printlogo


کد خبر: 159731تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

برگزاری جشنواره‌ ملی شعر رضوی در کرمان
نکوداشت زنده‌یاد حمید سبزواری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نکوداشت زنده‌یاد استاد «حمید سبزواری» در بیست‌ودومین جشنواره‌ ملی شعر رضوی در کرمان خبر داد. محمدرضا علی‌زاده گفت: در سال‌های گذشته در قالب جشنواره شعر رضوی نکوداشت شاعران بزرگی همچون قیصر امین‌پور، محمود شاهرخی، طاهره صفارزاده، شاهرخ اورامی و حمید مظهری برگزار شد. دبیر جشنواره شعر رضوی افزود: متاسفانه چندی پیش هم، شعر و ادبیات کشور، بزرگی دیگر را از دست داد و استاد حمید سبزواری که پدر شعر انقلاب بود از میان ما رفت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم بخش نکوداشت ویژه‌ دوره‌ بیست‌ودوم جشنواره‌ ملی شعر رضوی را به ایشان اختصاص دهیم. وی ادامه داد: این شاعر بزرگوار حدود 11 سال پیش، در سال 1384 به کرمان سفر کرد و میهمان ویژه‌ جشنواره‌ شعر رضوی بود و شعرخوانی خاطره‌انگیزی نیز در آن مراسم داشت. بیست‌ودومین جشنواره‌ ملی شعر رضوی 18 و 19 مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت در کرمان برگزار می‌شود.

تجلیل رهبر انقلاب از اجرای تواشیح اسماءالحسنی
تواشیح اسماءالحسنی که توسط گروه محمدرسول‎الله(ص) به اجرا در آمد، مورد تقدیر و تجلیل مقام معظم رهبری قرار گرفت. به گزارش تسنیم، گروه تواشیح محمد‌رسول‌الله(ص) متشکل از تجمیع 13 گروه تواشیح تهران بزرگ است که با همت سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ تشکیل شد و ماه مبارک رمضان به اجرای تواشیح اسماء‌الحسنی پرداخت. این کار با همت موسسه قرآنی بسیج و شبکه تهران تولید شده و از آغاز ماه مبارک روی آنتن شبکه‌های مختلف رفته است که مقام معظم رهبری با دیدن این اجرا از اعضای گروه قدر‌دانی کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است: «کار جالب و خیلی قشنگی بود، واقعاً لذت بردم، تشکر کنید».

فینال متفاوت «برادر»
تهیه‌کننده سریال «برادر» گفت: تصویربرداری سریال «برادر» در لوکیشنی واقع در لواسان به پایان رسید. به گزارش فارس، نعمت چگینی، تهیه‌کننده سریال «برادر» از اتمام تصویربرداری این سریال خبر داد و گفت: شب گذشته تصویربرداری سریال در حال پخش «برادر» به کارگردانی جواد افشار در منطقه لواسان به پایان رسید. وی با اشاره به انجام مراحل فنی این سریال نیز ادامه داد: به احتمال فراوان تا پایان ماه رمضان و آخرین روز از پخش سریال «برادر» انجام مراحل فنی (تدوین و صداگذاری) ادامه خواهد داشت. این تهیه‌کننده همچنین بیان داشت: از همین جا به تمام مخاطبان این سریال وعده پایانی متفاوت از سریال «برادر» را می‌دهم، چراکه فینال خاص و متفاوتی خواهیم داشت. اتفاقی که در تلویزیون کمتر شاهد آن بودیم. به گزارش فارس، این سریال تاکنون در لوکیشن‌هایی نظیر: بازار تهران، دهکده المپیک، شمال کشور، بهشت زهرا(س)، شهرک دفاع‌مقدس مقابل دوربین جواد افشار رفته است.

باند تروریستی و جاسوسی در «ساحل امن»
فیلم سینمایی «ساحل امن» جدیدترین ساخته کرامت پورشهسواری با موضوع ورود باند تروریستی و جاسوسی به کشور آخرین مراحل فنی را پشت سرمی‌گذارد. به گزارش فارس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ساحل امن»پس از 70 روز فیلمبرداری در لوکیشن‌های دریایی (جزایر لارک، هرمز، قشم، تنگه هرمز، سواحل بندر عباس و اطراف میناب) به اتمام رسید و توسط کارگردان و یک گروه از متخصصان جلوه‎های ویژه رایانه‌ای در حال طی کردن مراحل تدوین و انجام امور فنی است. فیلم سینمایی ساحل امن روایت یک باند تروریستی و جاسوسی است که با حمایت ناوهای بیگانه قصد ورود به کشور و به هم ریختن امنیت ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری را دارد. تدوین فیلم تقریبا 2 ماه به طول انجامیده و همزمان با صداگذاری توسط آرش اسحاقی و آزادروش مراحل فنی از قبیل تصحیح رنگ، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و DCP کار برای تحویل به دفتر جشنواره فیلم فجر نیز انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0060 sec