printlogo


کد خبر: 159524تاریخ: 1395/4/3 00:00
اخبار

اتوبوس حامل سربازان به دره سقوط کرد
19 کشته در حادثه واژگونی اتوبوس
سقوط اتوبوس مسافری به دره در کیلومتر 5 محور نی‌ریز در مسیر سیرجان – نی‌ریز 19کشته و 30 زخمی برجای گذاشت. سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح جزئیات حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان به نی‌ریز که به کشته شدن 14 سرباز وظیفه ارتش در لحظه حادثه انجامید، اظهار داشت: ساعت یک بامداد 2 تیر ماه یک دستگاه اتوبوس ولوو در محور سیرجان به نی‌ریز که از مبدأ کرمان به مقصد اهواز در حرکت بود در کیلومتر 7 این محور دچار واژگونی شد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به تسنیم گفت: پس از واژگونی، این اتوبوس در دره مجاور سقوط کرده و  روی سقف متوقف می‌شود که متاسفانه براثر این حادثه 14 نفر از سرنشینان آن در دم جان باختند. گفتنی است، تعدادی از مجروحان نیز در زمان انتقال به مراکز درمانی فوت کردند. بر این اساس تعداد قربانیان حادثه به 19 نفر افزایش یافت و آمار مصدومان حادثه نیز 30 نفر اعلام شده است. رحمانی همچنین درباره مسافران این اتوبوس خاطرنشان کرد: این اتوبوس حامل سربازان وظیفه‌ای بود که پس از پایان دوره قرار بود به استان‌های محل خدمت خود اعزام شوند.
حال 22 سرباز وخیم است
این در حالی است که با توجه به سانحه به وقوع پیوسته حال 22 نفر از مسافران این اتوبوس وخیم اعلام شده است. زهرا کاووسی، سوپروایزر بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان در این باره گفت:
7 تن از سربازانی که به نسبت سایرین وضعیت بهتری داشتند برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان منتقل شدند. وی افزود: حال این سربازها وخیم نیست و مقرر شده با تایید پزشک، طی یکی، دو روز آینده مرخص شوند. سوپروایزر بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان با اشاره به نوع مصدومیت 7 تن از سربازان حادثه سقوط اتوبوس در نی‌ریز خاطرنشان کرد: عمده مصدومیت این سربازها از محل شکستگی دست و پا بوده و اقدامات اولیه از زمان انتقال آنها به سرعت در دستور کار قرار گرفت. کاووسی تاکید کرد: 22 تن از سربازانی که وضعیت وخیمی داشتند به بیمارستان رجایی شیراز منتقل شده‌اند.


22 استان کشور درگیر سوءمدیریت محیط‌زیست
نماینده مردم دزفول در مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در حل مشکل ریزگردها از سوی مدیران تصریح کرد: شانه خالی کردن سازمان محیط زیست از زیر بار مسؤولیت مقابله با ریزگردها قابل قبول نیست. عباس پاپی‌زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی سازمان محیط زیست و شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت در حل معضل ریزگردها به خانه ملت گفت: حدود 16 سال پیش بخش محیط زیست سازمان ملل متحد به مدیران ایرانی هشدار داد که پس از خشک شدن دریاچه آرال و فاجعه جنگل‌های آمازون بزرگ‌ترین مشکل زیست‌محیطی قرن در جنوب غرب ایران رخ می‌دهد. این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از بخشی نگاه کردن و جزیره‌ای تصمیم گرفتن مدیران ارشد کشوری، عنوان کرد: متاسفانه 22 استان کشور در حال حاضر هزینه و تاوان ندانم‌کاری‌ها و مدیریت ضعیف وزارت نیرو و سازمان محیط زیست را می‌دهند.

وضعیت دریاچه ارومیه همچنان بحرانی است
دریاچه ارومیه هنوز در شرایط بحرانی است و وضعیتی ندارد که آن را به حال خود رها کنیم.  محسن سلیمانی‌روزبهانی، مدیر طرح ملی حفاظت تالاب‌های ایران در پاسخ به این پرسش که شرایط کنونی دریاچه ارومیه نتیجه اقدام‌های انجام شده است یا بارندگی، گفت: تنها چیزی که می‌توانیم به آن مطمئن باشیم این است که روند تخریب دریاچه ارومیه متوقف شده و این به ما فرصت نفس کشیدن داده تا بتوانیم خودمان را زودتر پیدا کنیم و بتوانیم روند احیای دریاچه ارومیه را بهبود ببخشیم. سلیمانی‌روزبهانی به مهر عنوان کرد: این وضعیت، چه نتیجه بارندگی  باشد و چه نتیجه فعالیت‌هایی که انجام شده، اکنون طبیعت یک فرصت دیگر به ما داده است. به گفته وی، نکته‌ای که باید به آن دقت کنیم این است که دریاچه ارومیه هنوز در شرایط بحرانی است و  وضعیتی ندارد که آن را به حال خود رها کنیم و بنابراین لازم است روند احیا را جدی‌تر دنبال کنیم.


Page Generated in 0/0051 sec