printlogo


کد خبر: 159533تاریخ: 1395/4/5 00:00
آوای شهر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد
خدمات شبانه‌روزی مترو در شب‌های قدر
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی متروی تهران در لیالی قدر خبر داد. به گزارش «وطن امروز» محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در شب‌های پربرکت قدر به منظور تردد به مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی دیگر همچون مصلا، حضرت عبدالعظیم ‌حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع) و حرم مطهر امام خمینی(ره) از خدمات مترو بهره ببرند، افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل در رفت و آمد آنها در شب‌های قدر در خطوط یک، ۲، ۳ و ۴ (حدفاصل ایستگاه شهیدکلاهدوز تا میدان آزادی) به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت می‌پردازد. وی تصریح کرد: زمانبندی حرکت قطارهای ویژه لیالی قدر با رویکرد تداوم سرویس‌دهی شبانه تا صبح روز بعد ادامه خواهد داشت و بدین ترتیب حرکت قطارهای مترو در یکشنبه‌شب (۶ تیرماه) تا ۶ صبح روز دوشنبه و سه‌شنبه شب (۸ تیرماه) تا ساعت 5:30 روز چهارشنبه انجام خواهد شد.  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره فاصله گذر قطار‌ها در سرویس شبانه لیالی قدر بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، پس از پایان برنامه عادی حرکت قطارهای مترو در ساعت 22:30 دقیقه، سرویس‌دهی در خطوط یک تا ۴ هر ۳۰ دقیقه یک بار انجام خواهد شد، ضمن آنکه آمادگی لازم برای اعزام قطارهای فوق‌العاده نیز وجود دارد.

برگزاری ویژه‌برنامه «وصال یار»
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر ویژه‌برنامه «وصال یار» را با موضوع انس با حضرت بقیه..‌الله برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، از برگزاری ویژه‌برنامه «وصال یار» به مناسبت
فرا رسیدن شب‌های قدر خبر داد و گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، در این راستا ستاد برگزاری ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» با توجه به حضور حداکثری مخاطبان در اماکن برگزاری مراسم شب‌های قدر، در نظر دارد موضوع انس با حضرت بقیه..‌الله‌الاعظم را با عنوان «وصال یار» مورد توجه قرار دهد. وی افزود: در این برنامه ۹ ایستگاه فرهنگی راه‌اندازی می‌شود و مناطق بیست‌ودوگانه و فرهنگسراهای خاص برنامه‌هایی با محتوای انس با امام هستی را اجرا می‌کنند. این برنامه در شب ۱۹ رمضان مصادف با جمعه ۴ تیرماه، شب ۲۱ رمضان مصادف با یکشنبه ۶ تیرماه و شب ۲۳ رمضان مصادف با سه‌شنبه ۸ تیرماه و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود و مدت زمان برنامه مطابق با نظر مسؤول ایستگاه تا ساعت ۲ بامداد نیز قابل تمدید است.

حضور شهرسازان بین‌المللی در اجلاس شوراها
نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016  با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در عرصه مدیریت شهری 30 و 31 تیرماه با حضور قریب به هزار و 800 نفر از اعضای شوراها و شهرداران سراسر جهان برگزار خواهد شد. محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016  اظهار داشت: این اجلاس با حمایت و همکاری شورایعالی استان‌ها، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی، فرهنگ و  ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان،  امور خارجه و نیرو برگزار خواهد شد.  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از حضور صاحبنظران و شهرسازان بین‌المللی در این اجلاس خبر داد و افزود: امضای نتایج و مصوبات این نشست تخصصی توسط هزار و 800 نفر از شرکت‌کنندگان و ارسال آن به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین اقدامات این اجلاس است. وی درباره برنامه‌های این اجلاس در آینده بیان داشت: اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در طرح 5 ساله برنامه‌ریزی شده است که پس از برگزاری نخستین اجلاس، در سال‌های آتی 2017 الی 2020 برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0046 sec