printlogo


کد خبر: 159487تاریخ: 1395/4/3 00:00
رویدادها

میلاد عرفان‌پور:
نیازمند احیای سرودیم
مدیر دفتر شعر شهرستان ادب گفت: طبق سخنان مقام معظم رهبری، ما نیازمند شعری هستیم که در مقاطعی که نیاز به موضع‌گیری هست، موضع بگیرد و خاموش نماند. به گزارش مهر، میلاد عرفان‌پور درباره احیای سرود که مدنظر مقام معظم رهبری در نشست اخیر با شاعران بوده است، گفت: رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، روی بحث سرود تاکید کردند و فرمودند در روزگاری به سر می‌بریم که نیازمند احیای قالب سرود هستیم. ابتدای انقلاب به اوج جریان سرود رسیدیم اما این وضعیت تداوم پیدا نکرد. ایشان با برشمردن مزایای سرود از جمله فرهنگسازی و تاثیرگذاری روی طیف‌های مختلف جامعه، فرمودند که نیازمندیم دوباره قالب سرود را با اقتضائاتی که دارد، احیا کنیم. این شاعر افزود: رهبری در صحبت‌های خود فرمودند دلگرمی من به نهادهای مردمی و غیردولتی است. باید توجه کرد این سخنان، مسؤولیت ما را در موسساتی مانند شهرستان ادب بیشتر می‌کند.  خیلی نگران شدیم چگونه در آینده می‌توانیم پاسخ مناسبی به توقعات و خواسته‌های ایشان داشته باشیم. به همین دلیل دوستان شهرستان ادب از همین امروز، عزم خود را جزم کردند تا جدی‌تر از پیش، مسیر انتخاب شده در جهت تعالی شعر امروز را ادامه بدهیم.

کارگردان «175 غواص»:
جز وعده هیچ چیز نگرفتیم
صالح شیخ‌رضایی، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم «۱۷۵ غواص» گفت: تا امروز جز وعده هیچ چیزی از هیچ ارگان دولتی نگرفته‌ایم. به گزارش تسنیم، صالح شیخ‌رضایی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم «175 غواص» درباره اهمیت ساخت این فیلم سینمایی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و قصد ساخت کاری ارزشی، در کنار بازسازی عملیات کربلای 4، تحقیق و نگارش مفصلی انجام شد و به پایان رسید. وی با بیان اینکه با طولانی شدن پیش‌تولید، هزینه فیلم بیش از پیش‌بینی‌ها می‌شود، افزود: فیلمنامه فیلم سینمایی «175 غواص» حدود 9 ماه به طول انجامید و فیلمنامه بارها و بارها بازنویسی شد. از شخصیت‌های مختلف حاضر در عملیات، برادران ارتشی و سپاهی مصاحبه و مشاوره‌های لازم گرفته شده است. تهیه‌کننده «175 غواص» افزود: اکنون حدود یک سالی است از تشییع 175 غواص می‌گذرد و ما خوشبختانه از همان ابتدای پارسال تصمیم گرفتیم فیلمی خوب و فاخر در شأن این عزیزان تهیه کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

کیایی: فعلا خداحافظ سینما!
مصطفی کیایی گفت: فعلا نمی‌خواهم فیلم بسازم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارگردان عصر یخبندان در پاسخ به سوالی درباره فعالیت سینمایی خود گفت: فعلا خداحافظ سینما، استراحت کامل و نمی‌خواهم فیلم بسازم. کیایی افزود: امیدوارم اگر روزی فرهنگ در جایی تخطی کرد و پروانه ساخت و نمایش را بی‌اعتبار کرد مجلس از او بخواهد این اتفاق رخ ندهد. این کارگردان خطاب به کمیسیون فرهنگی جدید مجلس بیان کرد: به آنها خوشامد می‌گویم اما امیدوارم در پایان دوره کاری تمام اهالی فرهنگ از آنها راضی باشند.

زیر آسمان شهر 4 تولید می‌شود
 «زیر آسمان شهر ۴» به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه‌کنندگی مهران مهام در بیش از ۵۰ قسمت تهیه و تولید می‌شود. به گزارش فارس، سری 4 سریال «زیر آسمان شهر»به نویسندگی سیروس میمنت در حال نگارش طرح قرار دارد. حضور بازیگرانی چون مهران غفوریان، حمید لولایی، نصرالله رادش، اشکان اشتیاق و ملکه رنجبر در «زیر آسمان شهر 4» قطعی است. این احتمال می‌رود نام سریال تغییر کند اما ساختار و کلیت فضای داستانی و حتی اغلب بازیگران «زیر آسمان شهر» تغییر نخواهند کرد. همچنین لوکیشن این سریال به آپارتمانی دیگر منتقل شده و سطح اجتماعی ساکنان بالاتر رفته است. همچنین در این سریال از شخصیت‌های جدید نیز استفاده خواهد شد که به عبارتی تازه به دوران رسیده هستند و در کنار آن درباره موضوع ازدواج و دغدغه جوان‌ها نیز صحبت می‌شود. «زیر آسمان شهر 4» در بیش از 50 قسمت برای شبکه 3 سیما ساخته خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec