printlogo


کد خبر: 159555تاریخ: 1395/4/5 00:00
اخبار

بازگشت رضازاده به جمع رکوردداران جهان
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نام لوچف روس را از فهرست رکوردداران جهان حذف کرد و دوباره نام حسین رضازاده ثبت شد. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری چند روز پیش با اضافه کردن نام الکسی لوچف روس به فهرست دوپینگی‌های سال ۲۰۱۵، او را از لیست نتایج مسابقات جهانی آمریکا خارج کرد. با این وجود هنوز نام این وزنه‌بردار از فهرست رکوردداران جهان پاک نشده بود به طوری که در استارت لیست مسابقات جهانی جوانان ۲۰۱۶ نیز نام او بین رکوردداران جهان وجود دارد. اما اکنون فدراسیون جهانی رکورد دوضرب و مجموع جهان در دسته فوق‌سنگین را از لوچف پس گرفت و دوباره نام حسین رضازاده را به فهرست رکوردداران جهان اضافه کرد. در حال حاضر کیانوش رستمی رکورددار دوضرب و مجموع جهان در دسته ۸۵ کیلوگرم است. بهداد سلیمی رکورد یک‌ضرب جهان در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم را در اختیار دارد. رکوردهای دوضرب و مجموع جهان در این دسته نیز به نام حسین رضازاده است.

تأثیر خروج از اتحادیه اروپایی روی باشگاه‌های انگلیسی
در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند بازیکنان زیر 18 سال به خدمت گیرند. قوانین فعلی فیفا به باشگاه‌های کشورهای اتحادیه اروپایی این اجازه را می‌دهد تا بازیکنان بین 16 تا 18 سال را به خدمت گیرند و باعث رشد و پیشرفت آنها شوند. اما روز پنجشنبه در بریتانیا همه‌پرسی برگزار شد و 9/51 درصد از آرا رای به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپایی دادند. در قوانین فعلی فیفا و قانون شماره 19 آمده که ترانسفر فقط می‌تواند در شرایطی صورت گیرد که بازیکن حداقل 18 سال سن داشته باشد. اما استثنایی وجود دارد که مربوط به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی است و آنها می‌توانند بازیکنان را از 16 سالگی جذب کنند. در حال حاضر تیم‌های انگلیسی مانند آرسنال از این قانون بهره زیادی برده‌اند. این تیم پیش از این فابرگاس و هکتور بلرین را از بارسلونا خریده بود. همچنین منچستریونایتد توانسته بود با این قانون پل پوگبا، عدنان یانوزای، تیموتی فوسو منصاح و بازیکنان دیگر را به خدمت گیرد. به همین دلیل جدایی از اتحادیه اروپایی از این روش هم می‌تواند به باشگاه‌های انگلیسی ضربه بزند.

انتقاد تند مسی از فدراسیون فوتبال آرژانتین
لیونل مسی در اینستاگرامش عکسی منتشر و به فدراسیون فوتبال کشورش اعتراض کرده است. لیونل مسی به خاطر تاخیر پروازی که قرار بوده آنها را به نیوجرسی ببرد از فدراسیون فوتبال آرژانتین انتقاد کرده است. او که این روزها در تیم‌ملی کشورش درخشش فوق‌العاده‌ای داشته و موفق شده راه‌راه‌پوشان را به فینال کوپا آمه‌ریکا برساند، در توضیح عکس نوشته: یک بار دیگر باید برای رفتن به مقصدمان تاخیر داشته باشیم و صبر کنیم. خدای من، فدراسیون فوتبال آرژانتین عجب فاجعه‌ای است.

آرام‌طبع هم قرمزپوش شد
محمدامین آرام‌طبع، بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال صبای قم پس از مذاکراتی که دیروز با مسؤولان باشگاه پرسپولیس انجام داد به این تیم پیوست. قرارداد آرام‌طبع با پرسپولیس
2 ساله است. آرام‌طبع در پست دفاع چپ بازی می‌کند. او در 4 فصل گذشته در تیم صبا بازی کرده و پیش از آن برای هیچ تیم لیگ برتری دیگری بازی نکرده است. آرام طبع سابقه بازی در تیم‌های لیگ یکی نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان، کوثر لرستان و تربیت یزد را هم در کارنامه خود دارد. آرام‌طبع در فصل گذشته در همه بازی‌های صبا به میدان رفت و یک پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد. دریافت تنها 2 کارت زرد و از دست ندادن هیچ یک از بازی‌های صبا با اینکه او یک مدافع بوده، یکی از بهترین ویژگی‌های آرام‌طبع در لیگ پانزدهم بود. البته سن او 31 سال است.

حسن تفتیان مدال طلا گرفت  سریع‌ترین مرد ایران در رقابت‌های
World Challenge اسپانیا، ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد ملی ۱۰۰ متر ایران را نیز بهبود بخشید.  در جریان برگزاری سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های دو و میدانی اسپانیا که در شهر مادرید پیگیری شد، حسن تفتیان، دونده المپیکی ۱۰۰ متر کشورمان موفق شد با ثبت زمان 4/10 ثانیه بر سکوی نخست بایستد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. همچنین در پرتاب دیسک، احسان حدادی که عنوان نایب‌قهرمانی پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه خود ثبت کرده است، با ثبت رکورد ۶۳/۱۰ متر در جایگاه سوم ایستاد.


Page Generated in 0/0051 sec