printlogo


کد خبر: 159744تاریخ: 1395/4/9 00:00
چهارگوشه

تبرئه روسف
سنای برزیل رئیس‌جمهوری معلق شده این کشور را از اتهام «دخالت در دستکاری بودجه دولتی» مبرا دانست. در گزارش سنا همچنین تاکید شده است که هیچ دلیلی برای ادامه روند استیضاح دیلما روسف وجود ندارد. با وجود این گزارش، قانونگذاران برزیلی باید رسما به این نتیجه برسند که آیا روند استیضاح روسف در نهم آگوست باید تایید شود یا خیر و در صورتی که نمایندگان قانع شوند که روسف بی‌گناه است استیضاح وی منتفی می‌شود. در مه 2016، مجلس علیا روند استیضاح روسف را به جریان انداخت.

سفر قریب‌الوقوع پاپ به عراق
معاون وزیر بهداشت و محیط‌زیست عراق در گفت‌و‌گویی مطبوعاتی اعلام کرد که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق خواهد آمد تا از پرونده پیوستن تالاب‌های عراق به لیست میراث جهانی حمایت کند. وی به تاریخ دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد. این مسؤول عراقی ادامه داد: ثبت جهانی تالاب‌های عراق یک موضوع ملی و انسانی مهم است. عراق سعی دارد تا رأی لازم برای ثبت جهانی تالاب‌های عراق را در نشست یونسکو در استانبول ترکیه که در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، به‌دست بیاورد.

دفع حمله داعش به صحرای کربلا
فرماندهی عملیات فرات میانی سه‌شنبه از ناکام ماندن حمله داعش با 3 خودروی بمب‌گذاری شده و 2 عامل انتحاری در صحرای کربلا به سمت شهر النخیب خبر داد. سرلشکر قیس المحداوی تصریح کرد  تروریست‌ها با 3 خودروی بمب‌گذاری شده و درحالی که کمربندهای انتحاری پوشیده بودند و انواع سلاح‌ها را در اختیار داشتند، دستگیر شدند و نتوانستند به خاکریز و خندق شرقی که در صحرای کربلا به سمت نخیب در دست احداث است، وارد شوند. وی افزود: نیروهای امنیتی توانستند این خودروها را قبل از رسیدن آنها به منطقه منفجر و سلاح‌های آنها را توقیف کنند.

زنجیره سلب تابعیت در بحرین
رژیم بحرین در ادامه سرکوب سیاسی مخالفانش، 3 شهروند شیعه این کشور را سلب تابعیت کرد. دادگاه کیفری بحرین سلب تابعیت برای 3 شهروند این کشور را به اتهام پیوستن به یک گروه «تروریستی» موسوم به «سرایا المختار» صادر کرد. 2 ماه پیش مرکز حقوق بشر بحرین گفت، از سال 2012 تاکنون 280 نفر سلب تابعیت شده‌اند و حدود 200 مورد آن فقط در سال 2015 صورت گرفت و در میان افرادی که سلب تابعیت شده‌اند اساتید دانشگاه، رهبران مذهبی، تجار و نیز نمایندگان سابق پارلمان قرار دارند.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی
پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت مسجد مبارک الاقصی را تا پایان ماه مبارک رمضان به روی نمازگزاران فلسطینی ببندد. این تصمیم به دنبال درگیری‌های اخیر فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در مسجدالاقصی اتخاذ شد. جوانان فلسطینی در جریان این درگیری‌ها به سوی نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند که در پی این اقدام یک شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شد. کمیته عالی اسلامی و شورای اوقاف و امور اسلامی قدس اعلام کردند پلیس رژیم صهیونیستی جنگی را علیه اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی و خود این مسجد به راه انداخته است.

چاقوکشی خونین نئونازی‌های آمریکایی
ایالت کالیفرنیا شاهد تجمع خشونتبار  گروهی از نژادپرستان یانکی بود که در جریان آن ده‌ها تن به ضرب چاقو زخمی شدند.  به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، هنگامی که شاخه نئونازی‌های آمریکا در مقابل ساختمانی دولتی در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا تجمع کرده بودند، گروهی از مخالفان آنها علیه شعارهای نژادپرستانه‌شان موضع گرفتند که این باعث درگیری 2 طرف با سلاح سرد چماق و چاقو شد  که متعاقب آن 10 نفر زخمی شدند.  به گفته پلیس فدرال، این تظاهرات توسط «حزب کارگران سنتی» و مخالفان مهاجرت شکل گرفته بود که عقاید و رفتاری شبیه نئونازی‌ها دارند. اگرچه فعالیت احزاب طرفدار نازیسم در آمریکا سابقه‌ای تقریبا همپای خود آلمان دارد اما از زمان جنگ جهانی دوم فعالیت رسمی آنها ممنوع شده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec