printlogo


کد خبر: 159367تاریخ: 1395/4/1 00:00
وحشت صهیونیست‌ها از ظهور سپاه الجلیل تحت پوشش حزب‌الله
سرانجام فلسطینی‌ها به مقاومت سوریه پیوستند

از آغاز جنگ شام، اشتباهات برخی رهبران حماس در تشخیص دوست از دشمن باعث شد سوریه به عنوان امن‌ترین پایگاه آوارگان و مبارزان فلسطینی دچار آشوب شود. آن دسته از رهبران حماس که متاسفانه در مقابل دلارهای قطری و سعودی از خود ضعف نشان دادند و تحت تاثیر القائات سلفی و تکفیری و برداشت خشن و انحرافی آنها از اسلام قرار گرفتند، باعث شدند راه مقاومت فلسطین و سوریه طی 5 سال اخیر از هم جدا شود و حتی برخی گروه‌های زیرمجموعه حماس در مقاطعی با گروه تروریستی جبهه النصره (تحت حمایت ترکیه و قطر) و احرارالشام (تحت حمایت غرب، ترکیه و عربستان) علیه سوری‌ها و حتی خود فلسطینی‌ها جنگیدند که مظهر آن نابودی اردوگاه یرموک در حومه دمشق بود. اما حالا با ابتکار مقاومت لبنان، مقاومت فلسطین و سوریه دوباره در حال متحد شدن هستند.
«دبکا فایل» تارنمای اطلاعاتی مشهور صهیونیست‌ها دیروز گزارش داد نخستین گروه‌های فلسطینی تحت فرماندهی حزب‌الله وارد کارزار سوریه شده‌اند.
براساس گزارش سرویس‌های جاسوسی اسرائیل، روز یکشنبه (نوزدهم جولای)  بالگردهای نیروی هوایی سوریه، رزمندگان فلسطینی را از دمشق به مناطقی از دیروالزور در شرق کشور منتقل کردند که به نیروهای حزب‌الله در حال نبرد با داعش در منطقه دره رود فرات ملحق خواهند شد. دبکا می‌نویسد: «برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ سوریه در2011 است که گروه‌هایی فلسطینی در طرف بشار اسد و تحت فرماندهی حزب‌الله مبارزه می کنند و همچنین برای نخستین‌بار است که فلسطینی‌ها وارد نبرد مستقیم با داعش می‌شوند».  اسرائیلی‌ها مدعی هستند این مبارزان فلسطینی را افسران اطلاعاتی ایران و سوریه آموزش داده‌اند و موسوم به نیروهای الجلیل هستند که برای انجام عملیات‌های تروریستی در عمق سرزمین‌های اشغالی آموزش داده شده و تسلیح شده‌اند.
نگرانی صهیونیست‌ها وقتی تشدید می‌شود که از نظر آنها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و متحد سوریه، قول خود به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار کمتر از 2 هفته پیش در مسکو را مبنی بر اینکه اجازه نخواهد داد هیچ نیروی  شبه‌نظامی- چه ایرانی، سوری یا حزب‌الله- پایگاهی در جنوب سوریه ایجاد کنند تا بتوانند به مرزهای شمالی اسرائیل دسترسی داشته باشند، شکسته است. طبق آخرین گزارش‌ها این نیروها از دمشق به القصور در نزدیک دیروالزور منتقل شده‌اند و به محض رسیدن به آنجا به طور مستقیم راهی جبهه نبرد با داعش و متحمل تلفاتی هم شده‌اند. هفدهم ماه جولای منابع نظامی حزب‌الله دستور آغاز بزرگ‌ترین ماموریت نظامی خود را از زمان آغاز جنگ سوریه و حضور نیروهای‌شان در حمایت از بشار اسد در سال 2013 صادر کردند. این عملیات تهاجمی حزب‌الله به گونه‌ای طراحی شده است که راه را برای نیروهای داوطلب مردمی طرفدار ایران و نیروهای شبه‌نظامی سپاه بدر که هفدهم ماه جولای وارد شهر فلوجه شدند باز کند تا آنها بتوانند به طرف غرب دره رود فرات حرکت کنند.  راهبردهای جدید سبب یکی شدن نبردها ضدداعش در عراق و سوریه می‌شود. این راهبرد در نهم ماه جولای در جلسه‌ای محرمانه در تهران با حضور وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه در پیش گرفته شد.
در این راستا حزب‌الله لبنان بخش زیادی از نیروی رزمی خود را از لبنان به سوریه منتقل و نیروهایش را از دیگر جبهه‌های نظامی در سوریه از جمله اطراف حلب و تدمر تخلیه کرده است. نیروهای حزب‌الله عملیات خود را با حمله به شهر الصخنه در 63 کیلومتری جنوب تدمر و 136 کیلومتری شمال دیروالزور آغاز کردند و کنترل بزرگراه اصلی که شمال و شرق سوریه را به هم متصل می‌کند در دست گرفته‌اند. منابع نظامی معتقدند این عملیات تهاجمی حزب‌الله ضدداعش با حمایت مشترک روسیه و آمریکا سبب تبدیل این سازمان مخالف اسرائیل به ارتشی قدرتمند در خاورمیانه (غرب آسیا) شود. اسرائیل نمی‌تواند از این تغییر جلوگیری کند. وزرای پیشین جنگ اسرائیل این هفته ضمن انتقاد از دولت نتانیاهو وی را به بی‌توجهی به این تغییر خطرناک متهم کردند.
 


Page Generated in 0/0055 sec