printlogo


کد خبر: 159394تاریخ: 1395/4/1 00:00
واکنش

دستور روحانی به طیب‌نیا برای عدم پیگیری حقوق‌های نجومی
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اخبار واصله از ابتدای مطرح شدن موضوع حقوق‌های نجومی آقای روحانی ناراحت شد که چرا این موضوع رسانه‌ای شده و با آقای طیب‌نیا برخورد می‌کند که این موضوع را پیگیری نکند.  جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با فارس، افزود: وزیر اقتصاد قرار بود تیمی را مامور رسیدگی به حقوق مدیران بیمه کند اما با مخالفت رئیس‌جمهور مواجه شد. اما در روزهای آخر آقای رئیس‌جمهور به دلیل مطالبات ملی درباره حقوق‌های نجومی موضع مثبتی را اتخاذ کرد و گسترش این موضوع در سطح جامعه باعث شد آقای رئیس‌جمهور موضع مناسبی را اتخاذ کند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی تعدادی از مدیران دولتی گفت: از زمان دولت سازندگی این فضا به وجود آمد که بسیاری از وزرا هم در هیات مدیره‌های اقتصادی و هم در بعضی مراکز اقتصادی بزرگ کشور حضور پیدا می‌کردند و جدای از فیش حقوقی آنها حق هیات‌مدیره و پاداش آنها ارقام سنگینی را به خود اختصاص می‌داد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرکت شستا بسیاری از مدیران و هیات‌مدیره توسط وزیر سازماندهی شدند و حتی رقابتی بین نهاد ریاست‌جمهوری، دفتر رئیس‌جمهور و مشاوران وی با وزیر رفاه درباره نصب برخی افراد مورد نظر در هیات‌مدیره‌ها وجود داشته است و بین آقای حسین فریدون و ‌آقای ربیعی اختلافاتی در این حوزه بروز کرده است.

خزانه خالی است که حقوق  100 میلیونی می‌دهند؟
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از پرداخت‌های خارج از عرف حقوق در کشور گفت: رئیس‌جمهور زمانی که سرکار آمدند گفتند که خزانه خالی است ولی این چه خزانه خالی‌ای است که صدها و ده‌ها میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود. آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پرداخت‌های میلیونی حقوق در کشور اظهار داشت: حقوق‌های این چنینی مبنای حقی ندارد، بلکه براساس تبعیض و اجحاف بنا گذاشته شده و کاملاً خلاف آموزه‌های دینی و اسلامی است. عضو مجلس خبرگان رهبری به تاکیدات و ارشادات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: واقعاً خجالت‌آور و سبب شرمندگی است که خلاف توده مردم کسانی در حال چپاول هستند و خلاف روال جاری مردم زندگی خود را می‌چرخانند. وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید نظارت بیشتری بر زیردست‌ها و کارگزاران دولتی داشته باشد و اگر خزانه خالی است اینها هم براساس آن زندگی کنند نه اینکه این نورچشمی‌ها چنین دریافتی‌هایی داشته باشند. وی ابراز کرد: اینها تنها بخشی از افرادی هستند که فیش حقوقی آنها مشخص شده و معلوم نیست چند نفر یا چند هزار نفر در این شرایط قرار دارند.

لزوم رسیدگی جدی دولت  به حقوق‌های نجومی مدیران
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی علاوه بر آنکه مایه تلخی ذائقه مردم است به خوشحالی دشمن و زبان‌درازی آنها علیه نظام اسلامی ما نیز کمک می‌کند. آیت‌الله سیداحمد حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی از قبیل پرداخت 234 میلیون تومان حقوق به یک مدیر بخش دولتی در کشور، واقعاً غیرقابل‌ انتظار است، اظهار داشت: این مقوله و موارد مشابه آن باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و توجه جدی قرار گیرد، از جمله اینکه مسؤولان و دولت اساساً چرا باید اجازه دهند چنین اتفاقاتی در حوزه مسائل پرداخت حقوق بیفتد. وی افزود: حقیقتاً جای این سوال وجود دارد که چرا باید حقوق یک ماه یک نفر با زحمات و مجاهدت‌های یک‌عمر بسیاری از افراد متوسط جامعه برابر باشد و اینکه چرا تعریف خاصی در این‌ باره صورت نمی‌گیرد و حد مشخصی برایش دیده نمی‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این وضعیت در حالی است که گاهی دیده‌ شده برخی از همین آقایان مسؤول که چنین حقوق‌هایی می‌گیرند حالا با انگیزه و به بهانه صیانت از بیت‌المال مسلمین روی یک قیراط و شاهی در جاهای دیگر بسیار مداقه کرده و به ‌قول‌ معروف مته به خشخاش می‌گذارند اما خودشان دارای فیش‌های حقوقی آنچنانی هستند.


Page Generated in 0/0054 sec