printlogo


کد خبر: 159549تاریخ: 1395/4/5 00:00
اخبار

راوی کتاب «کوچه ‌نقاش‌ها»:
حاتمی‌کیا یاد شهدا را زنده می‌کند
سیدابوالفضل کاظمی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» و از یاران نزدیک شهید مصطفی چمران با حضور در برنامه «ماه نشان» خاطراتی را از مادر 3 شهید ملاشریفی و ابراهیم حاتمی‌کیا و ساخت فیلم «چ» گفت. به گزارش تسنیم، سیدابوالفضل کاظمی، فرمانده گردان میثم در دوران دفاع‌مقدس بود که مستند «کوچه نقاش‌ها» روایتی از زندگی این روزهای این فرمانده است. فرمانده دوران دفاع‌مقدس درباره فیلم «چ» گفت: از ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم سینمایی «چ» تشکر می‌کنم. حاتمی‌کیا کارگردان نیست یاد شهدا زنده‌کن است. عشق زنده‌کن است. راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» گفت: روزی مادر 3 شهید دوران دفاع مقدس آمد و 3 تا از النگوهای خود را نذر کمک به جبهه‌ها کرد و رفت؛ صدای‌شان کردیم که مادر رسید هدیه را نگرفتی نگاهی به ما کرد و گفت من 3 شهید دادم و رسید نگرفتم. این شخص کسی نبود جز مادر 3 شهید ملاشریفی.

 رئیس سازمان صداوسیما:
بار سنگین جنگ نرم بر دوش رسانه ملی است
رئیس سازمان صداوسیما در دیدار صمیمانه مدیران و سردبیران معاونت خبر تاکید کرد: بار سنگین جنگ نرم در جهان امروز بر دوش رسانه ملی است و خبر در قله این جنگ قرار دارد. به گزارش تسنیم، علی‌عسگری در این نشست گفت: اگر در گذشته دیگران می‌جنگیدند و حوزه خبر مسؤولیت بیان افتخارات فرماندهان و افسران در دفاع را داشت، امروز همه چیز به میدان نبرد نرم خلاصه شده است و ما مباهات می‌کنیم که نیروهای مقاوم، وفادار، فهیم و بادانشی مانند شما را در جبهه نبرد نرم داریم. رئیس رسانه ملی با اشاره به رشد قارچ‌گونه شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فارسی‌زبان گفت: آنان برای شکستن مقاومت ملت ایران با تمام قدرت از تحقیقات و مطالعاتی که در دانشگاه‌های جبهه استکبار در زمینه‌های ایران‌شناسی و شیعه‌شناسی صورت گرفته است استفاده می‌کنند و شاید هیچ نقطه‌ای در جهان تا این حد هدف تهاجم رسانه‌ای قرار نگرفته باشد. رئیس رسانه ملی با اشاره به دیدگاه برخی درباره افول رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون در فضای جدید، گفت: اگر از فناوری‌های نوین بخوبی استفاده کنیم، می‌توانیم کارآیی رادیو و تلویزیون را بیش از گذشته افزایش دهیم و توجه به اقدامات محتوایی از ضرورت‌های این رویکرد است.

«وصال یار» در ۹ ایستگاه فرهنگی شهرداری
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، از برگزاری ویژه‌برنامه «وصال یار» به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر خبر داد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، گفت: ستاد برگزاری ویژه برنامه «بر آستان جانان» با توجه به حضور حداکثری مخاطبان در اماکن برگزاری مراسم شب‌های قدر، در نظر دارد موضوع انس با حضرت بقیه‌الله الاعظم را با عنوان «وصال یار» مورد توجه قرار دهد. وی افزود: در این برنامه، 9 ایستگاه فرهنگی راه‌اندازی می‌شود و مناطق 22 گانه و فرهنگسراهای خاص، برنامه‌هایی با محتوای انس با امام هستی را اجرا می‌کنند. مشاور رئیس سازمان فرهنگی- هنری با اشاره به اینکه همه مناطق در اجرای «وصال یار» مشارکت دارند، درباره مکان‌های برگزاری برنامه تصریح کرد: مسجد ارگ، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، میدان خراسان، مسجد و میدان امام حسین(ع)، مصلای امام خمینی(ره)، آستان مقدس امامزاده صالح(ع)، حرم مطهر امام خمینی(ره)، مهدیه امام حسن مجتبی(ع) و حسینیه همدانی‌ها مکان‌هایی هستند که برای اجرای این ویژه‌برنامه درنظر گرفته‌ شده است.

آشتیانی‌پور مدیر گروه فیلم  و سریال شبکه یک سیما شد
با حکم علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما، امیرحسین آشتیانی‌پور، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما شد. به گزارش تسنیم، علیرضا برازش که 16 خردادماه از سوی مرتضی میرباقری، معاون سیما به عنوان مدیر شبکه یک سیما منصوب شده بود پس از گذشت 2 هفته تغییرات مدیریتی خود را در شبکه یک سیما آغاز کرد. وی در گام اول امیرحسین آشتیانی‌پور را به عنوان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک انتخاب کرد و ظهر دیروز مراسمی برای معارفه آشتیانی‌پور برگزار شد. آشتیانی‌پور که در کارنامه خود مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه را هم دارد، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است.


Page Generated in 0/0038 sec