printlogo


کد خبر: 159380تاریخ: 1395/4/1 00:00
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:
بیش از ۷ هزار واحد تولیدی غیرفعال شده‌اند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در کل کشور در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از ۳۷ هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی داریم که از این تعداد ۷ هزار و ۸۵ واحد آن یعنی حدود ۱۹ درصد راکد و در کل کشور هم در همین حد است.
به گزارش تسنیم، علی یزدانی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: به تناسب شهرک یا ناحیه صنعتی در شهرک‌ها، واحد‌هایی هم هستند که 2 شیفت و با ظرفیت بیش از 90 درصد مشغول کارند. وی گفت: در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیفی را که ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارتخانه ابلاغ کرده 7 هزار و 500 واحد است اما 16 هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به 9 هزار واحد صنعتی کوچک و یکهزار واحد متوسط و 2 هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است. یزدانی افزود: در صورت همکاری همه قوا، رسانه‌ها و مردم تا پایان سال شاهد راه‌اندازی 12 هزار واحد خواهیم بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بنگاه‌هایی که مشکلات نقدینگی دارند در اولویت اصلی پرداخت تسهیلات هستند، گفت: همچنین داشتن بازار برای محصولات تولیدی از مهم‌ترین شروطی است که مورد تاکید کمیته بررسی در استان‌ها و کارگروه‌های استانی است. یزدانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهایی که بازار ندارند، هدر دادن منابع است، افزود: پس از اعطای تسهیلات، کمیته بررسی بر مصرف اعتبارات تا راه‌اندازی کامل واحد صنعتی نظارت می‌کند.
وجود ۱۰۰ هزار طرح صنعتی نیمه‌تمام در کشور
یزدانی اخیرا نیز تعداد طرح‌های صنعتی در حال ساخت‌وساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را ۲۹ هزار و ۹۹۷ طرح عنوان کرد و افزود: از این تعداد نیز یکهزار و ۳۹۳ طرح بین ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت و یکهزار و ۷۱۶ طرح نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار و ۹۵۲ طرح صنعتی در حال ساخت در کشور داریم، عنوان داشت: 3 هزار و ۷۶۶ مورد از این طرح‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. یزدانی اضافه کرد: تعداد 4 هزار و ۸۵۷ طرح صنعتی کشور نیز تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. وی توسعه صنایع کوچک و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی را از جمله ماموریت‌های اصلی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران دانست.


Page Generated in 0/0061 sec