printlogo


کد خبر: 159727تاریخ: 1395/4/8 00:00
نبض جامعه

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی  خبر داد
گردو‌غبار در شرق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در شرق کشور در 2 روز آینده خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: در روز چهارشنبه بارش باران پراکنده در ارتفاعات شمال غرب، البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب شرق را خواهیم داشت. وظیفه با اشاره به اینکه تا پایان هفته روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور وجود دارد، به ایلنا بیان داشت: سواحل دریای عمان از روز چهارشنبه مواج است و در شرق کشور، در 2 روز آینده وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد، همچنین در این روزها پدیده گرد و غبار در استان‌های ایلام و خوزستان نیز دور از انتظار نیست.

پرداخت هزینه درمانی  20 هزار بیمار خاص
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره برنامه‌های حمایتی کمیته امداد توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد درباره ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار یتیم تحت پوشش این نهاد است که تعدادی از آنها بیش از چند حامی دارند. رئیس کمیته امداد درباره حمایت این نهاد از بیماران خاص و صعب‌العلاج افزود: حدود ۲۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند اما جز هزینه‌های محدود درمان کمک بیشتری را به این بیماران ارائه نمی‌کنیم. همه افراد تحت حمایت این نهاد بیمه پایه، مکمل و حوادث دارند. فتاح از کاهش تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: باید مدیریت صحیحی  برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد داشته باشیم به طوری با توانمند کردن خانواده‌ها زمینه خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی آنها را فراهم کنیم.

جای خالی مدیریت یکپارچه در شرایط بحران
نبود مدیریت یکپارچه شهری مشکل اصلی خدمات‌دهی در صورت بروز حادثه است. احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این باره به شهرنوشت اظهار داشت: نبود قانون مدیریت یکپارچه شهری باعث ایجاد مشکل در هنگام بروز حوادث می‌شود. وی خاطرنشان کرد: قوانین لازم در این زمینه ابتدا باید در دولت مطرح شود یا مجلس این موضوع را در قالب طرحی ارائه کند تا در مواقع بروز حوادث با مدیریت یکپارچه کمتر به مشکل بخوریم. صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا  تصویب نشدن قانون مدیریت یکپارچه باعث می‌شود تا در زمان بروز حادثه هماهنگی لازم ایجاد نشود، گفت: ما به‌جای اینکه بگوییم دولت کوتاهی یا اهمال کرده است، می‌گوییم نبود قانون باعث این مشکل شده است. قانون در ابتدا باید در دولت مطرح شود یا مجلس این موضوع را در قالب طرحی ارائه کند. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه مشکلات به مراتب کمتر از کشور ما است، عنوان کرد: دلیل این موضوع این است که در آنجا ما یک مدیریت شهری داریم و دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر زیرمجموعه مدیریت شهری یکپارچه هستند.
 
کشف بیل مکانیکی حادثه شهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشف بدنه بیل مکانیکی حادثه شهران خبر داد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: به دنبال تماس مدیران مترو با آتش‌نشانی و تقاضای نیروی کمکی، 2 گروه نجات به تونل متروی شهران در محدوده ترکیدگی لوله گاز اعزام شدند و با کمک مدیران مترو به محل مشخص شده رفتند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حفاری‌هایی که در روزهای گذشته انجام شده بود، عنوان کرد: پرسنل توانستند به بدنه بیل مکانیکی دسترسی پیدا کنند اما هنوز تا دسترسی کامل و بریدن قطعات بیل مکانیکی مشخص نیست که کسی داخل بیل مکانیکی مدفون شده است یا نه. وی درباره اینکه عملیات امداد و نجات ادامه دارد، افزود: این عملیات تا برش بدنه بیل مکانیکی و نفوذ به داخل بیل آن و یافتن جسد مفقودالاثر ادامه دارد.


Page Generated in 0/0055 sec