printlogo


کد خبر: 159577تاریخ: 1395/4/5 00:00
چهارگوشه

توهین بن‌سلمان به بان کی‌مون
محمدبن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان، بان کی‌مون را 45 دقیقه برای دیدار رسمی روز چهارشنبه منتظر گذاشت که در عرف دیپلماتیک توهین به دبیرکل سازمان ملل تلقی می‌شود. سلمان پیش از این دیدار گفت که از بان کی‌مون به خاطر قراردادن موقت ائتلاف سعودی در فهرست سیاه به خاطر کشتن کودکان در بحرین، خشمگین نیست. یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل گفت، معلوم نیست در دیدار بان کی‌مون و سلمان چه مسائلی مطرح شده است.

اقامه دعوی دمشق علیه اردوغان
وزارت دادگستری سوریه پنجشنبه از اقامه دعوی در دمشق علیه رئیس‌جمهوری ترکیه به اتهام آسیب‌زدن به تاسیسات عمومی و سرقت و اتلاف اموال عمومی سوریه خبر داد. این وزارت افزود:‌ اداره دعاوی دولتی علیه شخص رجب طیب اردوغان به عنوان ریاست‌جمهوری و نیز نخست‌وزیر و وزیر دارایی ترکیه به‌عنوان مسؤولان دست‌اندرکار در این قضیه اقدام به اقامه دعوی کرده است. این دعوی حقوقی در پی سرقت ۳۷ فقره تاسیسات و کارگاه در حلب به ارزش 5 میلیارد و ۲۹۵میلیارد دلار تنظیم شده است.

مسموم شدن آب فلسطینیان تأیید شد
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تایید کرده است که خاخام‌های اسرائیلی خواستار مسموم کردن آب فلسطینیان بوده‌اند. عباس روز پنجشنبه در سخنانی در پارلمان اروپایی، اسرائیل را به ارتکاب اقداماتی علیه فلسطینیان و به بن‌بست کشاندن مذاکرات صلح متهم کرد. این در حالی است که مقام‌های اسرائیلی هنوز درباره اظهارات عباس اظهار نظری نکرده‌اند. «خاخام شلومو ملمید رئیس شورای خاخام‌ها در شهرک‌های کرانه باختری» پیشنهاد داده است تا به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه مسموم کردن آب فلسطینیان داده شود.

داعش 900 نفر را در حلب ربود
گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد، اعضای داعش 900 تن از اهالی شهر کردنشین الباب را در شمال شرق استان حلب در شمال سوریه ربودند. این افراد از اهالی روستاهای قعرکلبین، قبه الشیح، عرب ویران، کعیبه، سوسنباط، شبیران، تل بطال، کاوکلی و شهرک العسیله هستند. داعش برخی از این افراد را به زندان شهرک کردنشین قباسین در شرق حلب انتقال داده و از برخی دیگر برای حفر خندق در شهر منبج در نوار مرزی ترکیه و از برخی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

100 کشته در وزش تندباد در چین
وزش تندباد در مناطق شرقی چین تلفات جانی و خسارات زیادی به همراه داشته است.  براساس گزارش منابع امدادرسان چین، نزدیک به 100 نفر در جریان وزش این تندباد کشته و بیش از 800 تن دیگر زخمی شده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، وزش تندباد با سرعت 125 کیلومتر در ساعت در شهر یانچنگ در استان جیانگ سو واقع در شرق چین به روستا‌های اطراف این شهر خسارات زیادی  وارد کرده است.

امضای توافقنامه تاریخی صلح در کلمبیا
 دولت کلمبیا و شورشیان چپ‌گرای فارک، پنجشنبه با امضای یک توافقنامه تاریخی آتش‌بس به پایان طولانی‌ترین جنگ چریکی در جهان طی حدود نیم قرن گذشته نزدیک شدند. این توافقنامه که پس از 3 سال مذاکرات صلح در کوبا حاصل شد باعث جشن و سرور و ریختن اشک شادی مردم در پایتخت کلمبیا شد.

ترور مداحان شیعه در پاکستان
پنجشنبه‌شب  ساعتی پس از آنکه گروهی از افراد مسلح ناشناس در کراچی با حمله به خودروی حامل امجد صابری، قوالی‌خوان و مدیحه‌سرای معروف اهل سنت پاکستان، وی را به قتل رساندند، حمله تروریستی دیگری برای کشتن فرحان علی وارث، مداح اهل بیت‌(ع) در همان شهر نافرجام ماند. سید شجاعت رضوی که به نام فرحان علی وارث مشهور است از مداحان پرآوازه شیعیان این کشور به شمار می‌رود.  فرحان علی وارث از روزهای اول ماه رمضان در کنار امجد صابری، برنامه‌های مذهبی اجرا می‌کرد.
 


Page Generated in 0/0051 sec