printlogo


کد خبر: 159559تاریخ: 1395/4/5 00:00
اخبار

سرنوشت شاه ایران در انتظار آل‌خلیفه و آل‌سعود است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: به رژیم آل‌خلیفه هشدار می‌دهیم این حرکت‌های شما مثل حرکت‌های شاه سابق مملکت ما است؛ شاه سابق مملکت ما از سال 42 تا 57 هرچه کشت و زندانی و شکنجه کرد، خودش ضعیف‌تر شد و در نهایت پا به فرار گذاشت. بدانید چنین سرنوشتی در انتظار آل‌سعود و آل‌خلیفه ان‌شاءالله خواهد بود. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت تصریح کرد: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه استیصال، بیچارگی و ذلت آل‌خلیفه و حکومت نامشروع بحرین است. رژیم آل‌خلیفه حکومتی است که مردمش آن را قبول ندارند. حکومتی که فلسفه‌اش باید خدمت به مردم باشد، امروز تبدیل به خیانت به مردم شده است. مردم بحرین یک تقاضای مشروع قابل‌ قبول در میان همه جهانیان دارند و توقع‌شان این است که یک رأی داشته باشند. خودشان بتوانند برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند و رأیشان اعتبار داشته باشد؛ این درخواست مشروع مردم بحرین آن هم در دنیایی است که تا این حد دم از دموکراسی می‌زند. وی تأکید کرد: شاهدیم حقوق‌بشر آمریکایی و غربی 5 سال است حرکت مسالمت‌آمیز، مظلومانه، مستمر و خستگی‌ناپذیر مردم بحرین را می‌بیند که با گلوله پاسخ داده می‌شود و علما در این کشور به زندان می‌روند و شیخ سلمان بزرگوار به 9 سال حبس محکوم می‌شود و در نهایت رهبر معنوی آن کشور سلب تابعیت می‌شود اما باز هم سکوت می‌کند.

دوشنبه‌ها؛ نشست کمیسیون امنیت ملی با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس از برگزاری نشست‌های این کمیسیون با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در روزهای دوشنبه هر هفته خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای نظارت بر روند اجرای برجام در مجلس دهم، گفت: طبق قانون کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف است هر 6 ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام را به صحن و هیأت‌رئیسه مجلس ارائه کند که این کار در دستور کار جدی این کمیسیون قرار دارد. وی افزود: با توجه به تغییر در برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مقرر شده در راستای نظارت کمیسیون امنیت بر روند اجرای برجام، روزهای دوشنبه هر هفته از مسؤولان وزارت امور خارجه یا اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5 دعوت کنیم تا درباره روند اجرای برجام گزارشی به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: همچنین در راستای نظارت این کمیسیون بر روند اجرای برجام، مقرر شده تعدادی از اعضای کمیسیون که بعدا مشخص می‌شوند، روزهای دوشنبه هر هفته بازدیدی از تأسیسات هسته‌ای کشور داشته باشند. نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه گزارش جلسات کمیسیون امنیت با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز گزارش بازدیدهای اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای هر 6 ماه یک بار و به طور مستمر تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس می‌شود، گفت: این احتمال وجود دارد این گزارش‌ها بنا به تشخیص هیأت‌رئیسه مجلس در یکی از جلسات علنی مجلس قرائت شود.

آمریکا همچنان بر عدم اجرای برجام پافشاری می‌کند
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها همچنان بر عدم اجرای برجام پافشاری دارند. سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتشار فیش‌های حقوقی نجومی برخی مسؤولان دولت، اظهار کرد: این موضوع توسط دولت و مجلس در دست بررسی است. اگر تخلفی صورت گرفته باید مطابق قانون با متولیان آن برخورد شود. وی درباره بدعهدی آمریکایی‌ها در موضوع برجام و عدم پایبندی آنها در تعهدات هسته‌ای، گفت: وقتی یک عهدی بسته می‌شود باید طرفین زمینه انجام  تعهدات را فراهم کنند. تا به امروز ایران در موضوع برجام به تعهدات خود عمل کرده ولی آمریکایی‌ها همچنان بر عدم اجرای آن پافشاری دارند.
 


Page Generated in 0/0050 sec