printlogo


کد خبر: 159395تاریخ: 1395/4/1 00:00
اخبار

هرگاه ضعف نشان دادیم  فشار دشمن بیشتر شد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده هرگاه از خود ضعف نشان داده‌ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستاده‌ایم، عقب نشسته‌اند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، رئیس دستگاه قضا دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی به سخنان چند روز قبل مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش مقام معظم رهبری را الگویی عملی برای مسؤولان نظام در مواجهه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه‌ انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی  است که ریشه در آموزه‌های دینی و آیات قرآنی دارد. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل 57 قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر هستند پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ‌یک نباید به‌گونه‌ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه‌ای به دست دشمنان نظام بدهد. وی با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست‌های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق  آزاد خواهد شد.

توقیف روزنامه هتاک روزنامه قانون از سوی دادستانی توقیف شد.
به گزارش میزان، براساس آنچه در سایت قانون آمده دلیل توقیف این روزنامه «افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، مستند به بند 5 اصل 156 قانون اساسی بوده و  در راستای وظایف قوه‌قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم و در راستای ماده 114 آیین دادرسی کیفری توقیف شد». به گزارش «وطن امروز»، روزنامه قانون در شماره 809 خود گزارشی با عنوان «24 ساعت لعنتی» منتشر کرد. کمتر از 2 روز بعد جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به این گزارش واکنش نشان داد. وی در این‌باره گفت: با پیگیری این دادستانی مشخص شد این خبر کذب بوده و با اعلام شکایت سازمان زندان‌ها مدیر مسؤول این نشریه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. در حالی دادستان عمومی و انقلاب تهران از تحت تعقیب قضایی بودن مدیرمسؤول روزنامه قانون به جهت گزارش کذب علیه سازمان زندان‌ها خبر داده که سایت روزنامه قانون در اقدامی قابل تامل مدعی شده است این روزنامه به‌دنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از سوی دادستانی توقیف شده است. هنوز هیچ منبع قضایی صحت این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

تغییر «امیرعبداللهیان» زمینه‌سازی برای برجام۲
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تهران در بیانیه‌ای تاکید کرد: تغییر امیرعبداللهیان، معاون سابق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تضعیف جبهه مقاومت و زمینه‌سازی برای برجام۲ است. به گزارش تسنیم، در بیانیه این تشکل دانشجویی با اشاره به لابی آمریکایی و ضدایرانی «نایاک» و برخی سران کشورهای عربی برای برکناری وی آمده است: در حالی که این روزها جبهه مقاومت توانسته در تحولات منطقه دست برتر خود را نشان دهد، خبر برکناری امیرعبداللهیان معاون انقلابی وزارت امور خارجه که در پیروزی‌های جبهه مقاومت نقش موثری داشته است، تعجب و حیرت همگان بویژه جنبش دانشجویی را برانگیخت. در این بیانیه با اشاره به برکناری امیرعبداللهیان آن هم در فاصله کمتر از 3 روز پس از دیدارهای آقای ظریف و کری در نروژ آمده است: این اقدام این شائبه را تقویت کرده است که تغییر مهره‌های کلیدی و موثر در وزارت امور خارجه اقدامی از قبل هماهنگ شده با طرف آمریکایی و زمینه‌چینی برای اجرای برجام2 است. در پایان این بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بار دیگر حمایت خود از همه مسؤولان دلسوز و انقلابی وزارت خارجه را در چارچوب تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام و تاکید کردند: غیر از موضوع هسته‌ای در هیچ حوزه‌ای از جمله تحولات منطقه‌ای مذاکره با آمریکا ممکن نیست.
 


Page Generated in 0/0059 sec