printlogo


کد خبر: 159473تاریخ: 1395/4/3 00:00
اخبار

بوئینگ منتظر تأیید خزانه‌داری آمریکا
وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی کشور ۲۶۶ فروند هواپیما دارد، گفت: ۱۰۰ فروند از این تعداد زمینگیر است و ۱۶۶ فروند دیگر با عمر مفید ۲۳ سال باید تا یک سال آینده بازنشسته شوند.  به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ ما موافقت اولیه را برای ایرباس داشته‌ایم و مذاکرات ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه در مذاکرات با بوئینگ در آغاز راهی هستیم که با ایرباس داشتیم، تصریح کرد: کشور تا سال 1404 به 551 فروند هواپیما نیاز دارد که در آسمان ایران فعال باشند. وزیر راه‌وشهرسازی یادآور شد:‌ کل هواپیماهای ناوگان هوایی کشور با سال تولید 2000 میلادی (با عمر زیر 16 سال)
12 فروند است. در همین باره روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی نوشت معامله بوئینگ با ایران هنوز قطعی نبوده و با مانع رو‌به‌رو است. بر این اساس تاکنون قرارداد شرکت ایران‌ایر با شرکت هوافضا و صنایع دفاعی بوئینگ در شیکاگو نهایی نشده است. بوئینگ باید تایید اداره کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را بگیرد.


کفش‌های ورزشی صدرنشین قاچاق
رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران علاوه بر انتقاد از بالا بودن قاچاق کفش بویژه کفش‌های ورزشی، تصریح کرد شرایط نابرابر تولیدات داخلی و کالاهای خارجی در حالی است که حضور واحدهای صنفی در طرح تسهیلات احیاگر صنعت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. علی لشگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح‌های حمایت از صنایع کوچک و متوسط، افزود: تاکنون کسی از تولیدکنندگان موفق به دریافت وام‌های حمایتی از طرف دولت نشده است و به‌طور خاص در بحث اعطای وام‌های احیاگر صنایع کوچک و متوسط تا سقف 3 میلیارد تومان هم به نظر نمی‌رسد واحدهای صنعتی و صنفی که پروانه فعالیت خود را از طریق اصناف و اتحادیه‌ها دریافت کرده‌اند، بتوانند از آن استفاده کنند. وی ادامه داد: کفش‌های خارجی از مبادی مناطق آزاد وارد کشور می‌شوند و قانون گمرکی سرزمین مادر را رعایت نمی‌کنند. وی تصریح کرد: برخی شرکت‌های خارجی با عقد قرارداد تولید در مناطق آزاد اقدام به واردات مواد اولیه با تعرفه صفر به آن مناطق می‌کنند و پس از مونتاژ بیش از میزانی که باید صادرات انجام دهند از طریق قوانین مناطق آزاد محصولات خود را با تعرفه‌ای پایین‌تر از ۵۵ درصد تعرفه سرزمین مادر وارد بازار ایران می‌کنند. همچنین رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران از پلمب ۱۰۰ واحد تولیدی کفش در باغ سپهسالار تهران خبر داد و گفت:  در ۲ هفته اخیر، شهرداری تهران ۱۰۰ واحد تولیدی را که در اطراف خیابان صف و سعدی فعال هستند پلمب کرده و می‌گوید باید به شهرک صنعتی قرچک بروید.


Page Generated in 0/0068 sec