printlogo


کد خبر: 159372تاریخ: 1395/4/1 00:00
چهارگوشه

برای نخستین‌بار یک زن شهردار رم شد
ویرجینیا راگی، نامزد جنبش
5 ستاره ایتالیا به عنوان نخستین شهردار زن رم انتخاب شد؛ انتخابی که شکستی بزرگ برای نخست‌وزیر این کشور و حزبش محسوب می‌شود. این جنبش ضدساختارگرا همچنین ادعا کرده است کنترل شهر تورین را نیز به دست آورده و توانسته با نامزد بانوی 31 ساله خود رقیب دموکرات را از میدان به در کند. تنها پیروزی برای حزب ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در میلان رخ داد که نامزد این حزب توانست با کسب 51 درصد آرا پیروز انتخابات شهرداری شود.

اون 29 میلیون پوند دود می‌کند
منابع انگلیسی نوشتند کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی تاکنون 28 میلیون و 700 هزار پوند برای خرید بهترین تنباکو برای خود و دوستانش هزینه کرده و این در حالی است که میلیون‌ها تن از ساکنان این کشور منزوی از تهیه غذا عاجزند. اون 700 هزار پوند برای سیگار معمولی و سیگارهای کوچک هزینه کرده است. او همچنین 88 هزار پوند برای خرید ماشین دست‌دوم رول کردن ورق‌های سیگار برگ با تنباکوی داخلی هزینه کرده است. کره‌شمالی یکی از کشورهایی که بیشترین آمار سیگاری بالغ را در جهان دارد.

تهدید نظامی کره شمالی علیه آمریکا
سخنگوی وزارت اتحاد مجدد 2 کره در کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی در تازه‌ترین تهدیدات خود، به تاسیاست هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی اشاره کرده است. وی اضافه کرد: همچنین سئول اظهارات رهبر کره‌شمالی مبنی بر انجام مذاکرات برای برقراری صلح را یک تبلیغات بی‌معنی تلقی می‌کند. نکته مهم این است که کره‌شمالی تدابیر مشخص و روشنی در راستای خلع سلاح هسته‌ای بیندیشد.

نهمین سفر رسمی شیخ قطر به ترکیه
شیخ «تمیم‌ بن حمد» امیر قطر یکشنبه  برای نهمین بار در طول 2 سال اخیر و سومین بار در طول 5 ماه اخیر به ترکیه رفت و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. امیر قطر در این سفر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را با اردوغان مورد بحث و بررسی قرار داد. این سفر در فردای روزی صورت گرفت که دادگاه مصر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد؛ اقدامی که از سوی قطر و ترکیه محکوم شد.


طرح تازه ترامپ علیه مسلمانان
دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در آمریکا در واکنش به عملیات تروریستی حمله به همجنس‌گرایان که هفته گذشته در اورلاندو اتفاق افتاد در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس تاکید کرد: من معتقدم که ما به عنوان دولت، در مرحله کنونی باید فکر کردن به تبعیض نژادی را آغاز کنیم.  ترامپ افزود: اگر به اسرائیل نگاهی بیندازیم می‌بینیم که این سیاست را بارها و به تکرار با موفقیت اجرا می‌کنند، البته باید بدانید که من از مضمون تبعیض متنفرم اما باید به‌کارگیری بدیهیات را آغاز کنیم.  ترامپ همچنین خواهان نصب دوربین‌های مراقبت در مساجد شد و گفت: اگر به فرانسه سفر کنید می‌بینید که فرانسوی‌ها همین کار را می‌کنند و حتی گاه مساجد را می‌بندند. این اظهارات ترامپ، خشم گسترده جمهوری‌خواهان را برانگیخت و به نظر می‌رسد که جمهوری‌خواهان، تلاش‌ها برای جلوگیری از نامزدی او از طرف جمهوری‌خواهان را
آغاز کنند.

تدابیر امنیتی در مساجد اورلاندو
در پی تیراندازی مرگبار اورلاندو، مساجد این منطقه ضمن تشدید تدابیر امنیتی، محافظان مسلحی را برای تامین امنیت نمازگزاران استخدام کردند. همچنین در نخستین نماز جمعه پس از این قتل‌عام نیز تعداد مسلمانان حاضر در مساجد بشدت کاهش یافته و حاضران بسیار محتاط عمل کردند. در مرکز فلوریدا که خانه ده‌ها هزار مسلمان است، بسیاری نگران اقدامات تلافی‌جویانه هستند، چرا که عمر متین، عامل تیراندازی مرگبار اورلاندو یک شهروند آمریکایی مسلمان بود که با داعش بیعت کرده و به کلوب شبانه همجنس‌گرایان حمله کرد.
 


Page Generated in 0/0064 sec