printlogo


کد خبر: 159471تاریخ: 1395/4/3 00:00
اخبار

جلوگیری از واردات 3 خودرو
پس از تغییر شرایط واردات خودرو به منطقه آزاد اروند، از ورود 3 خودروی میلیاردی به این منطقه جلوگیری شد. به گزارش ایسنا، منطقه آزاد اروند تصمیم گرفت به جای اعمال شرایط  واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد با حجم خودروی کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، شرط دریافت مجوز برای خودروهای با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار را لحاظ کند. در هفته‌ای که گذشت برخی افراد قصد داشتند 3 خودروی لوکس میلیاردی را به این منطقه وارد کنند که با مخالفت مسؤولان، اجازه وارد کردن این خودروها داده نشد و از گمرک ترخیص نشده و بازگردانده شد. این 3 دستگاه خودرو به نام‌های فراری (حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان)، استون‌مارتین (حدود 2 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) و مازراتی (حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) بود.


مهدی عسلی برکنار شد
پس از تغییرات جدید در هیات‌مدیره و مدیریت شرکت نفت، وزیر نفت با صدور حکمی سرپرست جدید اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت را منصوب کرد. به گزارش مهر با برکناری مدیرعامل شرکت ملی نفت، سرپرست جدید اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی هم منصوب شد. بر این اساس بیژن زنگنه، وزیر نفت دیروز با صدور حکمی «بهروز بیک‌علیزاده» را به عنوان سرپرست جدید اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت جایگزین «مهدی عسلی» کرد. وزارت نفت تاکید کرده است علت این تغییر و تحول جدید مدیریتی بازنشستگی مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت بوده و این در حالی است که اگر بنا بر بازنشستگی مدیران مشغول به خدمت وزارت نفت باشد، مدیران با سن بالاتر از مهدی عسلی همچنان در بخش‌های مختلف مدیریتی وزارت نفت مشغول به کارند.


شاخص بورس بالاخره مثبت شد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۸۴۵ واحد رشد کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد 761 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 177میلیارد تومان در 53 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 845 واحدی در ارتفاع 73 هزار و 644 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 307 واحد، کل (هموزن) 198 واحد، قیمت (هموزن) 161 واحد، آزادشناور 1217 واحد و شاخص بازار اول 667 واحد و بازار دوم 1399 رشد کردند. براساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 448 میلیون ورقه به ارزش 861 میلیارد تومان در 24 هزار نوبت، آیفکس 4/1 واحد رشد کرد و در ارتفاع 777 واحد قرار گرفت.


واردات گوشت یخی از روسیه
نهاد نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه گزارش داد که سازمان دامپزشکی ایران پروتکل واردات گوشت گاو یخ‌زده از روسیه را تایید کرده است.  به گزارش تسنیم، روسل خوزنادزور، نهاد نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد کارشناسان سازمان دامپزشکی ایران امسال 2 نوبت برای تست سیستم‌های کنترل گوشت گاو روسیه و سیستم تولید گوش مرغ به این کشور سفر کرده‌اند. در بیانیه روسل خوزنادزور در این‌باره آمده است: «هماهنگی این پروتکل در حقیقت به منزله گشایش رسمی بازار ایران برای تولیدکنندگان گوشت گاو روسیه است». براساس این بیانیه، ایران همچنین درخواست کرده کارشناسانش از مراکز فرآوری ماهی در روسیه که خواهان صادرات محصولات شیلاتی به ایران هستند، بازدید کنند.


Page Generated in 0/0056 sec