printlogo


کد خبر: 159464تاریخ: 1395/4/3 00:00
اخبار

26 تیر ماه موعد ارائه گزارش دوم وزارت امور خارجه درباره برجام
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت 26 تیر ماه زمان ارائه گزارش 3 ماه دوم وزارت خارجه درباره‌ اجرای برجام است که حدود 2 هفته بعد از آن یعنی اواسط مرداد کمیسیون امنیت گزارش خود را به صحن علنی ارائه می‌دهد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ناظر بر مجموعه‌ تحولات از زمان اجرا تا 6 ماه بعد از آن است. وزیر خارجه طبق مصوبه مجلس باید هر 3 ماه یک بار گزارشی را به کمیسیون امنیت ارائه دهد و بعد از آن کمیسیون نیز با دعوت از ارگان‌های متعدد و تجمیع نظرات گزارش نهایی را به صحن علنی ارائه می‌کند. به گفته‌ وی، این گزارش درباره روند اجرای برجام، مجموعه کاستی‌ها، نقاط مثبت و همه مسائل مرتبط با آن است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در پایان گفت: در نظر داریم کمیته هسته‌ای را برای رصد تحولات اجرای برجام با تمرکز بر روی بحث پسابرجام به کمیته‌های کمیسیون امنیت اضافه کنیم که این موضوع بعد از تعطیلات مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود.

تغییرجلسات  مجلس پس از ماه مبارک رمضان
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه جلسه روز چهارشنبه (دیروز) هیات‌رئیسه مجلس، جلسات علنی مجلس پس از ماه مبارک رمضان در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم، یک روز در هفته افزایش می‌یابد. وی افزود: طبق مصوبه دیگر هیأت‌رئیسه مجلس، جلسات کمیسیون‌های تخصصی بعدازظهر روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و همچنین صبح دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس با یادآوری اینکه هفته آینده مجلس تعطیل است، گفت: بعد از تعطیلات هفته آینده، انتخاب نمایندگان مجلس به عنون ناظر در مجامع و شوراها در دستور کار قرار می‌گیرد.

تابعیت دوگانه اقدامی مجرمانه و محرمانه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارائه طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها به هیات‌رئیسه مجلس گفت: دوتابعیتی بودن یک تخلف محرمانه محسوب می‌شود و افراد سعی می‌کنند آن را پنهان کنند.  سیدحسین نقوی اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث دوتابعیتی خسارت‌های مادی و معنوی زیادی از جمله اختلاس 3 هزار میلیاردی را بر کشور ما تحمیل کرده است، بنابراین باید هر چه سریع‌تر موضوع دوتابعیتی‌ها حل‌وفصل شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به مطرح شدن این طرح در مجلس نهم اظهار داشت: متاسفانه این طرح در مجلس نهم به نتیجه نرسید اما با توجه به حساسیت این موضوع در مجلس، ‌امیدواریم هر چه سریع‌تر اقدامات جدی در این زمینه انجام بگیرد و بحث دوتابعیتی‌ها تعیین تکلیف شود. نقوی‌ در ادامه تصریح کرد: معمولا تابعیت دوم به صورت مخفی اخذ می‌شود و با توجه به اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند تک تک شهروندان خود را کنترل کند، کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین ضرورت دارد هرچه سریع‌تر این موضوع به نتیجه برسد.


انتصابات جدید در ستاد کل نیروهای مسلح
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی احکام جداگانه‌ای، برخی معاونان جدید ستاد کل را منصوب کرد. به گزارش فارس، بنا بر این احکام، سردار محمدجواد زاده‌کمند به‌عنوان معاون نیروی انسانی و سردار حسن باقری به‌عنوان معاون آموزش منصوب شدند. همچنین سرلشکر فیروزآبادی، سردار ابوالفضل شکارچی را به‌عنوان معاون امور بسیج ستاد کل، سردار آخوندی را به‌عنوان جانشین معاونت آموزش و سردار فروتن را به‌عنوان رئیس اداره آماد معاونت آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب کرد.


Page Generated in 0/0055 sec