printlogo


کد خبر: 159672تاریخ: 1395/4/8 00:00
اخبار

 زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع) در کلام رهبر انقلاب
«نقش نگار»
کتاب نقش نگار شامل سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در باب زندگانی پربار و پرفراز و نشیب امام علی(ع) است که در مناسبت‌های مختلف از بدو انقلاب تا به امروز از سوی معظم‌له بیان شده است.
به گزارش فارس، این مجموعه ارزشمند از جمله آثار منتشر شده درباره حضرت علی(ع) است که مطالعه‌اش در این ایام بسیار قابل توجه است. مجموعه‌ای ارزشمند که متضمن نکاتی عمیق و دقیق از دریای معارف علوی و تحلیل‌هایی عالمانه و جامع، مستند به منابع تاریخی معتبر و با رویکردی سیاسی- اجتماعی به سوانح زندگانی امیرالمؤمنین(ع) است. کتاب «نقش نگار» شامل نخستین بخش از این بخش‌های سه‌گانه است و 2 بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک در قالب آثاری مجزا تنظیم و منتشر خواهد شد. گردآوری و تنظیم سخنان رهبر انقلاب درباره‌ ادوار مختلف زندگانی امیرالمؤمنین(ع) در این اثر، بر مبنای ترتیب تاریخی وقایع بوده و این سیر در تمام فصول کتاب کاملاً رعایت شده است؛ به‌گونه‌ای که کتاب در فصل اول با مطالبی درباره‌ دوران نوجوانی و جوانی امام(ع) و ایمان آوردن ایشان به اسلام آغاز می‌شود و در آخرین فصل با مطالبی درباره‌ واقعه‌ شهادت ایشان با عنوان «سوزناک‌ترین داغ تاریخ» پایان می‌یابد.

کتاب «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم مرد صلح و اصلاح» منتشر می‌شود
گزیده خطبه‌های نمازجمعه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) در کتاب «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» ترجمه شده و بزودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود. به گزارش فارس، کتاب «آیه‌الله قاسم؛ رجل اصلاح و سلام: استقامه، ثبات، سلمیه»، به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی تکریم شخصیت آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی احمد قاسم در سال 1394 از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشرالمصطفی در قم به زبان عربی منتشر شد و هم‌اکنون به همت اسماء خواجه‌زاده برای نشر معارف ترجمه شده و در مرحله آماده‌سازی برای چاپ است. دفتر نشر معارف درباره شناخت بحرین، کتاب «انقلاب کرامت در بحرین» (مجموعه گفتارها و گفت‌وگوهای انقلابیون بحرینی و صاحب‌نظران) را به کوشش ایمان نوروزی منتشر کرده است و کتاب «بازخوانی خطبه‌های انقلابی امام حسین(ع)» نوشته عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) را با ترجمه دکتر حجت‌الله فسنقری و ام‌البنین قزلسفلو بزودی منتشر می‌کند. دفتر نشر معارف هم‌اکنون مجموعه آثار آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) در 7 جلد و مجموعه آثار آیت‌الله سیدعبدالله الغریفی (از علمای مبارز بحرین) در 5 جلد و مجموعه آثار استاد عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) را در 4 جلد در دست ترجمه و نشر دارد.

 باز هم اعتراض پرستاران به مجموعه‌های تولیدی!
در سال‌های گذشته چند سریال تلویزیونی با اعتراض برخی اصناف مواجه شده‌اند اما سازمان‌های نظام پزشکی و پرستاری حضور بسیار چشمگیری نسبت به سایر صنوف در این اعتراض‌ها داشتند و از اعتراض به فیلم «شوکران» تا انواع بیانیه‌ها علیه سریال‌های «باغ مظفر»، «اغما»، «حلقه سبز»، «ساختمان 85»، «تا ثریا»، «ساختمان پزشکان»، «بچه‌های نسبتا بد»، «در حاشیه» و... از جمله اقدامات انجام شده توسط این سازمان بوده است. سازمان نظام پرستاری به‌تازگی بیانیه‌ای علیه سریال 5 قسمتی «کشیک قلب» صادر کرده و مدعی شده به چهره جامعه پرستاری خدشه وارد شده است. این اعتراض در حالی است که تنها 2 قسمت از سریال «کشیک قلب» در شب‌های قدر پخش شده و سازمان نظام پرستاری با انتشار یک نامه اعتراضی، نسبت به پخش سریال «کشیک قلب» با بیان چند نمونه پیش پا افتاده اعتراض کرده و باز هم مطابق معمول با دلایلی ناموجه همچون «مخدوش بودن چهره پرستاران» نسبت به این مینی‌سریال تلویزیونی اعتراض کرده است. این در حالی است که در مجموعه‌های تلویزیونی براساس ماهیت داستانی نیاز است که شخصیت‌ها و موقعیت‌ها به تصویر درآیند و کاراکترها هم نماینده صنف و دسته خاصی نیستند.


Page Generated in 0/0063 sec