printlogo


کد خبر: 159683تاریخ: 1395/4/8 00:00
چهارگوشه

25 کشته و زخمی در انفجارهای لبنان
‌ صبح دوشنبه 4 عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش- شاخه لبنان پس از نفوذ به منطقه مرزی القاع در غرب این کشور جلیقه‌های حامل مواد منفجره همراه خود را منفجر کردند. رسانه‌ها اعلام کردند که انفجار اول ناشی از انفجار بمب در مرکز گمرک‌ مرزی و 3 انفجار بعدی توسط عاملان انتحاری صورت گرفته است. خبرنگار سایت النشره لبنان نیز تصریح کرد که حوالی ساعت
4 صبح به وقت محلی بود که یک بمب در شهرک القاع در نزدیکی یک مرکز نظامی منفجر شد و بعد از ۱۰ دقیقه و تجمع ساکنان منطقه، 3 عامل انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد که به بیمارستان‌های هرمل منتقل شدند. طبق این گزارش، عاملان انتحاری داعش دست به این انفجارها زده‌اند که در جریان آنها 6 نفر کشته و دست‌کم 19 نفر دیگر زخمی شدند.

تأمین امنیت شب‌های قدر عربستان توسط کمیته‌های مردمی
شیعیان عربستان سعودی در احسا و قطیف به مناسبت سالگرد ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع)، در مساجد و حسینیه‌ها به برگزاری مراسم عزاداری و احیا پرداختند که به همت کمیته‌های مردمی امنیت این مراسم تامین شد. شیعیان عربستان به همین مناسبت در شبکه‌های اجتماعی نیز مراتب ارادت خود را به مولای متقیان ابراز داشته‌‌اند. مسجد امام علی(ع) در شهر القدیح در منطقه القطیف شرق عربستان خرداد ماه سال گذشته شاهد یک عملیات انتحاری بود که در آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

پیشتازی کلینتون بر ترامپ
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد هیلاری کلینتون دموکرات با اختلافی چشمگیر از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفته و حتی در یکی از نظرسنجی‌های ملی میزان پیشتازی‌اش 2 رقمی ذکر شده است. نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز پیشتازی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا را 12 درصد عنوان کرده‌اند و کلینتون دموکرات با 51 درصد رای در مقابل 39 درصد رای از دونالد ترامپ جلو افتاده است. دقیقا نظرسنجی مشابهی هم ماه گذشته انجام شده بود.   

ماه «مبارزه با امپریالیسم آمریکا» در کره شمالی
ده‌ها هزار تن از مردم کره شمالی در تظاهرات ضد آمریکایی در پیونگ یانگ در بزرگداشت ماه «مبارزه با امپریالیسم آمریکا» گرد هم آمدند. این تظاهرات هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شود که برای بزرگداشت سالگرد جنگ کره در 25 ماه ژوئن 1950 است. کره شمالی مدعی است این جنگ از سوی آمریکا آغاز شده است. در این میان تجمع‌کنندگان بنرهایی با محتوای «اگر آمریکای امپریالیست حمله کند، ما آنها را محو خواهیم کرد» و «بیایید از کمیته مرکزی حزب کارگر به رهبری کیم جونگ اون با جان و دل دفاع کنیم» در دست داشتند.


افطار بشار اسد  در جمع ارتشیان سوریه
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور سوریه شامگاه یکشنبه در ضیافت افطار با نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مسلح در فرودگاه مرج‌السلطان در غوطه شرقی دمشق حضور یافت. صفحه رسمی بشار اسد در پایگاه اجتماعی فیسبوک تصویری از او منتشر کرد که همراه با عناصر ارتش سوریه در فرودگاه مرج‌السلطان در حال صرف افطار است. بشار اسد پس از افطارکردن در کنار نیروهای ارتش گفت: این گوارا‌ترین افطاری بود که در سراسر عمرم خورده‌ام. ارتش سوریه 24 آذرماه سال 94 مرج‌السلطان و فرودگاه نظامی آن در حومه دمشق را بعد از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره و جیش‌الاسلام آزاد کرد. این منطقه، یک منطقه استراتژیک و راه ارتباطی بین تعدادی از روستاها و شهرک‌ها در غوطه شرقی دمشق به شمار می‌رود.


Page Generated in 0/0054 sec