printlogo


کد خبر: 159673تاریخ: 1395/4/8 00:00
رویدادها

قاهرالعدو  تصویرسازی پیرامون حضرت علی(ع)
حسن روح‌الامین در ایام شهادت امام علی(ع)، تابلویی از ویژگی قاهرالعدو بودن حضرت علی(ع) را نقاشی کرده است.  به گزارش فارس، این تابلو در ابعاد 120 در 170 سانتیمتر و با تکنیک رنگ روغن در فروردین 1395 طراحی شده و هم‌اکنون در کارگاه نقاشی این هنرمند نخبه جوان قرار دارد.  وی در این تابلو حضرت علی(ع) را در هاله‌ای از غبار نقاشی کرده است که شمشیر ذوالفقار را روی پای خود قرار داده‌ است؛ ذوالفقاری که نماد جداکننده حق و باطل است.

آهنگ‌های جدید برای روز قدس
«قدس شریف» و «روح مقدس» عناوین تازه‌های آهنگین مناسبتی دفتر موسیقی و سرود صداوسیماست.  به گزارش فارس، آهنگ «قدس شریف» با آهنگسازی و تنظیم مهرداد حمیدی، شعر ایرج قنبری و صدای هامون هاشمی و آهنگ «روح مقدس» با آهنگسازی و تنظیم میلاد بابایی، شعر علیرضا آذر، صدای مصطفی محمدی یگانه، در قالب پاپ و ارکسترال، از تازه‌های دفتر موسیقی و سرود صداوسیما به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس است که برای بهره‌برداری و پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار گرفته است.

خسته نباشید پرویز پرستویی
به سازندگان «ماه عسل»
پرویز پرستویی در پیامی به تهیه‌کننده و مجری ماه عسل برای ساخت این برنامه خسته نباشید گفت.  به گزارش فارس، پرویز پرستویی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون یکی از مخاطبان جدی برنامه «ماه عسل» است که به اذعان خودش هر زمان که فرصتی پیدا کند برنامه را دنبال می‌کند. پرستویی نوشته است:  «دوست ندارم بی‌جهت تعریف و تمجید کنم و اگر نگاه مثبتی به این برنامه دارم به این خاطر است که من تمام برنامه‌های علیخانی را می‌بینم و اگر هم فرصت نکنم از طریق اینترنت بعد از کارهایم آن را دنبال می‌کنم. واقعا لذت می‌برم که موضوعاتی را این تهیه‌کننده و مجری انتخاب می‌کند که روی خانواده‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد، چه درباره اعتیاد، چه درباره شکست‌های زندگی که به امیدواری می‌رسد و چه درباره گسست‌های عاطفی که به پیوست می‌رسد و...».

حمایت حوزه‌هنری از اکران «ایستاده در غبار»
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» فیلم تحسین‌شده جشنواره سی‌وچهارم در شرایطی اکران شده است که بیشتر سینماهای وابسته به حوزه هنری در خارج از تهران از فیلم حمایت و آن را اکران کرده‌اند.  به گزارش فارس، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان در حالی دومین هفته نمایش خود را پشت سر می‌گذارد که در شهرستان‌ها توسط بخش خصوصی مورد حمایت قرار نگرفته است و براساس سینماهای اعلام شده در سینماتیکت، بیشتر سالن‌های سینماهای اختصاص یافته به فیلم در اختیار حوزه هنری است و بخش خصوصی کمتر به این فیلم ارزشمند در شهرستان‌ها توجه داشته است. این در شرایطی است که «ایستاده در غبار» یکی از فیلم‌های متفاوت در حوزه دفاع‌مقدس است و بسیاری از کارشناسان و هنرمندان پس از دیدن فیلم مخاطبان را به دیدن آن دعوت کردند.

رونمایی از تفسیر قرآن کریم به قلم حجت‌الاسلام قرائتی
در شب نزول قرآن کریم، ترجمه و تفسیر تک‌جلدی قرآن کریم اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مسجد دانشگاه تهران رونمایی شد.  به گزارش فارس، این ترجمه و تفسیر در نوع خود بی‌نظیر است که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به روانی ترجمه، مختصر و تک‌جلدی بودن آن اشاره کرد. این ترجمه و تفسیر شامل 25 هزار نکته قرآنی است که هر صفحه شامل یک‌چهارم متن و ترجمه بوده و سه‌چهارم دیگر آن شامل نکته و تفسیر قرآن کریم است که کار تهیه آن حدود 30 ماه به طول انجامیده است.  از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن نوع کاغذ و شکل رونمایی آن است.


Page Generated in 0/0063 sec