printlogo


کد خبر: 159483تاریخ: 1395/4/3 00:00
اخبار

اعلام ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر تلویزیون
تلویزیون، شب‌های قدر برنامه‌های ویژه‎ای برای مخاطبان تدارک دیده است. به گزارش تسنیم، مراسم شب‌های قدر از آستان اماکن متبرکه در شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. مراسم عزاداری شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم از شبکه یک سیما با حضور حجج اسلام رئیسی، رفیعی و میرباقری از حرم ثامن‌الحجج پخش می‌شود. شبکه 2 نیز این لیالی را به ترتیب از حسینیه همدانی‌ها، حرم امام خمینی(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) روی آنتن می‌برد. همچنین شبکه 3 سیما مراسم عزاداری شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) را از حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی پوشش می‌دهد. برنامه مراسم احیای شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان و از حسینیه همدانی‌ها پخش می‌شود. امسال در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام قرائتی در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند و این مراسم را شبکه 4 روی آنتن می‌برد. شب زنده‌داران دومین شب قدر نیز می‌توانند سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان در دانشگاه شریف را از همین شبکه ملاحظه کنند و در سومین شب از لیالی قدر نیز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی از دانشگاه امام صادق(ع) از شبکه 4 پخش می‌شود. بینندگان شبکه 5 نیز شب‌های نوزدهم و بیست‌وسوم می‌توانند مراسم عزاداری را از مصلای تهران و با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان دنبال کنند و در شب بیست‌ویکم نیز مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی در حرم حضرت معصومه(س) پوشش داده می‌شود. مراسم احیای شب نوزدهم امامزاده صالح(ع) با سخنرانی آیت‌الله خاتمی همراه خواهد بود و در شب‌های دیگر قدر نیز به ترتیب سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و آیت‌الله جهرمی از مسجد مقدس جمکران روی آنتن شبکه قرآن می‌رود. شبکه تهران نیز مراسم لیالی قدر را در شب‌های اول و سوم از مسجد جامع ازگل با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی و شب بیست‌و‌یکم از مصلای تهران پخش می‌کند. شبکه تهران این مراسم را با کیفیت اچ‌دی روی آنتن می‌برد.

انتشار مستند «من تکنوکرات هستم»
مستند «من تکنوکرات هستم» تولید شده در مرکز مستند سفیرفیلم منتشر شد.  به گزارش فارس، مستند «من تکنوکرات هستم» سعی کرده در 40 دقیقه قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC را که توسط کمیته بازنگری  و مهندس سیدمهدی حسینی طراحی و به هیات دولت ارسال شده است مورد نقد و واکاوی قرار دهد. آنچه مهم است نقاط ضعف و ابهامات IPC از دید کارشناسان حوزه انرژی آنقدر فراوان و مهم بود که بعد از رونمایی نسخه‌ای از این مدل جدید قراردادی در آذرماه 94، فضای انتقادی شدیدی علیه آن در رسانه‌ها ایجاد شد و حتی نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور نیز برای اصلاح آن به وزارت نفت به صورت جدی تذکر دادند و با این حال متن انگلیسی این قرارداد همچنان به‌صورت محرمانه باقی‌مانده و مسؤولان ارشد جمهوری اسلامی نیز به متن اصلی قرارداد دسترسی ندارند.

استقبال از «شاهزاده روم» در استرالیا
انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در روزهای اخیر برای مسلمانان ساکن استرالیا به نمایش درآمد و با استقبال روبه‌رو شد. به گزارش «وطن امروز» انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان در روزهای اخیر برای مسلمانان ساکن استرالیا به نمایش درآمد و با استقبال روبه‌رو شد. «شاهزاده روم» همچنین در ماه گذشته و در ادامه اکران بین‌المللی خود در خانه فرهنگ ایران در پاریس به نمایش درآمد. این اکران که با استقبال دانشجویان ایرانی مقیم پاریس همراه بود، به همت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و انجمن اسلامی دانشجویان پاریس برگزار شد و از حامد جعفری، تهیه‌کننده «شاهزاده روم» تقدیر به عمل آمد.«شاهزاده روم» تاکنون علاوه بر ایران در انگلیس، فرانسه، استرالیا، امارات، لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج و بحرین اکران شده است. این انیمیشن در سال 2015 در لبنان توانسته بود عنوان ششمین فیلم پرفروش اکران را به خود اختصاص دهد. انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در سال گذشته توسط گروه هنر پویا با شعار «فرزندان‌تان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» توانست به فروش 5 میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران و رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال دست یابد.


Page Generated in 0/0060 sec