printlogo


کد خبر: 159560تاریخ: 1395/4/5 00:00
اخبار

جهان اسلام دربرابر اقدام دولت بحرین سکوت نمی‌کند
علی‌اکبر ولایتی درباره پیام نامه سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به حکام بحرین، گفت: آنچه سردار سلیمانی به عنوان مسؤول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود و بدین معناست که جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سلب تابعیت آیت‌‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: این اقدام دولت بحرین خلاف مقررات بین‌المللی، حقوق انسانی و مبانی اسلام است و مردم بحرین و جهان اسلام در مقابل این اقدام ساکت نخواهند نشست. وی افزود: ‌آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرین مورد احترام علما، مردم و حوزه‌های علمیه جهان اسلام است و شخصی شناخته شده و مجاهدی فی‌سبیل‌الله به شمار می‌رود. وی تأکید کرد: اگر دولت بحرین از اقدامات خود دست برندارد و بخواهد به این اقدام غیرقانونی خود جامه عمل بپوشاند بداند که با مقاومت مردم بحرین و جهان اسلام مواجه خواهد شد.

واشنگتن: تحریم‌های «ایران‌ایر» قابل بازگشت است
جان کربی گفت نسبت به حضور نمایندگان ایران‌ایر در مذاکرات یا قول مقامات دولتی نسبت به فعالیت‌های ایران‌ایر اطلاعی ندارد ولی می‌داند که ایران‌ایر براساس یک حکم اجرایی تحریم شده بوده و اگر نیاز باشد مجدداً در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مبنای حقوقی اعمال تحریم بر شرکت هوایی «ایران‌ایر» و علت برداشته شدن این تحریم سخن گفت. به گزارش فارس، کربی گفت ایران‌ایر سال 2011 با تکیه بر فرمان اجرایی شماره 13382 صادره سال 2005 و به خاطر دخیل شدن در فعالیت‌های مربوط به اشاعه تسلیحات هسته‌ای تحریم شد.وی ادامه داد: «اما امسال بر مبنای تعهدات برجامی خود، فروش هواپیماهای دارای استفاده نهایی غیرنظامی به این شرکت را آزاد کردیم». خبرنگار آسوشیتدپرس به اعلامیه سال 2011 «هیلاری کلینتون» وزیر وقت خارجه آمریکا و اشاره به لغت «موشک» در بیانیه اعلام شروع تحریم‌های ایران‌ایر پرداخت و توضیحات سخنگو را خواستار شد. این خبرنگار از جان کربی پرسید: «آیا این درست است که هیأتی از ایران‌ایر در مذاکرات حاضر بوده یا اینکه مقامات ایرانی در خلال مذاکرات قول داده‌اند این شرکت دیگر از تروریسم حمایت نمی‌کند». جان کربی گفت نسبت به حضور نمایندگان ایران‌ایر در مذاکرات یا قول مقامات دولتی نسبت به فعالیت‌های ایران‌ایر اطلاعی ندارد ولی می‌داند که ایران‌ایر براساس یک حکم اجرایی تحریم شده بوده و اگر نیاز باشد، مجدداً در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد. وی در انتها گفت: «بارها گفته‌ایم به هیچ وجه چشمان خود را بر روی فعالیت‌های ثبات‌زدایانه ایران و حمایت این کشور از تروریسم نمی‌بندیم».


دستگیری 2 تروریست فراری در خاش
فرمانده نیروی زمینی سپاه از دستگیری 2 نفر از عوامل تیم تروریستی که هفته گذشته در خاش به‌دست ماموران انتظامی استان منهدم شد خبر داد و گفت: این افراد به جنایات خود و نقش حمایتی عربستان و آمریکا در پیشبرد اهداف این گروهک اعتراف کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار پاکپور در همایش نقش طوایف در جهاد کبیر در زاهدان افزود: یکی از این تروریست‌ها  پس از دستگیری به علت شدت جراحات به هلاکت رسید و یک نفر دیگر در اختیار قرارگاه قدس جنوب شرق است. وی تصریح کرد: این افراد به ابعاد گسترده‌ای از جنایات خود و نقش حمایتی عربستان و آمریکا در پیشبرد اهداف این گروهک اعتراف کرده‌اند که در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید. فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران به توطئه‌های دشمنان در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور برای نفوذ به داخل کشورمان اشاره کرد و افزود: عربستان سعودی و آمریکا سعی در سازماندهی و تقویت گروهک‌های تروریستی و افراد ضدانقلاب پیرامون کشور ما را دارند که سال‌هاست ضعیف شده‌اند و رزمندگان ایران اسلامی در مرزهای کشور با اقتدار مقابل این افراد ایستادگی کرده‌اند.


Page Generated in 0/0052 sec