل باشگاه‌های‌شان نشان می‌داد برگزاری اردوی ارمنستان کاملا جدی و قطعی است. چیزی که باعث عصبانیت کم‌نظیر برانکو و انتقاد او از کی‌روش هم شد اما لغو ناگهانی این اردو خیلی‌ها را به فکر برده است. گفته می‌شود این دو ماجرا به هم ارتباط دارند.
پشت پرده داستان هم به این شکل نقل شده است که فشار علی‌اکبر طاهری و برانکو ایوانکوویچ به محمود گودرزی، وزیر ورزش باعث لغو اردوی تیم‌ملی شده است. این تصمیم (شما بخوانید دستور) ناگهانی باعث حیرت مهدی تاج و کارلوس کی‌روش شده است، چون نتیجه چنین تصمیمی این است که تیم‌ملی ایران باید بدون برگزاری اردو به مصاف اولین حریفش در راه جام‌جهانی یعنی قطر برود. این تصمیم وزیر می‌تواند شائبه حمایت وزارت ورزش از باشگاه پرسپولیس را تقویت کند، چون همه از رابطه خوب طاهری با گودرزی خبر دارند. باید دید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال چه دلیلی را برای لغو این اردوی مهم اعلام می‌کنند. آیا ماجرا همین است یا قرار است دلایل دیگری برای این تصمیم عجیب عنوان شود؟

شرط امیدوارکننده در قرارداد طارمی
درحالی از تیم «پائوک سالونیکا»ی یونان به عنوان مقصد نهایی مهدی طارمی برای فصل آینده نام برده می‌شود که یکی از نزدیکان وی تاکید کرد تیمی که بهترین گلزن لیگ پانزدهم را می‌خواهد نام دیگری دارد. روز یکشنبه بود که خبر توافق مهدی طارمی با یک تیم یونانی برای 2 سال رسانه‌ای شد ولی جزئیاتی از این توافق به بیرون درز نکرد. هرچند رسانه‌های ایرانی و حتی چند رسانه یونانی از تیم «پائوک سالونیکا» به عنوان مشتری مهدی طارمی و مقصد نهایی این بازیکن یاده کرده‌اند ولی پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد این تیم یونانی، پائوک نیست و یک باشگاه دیگر خواهان به خدمت گرفتن آقای گل لیگ پانزدهم ایران شده است. از سوی دیگر طارمی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده و حتی نام تیم یونانی را اعلام نکرده است، چرا که یکی از شروط توافق با این تیم یونانی واریز ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد تا پایان این هفته است. طارمی و نزدیکان وی به همین خاطر صحبتی درباره حضورش در یونان نداشته‌اند تا این تیم شرطش را عملی کند. یکی از نکات قرارداد طارمی با تیم یونانی شرط ترانسفر به بوندس‌لیگای یک در سال دوم است.

انتقال امتیاز تیم نفت به انزلی باطل شد
طبق اعلام مشاور وزیر ورزش و جوانان مزایده واگذاری باشگاه نفت تهران و انتقال امتیاز این تیم به ملوان انزلی باطل است و این مزایده مجددا باید برگزار شود. در نامه حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر ورزش به هندی مشاور وزیر در امور حقوقی و عضو کمیته واگذاری موسسه فرهنگی و ورزشی نفت آمده است: عطف به نامه مورخ ۲۷/۳/۹۵ رئیس فدراسیون فوتبال و اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال که مکاتبات آن به پیوست ارسال شده است، ابطال مزایده واگذاری موسسه فرهنگی و ورزشی نفت تهران را به دلیل عدم رعایت دستورالعمل شماره ۲۶۱/۹۱۱۸/۲۲ (کمیسیون ماده ۵) اعلام می‌دارد. بر همین اساس با توجه به ضیق وقت نسبت به برگزاری مجدد مزایده با شرایط اعلام‌شده از سوی فدراسیون فوتبال اقدام کنید. طی نامه‌ای شرایط فدراسیون فوتبال برای برگزاری مجدد این مزایده اعلام شد.
 


Page Generated in 0/0058 sec