printlogo


کد خبر: 159558تاریخ: 1395/4/5 00:00
روایت قابل تامل معاون اول قوه‌قضائیه از فیش‌های نجومی برخی مدیران دولت یازدهم
افزایش 500 درصدی حقوق نورچشمی‌ها

ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی مدیران دولتی رفته‌رفته با انتشار اطلاعات جدید، در حال تکمیل است. اگرچه تا پیش از این گمان می‌رفت دایره پرداخت‌های نامتعارف محدود به چند مدیر در بیمه یا بانک‌ها بوده است اما اکنون مشخص شده در وزارتخانه‌ها نیز مدیرانی هستند که حقوق‌های بیش از 40 میلیون تومان دریافت می‌کنند. علاوه بر این حقوق برخی پست‌های مدیریتی در این دولت به نسبت دولت قبل رشد تصاعدی و چند برابری داشته است. تازه‌ترین اطلاعات از وضعیت فیش‌های حقوقی را حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه داده است. او می‌گوید دریافت حقوق 57 میلیون تومانی خلاف انصاف و زمینه‌ساز فساد است و باید بدون نگاه جناحی با این مساله برخورد کرد. معاون اول قوه‌قضائیه از تفاوت 45 میلیونی حقوق یک پست مدیریتی در 2 دولت گفت و تاکید کرد قوه‌قضائیه در سال‌های اخیر بر خلاف آنچه قبلا می‌گفتند با آفتابه دزد‌ها برخورد می‌کند، امروز با بالاترین رده‌ها برخورد می‌کند. اژه‌ای البته از سختی‌های برخورد با صاحبان قدرت و ثروت نیز گفت و تصریح کرد: باید قبول کنیم برخورد با آنها ساده نیست چون به صورت پیچیده کار می‌کنند و کشف آن ساده نیست و باید قبول کرد زمان می‌برد.حجت‌الاسلام غلامرضا محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه چهارشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، درباره موضوع فیش‌های حقوقی چندده میلیونی برخی مدیران دولتی، گفت: این موضوع را باید از چند منظر نگاه و بررسی کرد. یک نگاه این است که ارزش ارائه خدمت‌ها متفاوت است؛ از این بابت اگر کاری دارای ارزش بالاتری باشد باید حقوق بالاتری بگیرد اما اگر چنانچه بیش از تناسب کار و خدمت ما‌به‌ازایی برای آن پرداخت شود خلاف حق است.وی با انتقاد از پرداخت‌های نجومی به برخی مدیران دولتی، گفت: حقوق‌های نجومی به هیچ وجه قابل قبول نیست. اگرچه شاید عده زیادی را شامل نشود اما به هر تعداد هم که باشند قابل قبول نیست و اینکه بخواهند مثلا ماهی ۵۷ میلیون بگیرند اصلا براساس انصاف نیست.معاون اول قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه موضوع را نباید سیاسی و جناحی دید، اظهار داشت: اگر قانون نیاز به اصلاح دارد باید در اولین فرصت این اصلاح انجام شود، از سوی دیگر کسانی که به ناحق این کار را کردند به مقتضای کار خلاف‌شان برخورد شود.سخنگوی دستگاه قضا درباره صحیح بودن یا نبودن انتشار فیش‌های حقوقی گفت: کاری ندارم افشای فیش‌های حقوقی صحیح بوده است یا نه، بلکه خود مسؤولان باید پیش‌قدم می‌شدند و در مرحله اول دولت باید پیش قدم شده  و پس از بررسی، مطلب را به سمع مردم برساند.محسنی‌اژه‌ای به گزارش سازمان بازرسی اشاره و تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور کار بررسی را آغاز کرده است و به هر مقدار هم به نتیجه برسد همان را گزارش می‌دهد. در گزارش این سازمان لیستی از یک وزارتخانه با ۵۰ نفر قید شده بود که حقوق‌شان ۴۰ میلیون تومان به بالاست.
تفاوت ۴۵ میلیونی حقوق یک پست در 2 دولت
به گزارش مهر، معاون اول قوه‌قضائیه افزود: وقتی کسی در یک ماه فقط ۵۷ میلیون حقوق می‌گیرد یا ۳۰۰ میلیون وام با بهره ۴ درصد می‌گیرد قطعا این مساله فسادآور است. حتی اگر فساد مستقیم هم نباشد باز  دارای فساد‌های مختلف است. محسنی‌اژه‌ای به یکی از این فیش‌های حقوقی اشاره و عنوان کرد: درباره یکی از این صندوق‌ها مطرح شد که رئیس صندوق در طول یک سال ۶۸۰ میلیون حقوق گرفته و ۳۰۰ میلیون وام با بهره ۴ درصد هم دریافت کرده است، اما مسؤول قبلی همین صندوق از دریافت حقوق
۱۲ میلیونی خبر داد بنا براین شاهد سیر صعودی حقوق بوده‌ایم.سخنگوی دستگاه قضا درباره برخوردهای قضایی با متخلفان گفت: قوه‌قضائیه در سال‌های اخیر برخلاف آنچه قبلا
می‌گفتند با آفتابه دزد‌ها برخورد می‌کند، امروز با بالاترین رده‌ها برخورد می‌کند که از جمله آن می‌توان به پرونده بانک صادرات، بانک ملی، فساد 3 هزار میلیاردی، بیمه، بدهی نفتی و برخی دیگر که جایگاه اجتماعی  و مالی داشته‌اند، اشاره کرد.
برخورد با صاحبان قدرت و ثروت، ساده نیست
معاون اول قوه‌قضائیه تصریح کرد: برخورد با صاحبان قدرت و ثروت از سوی قوه‌قضائیه وجود دارد اما باید قبول کنیم برخورد با آنها ساده نیست چون به صورت پیچیده کار می‌کنند و کشف آن ساده نیست و باید قبول کرد زمان می‌برد.علاوه بر این در پرونده‌های کلان شاهد این هستیم که برخی از طرفین پرونده به افراد مختلف دسترسی دارند.اژه‌ای با انتقاد از کمبود قضات گفت: نمی‌توان گفت تنها دلیل اطاله دادرسی قوانین است. بلکه یکی از دلایل حجم کاری است که به قوه‌قضائیه وارد می‌شود که این مساله با تعداد قضات همخوانی ندارد و تعداد قضات فوق‌العاده کم است.اژه‌ای گفت: متاسفانه زمانی که صحبت از حقوق شهروندی می‌شود همه به سمت متهم می‌روند و به دنبال حفظ حقوق او هستند که البته ما هم با این موضوع مخالفتی نداریم اما کسی که متضرر شده هم حق و حقوقی دارد.

 

دل‌شان خوش است که با یک مقام ظالم تلفنی صحبت کرده‌اند
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دستگاه قضا گفت: امروز شهدای ما نزد خدا روزی می‌خورند و با خدا هم‌کاسه هستند آن وقت عده‌ای دل‌شان خوش است که از کنار یک مقام ظالم و جاعل رد شده‌اند، با فلانی دست داده‌اند یا تلفنی صحبت کرده‌اند. به گزارش فارس، وی افزود: شهدای ما در 2 صحنه شهید شدند عده‌ای در جبهه حق علیه باطل و عده‌ای به دست تروریست‌ها و جریان‌های ضدانقلاب در داخل کشور و در خارج از صحنه‌های جنگ. اژه‌ای ادامه داد: عامل اصلی شهادت تمام بزرگان و دانشمندان ما آمریکای جنایتکار بود که در زمان جنگ صدام را حمایت می‌کرد و در زمان فعلی جریان‌های تروریستی را حمایت می‌کند. امروز باید هوشیار باشیم و بدانیم که صدام و منافق زمانه چه کسانی هستند که آمریکا از آنها حمایت می‌کند. وی ادامه داد: آمریکا تا آنجا که بتواند ظلم می‌کند و از هر کسی که بتواند علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده ابزاری می‌کند. بنابراین باید هوشیار باشیم که امروز آمریکا از چه کسی می‌خواهد حمایت کند. سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: باید بدانیم چه کسی امروز می‌خواهد بی‌عفتی، بی‌حیایی و ناهنجاری را در جامعه ترویج دهد؟ چه کسی می‌خواهد جوانان ما را ناامید و معتاد کند و به جریان‌های مبتذل بکشاند؟ باید بدانیم چه کسی می‌خواهد امنیت و استقلال کشور را به هم بریزد و به ستون اصلی انقلاب ضربه وارد کند.


Page Generated in 0/0074 sec