printlogo


کد خبر: 159678تاریخ: 1395/4/8 00:00
اخبار

رایزنی  شمخانی با مقامات روسیه درباره تحولات منطقه و سوریه
دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان روز گذشته (دوشنبه) به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات روسیه درباره تحولات منطقه و از جمله اوضاع سوریه وارد مسکو شد. به گزارش تسنیم، علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و هماهنگ‌کننده همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی تهران و مسکو درباره سوریه، قرار است در مذاکره با مقام‌های روس اوضاع و مسائل مربوط به این کشور و همچنین افق پیش روی اوضاع سوریه را بررسی کند. از 5 سال پیش همزمان با آغاز پروژه غربی- عربی بویژه از سوی آمریکا و عربستان علیه حکومت سوریه، ایران و روسیه با همگرایی سیاست‌ها و ابتکارهای دیپلماتیک خود اعلام کردند این بحران هیچ راه‌حل نظامی ندارد و استفاده ابزاری از تروریست‌ها فقط به بحرانی‌تر شدن شرایط منجر می‌شود. با توجه به زمینگیر شدن گروه‌های تروریستی ضد سوری بویژه داعش و جبهه النصره از ماه‌های پایانی سال 94 بر اثر پیشروی نظامیان سوری، مقاومت مردمی و بمباران‌های نیروی هوایی روسیه، آمریکا و گروه کشورهای راهبرد ضد‌سوری پیشنهاد روسیه برای برقراری آتش‌بس را پذیرفتند که عملی شد.

باید پذیرفت دولت روحانی ناکارآمد بوده است
عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت روحانی می‌گوید باید پذیرفت که عملکرد این دولت ناکارآمد بوده است.  به گزارش «وطن امروز»، عبدالله ناصری در این‌باره به هفته‌نامه مثلث گفت: عملکرد کابینه را در 3 مقطع باید نگاه کرد‌؛ نخستین مقطع در آغاز معرفی وزرا به مجلس بود. همان زمان، معرفی تعداد محدودی از افراد برای تصدی مسؤولیت وزارت، به علت گفتمانی که آقای روحانی در انتخابات دنبال می‌کرد یا فقدان تجربه آنها در سطح مدیریت کلان،  دور از انتظار بود. مقطع دوم بعد از اخذ رای اعتماد وزرا از مجلس است. بعضی وزرا شاید در ابتدا که سر کار آمدند سوابق بسیار خوبی داشتند اما به جهت رویکردهای خاص آنها بویژه در حوزه‌های اقتصادی عملا نتوانستند هیچ گشایشی را در فضای اقتصادی جز مهار تورم ایجاد کنند که در مقابل این مهار تورم نیز رکود در کشور تشدید شد. از آن طرف جریان رقیب آقای روحانی  بسیار روی دستاوردهای برجام و پسا‌برجام کار سازماندهی شده کردند، حال آنکه آقای روحانی و تیم رسانه‌ای او کار درستی انجام ندادند و ماهیت تحریم‌ها را برای مردم تشریح ‌نکردند. تیم رسانه‌ای آقای روحانی باید این واقعیت را بیان می‌کرد که آثار مثبت برجام در کوتاه‌مدت نمایان نمی‌شود بنابراین این بخش ‌از اعضای کابینه نیز در ایستگاه دوم کارنامه چندان خوبی از خود نشان ندادند. مقطع سوم همین امروز است که در سال پایانی ریاست‌جمهوری آقای روحانی قرار داریم و بیش از آن حد تصور اولیه، ناکارآمدی را به‌عنوان یک واقعیت برای دولت یازدهم باید پذیرفت و حتما هم با توجه به اینکه سال آخر است باید دست به یک تحول جدی زد.


افزایش پدافند هوایی ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان
امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) از برنامه‌ریزی این قرارگاه برای ایجاد تحول در حوزه پدافند هوایی خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد. به گزارش فارس، وی با اشاره به استقرار سامانه‌های پدافندی در 3700 نقطه کشور تاکید کرد هیچ گلوگاه خاصی در بخش رادارها و موشکی وجود ندارد. وی با بیان اینکه امنیت پروازی هواپیماهای عبوری که روزانه بیش از 900 پرواز است را پوشش می‌دهیم، گفت: همه پروازهای عبوری از آسمان ایران و پروازهای منطقه‌ای توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور رصد و شناسایی می‌شوند و اگر هواپیمایی قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشد اخطارهای لازم داده می‌شود. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با تاکید بر اینکه بیشترین پروازهای عبوری از آسمان کشور از استان اصفهان می‌گذرد، گفت: منطقه پدافند مرکزی در اصفهان واقع شده که وظیفه حفظ و حراست از مراکز هسته‌ای UCF و نطنز و مجموعه استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد را
برعهده دارد.
 


Page Generated in 0/0060 sec