printlogo


کد خبر: 159749تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در اردبیل
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در اردبیل توسط واحدهای دامی تولید می‌شود. به گزارش فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بهلول تکلوی در جلسه بررسی راهکارهای تشکیل زنجیره تولید یکپارچه شیر و گوشت قرمز با حضور اتحادیه دامداران و کارشناسان اجرایی با اعلام این خبر اظهار کرد: استان اردبیل
380 هزار واحد دامی دارد که همه ساله 30 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند از این میزان تولید 14 هزار تن به مصرف داخل استان و 16 هزار تن به دیگر استان‌های همجوار جهت مصرف فرستاده می‌شود. وی افزود: به دلیل اینکه خروج این میزان گوشت به دیگر استان‌ها به صورت دام زنده صورت می‌گیرد فلذا به میزان 3 تا 5 درصد افت به دلیل حمل بین‌راهی حادث می‌شود که این میزان افت به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است و باعث هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.


وقوع آتش‌سوزی در مزارع گندم بوکان
مدیر جهاد کشاورزی بوکان از وقوع آتش‌سوزی در مزارع گندم بوکان خبر داد. صلاح‌الدین حقگو در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه از وقوع آتش‌سوزی در مزارع گندم بوکان خبر داد و اظهار داشت: این آتش‌سوزی طی 2 روز گذشته به وقوع پیوسته است. وی با اشاره به اراضی‌ای که دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: 10 هکتار از اراضی گندم در 2 روستای همجوار هم در شهرستان بوکان پنجشنبه هفته گذشته در آتش سوخت. مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه وزش باد هنگام آتش‌سوزی بالا بود، خاطرنشان کرد: بر اثر آتش‌سوزی و وزش باد آتش‌سوزی در اراضی گندم گسترش پیدا کرد و از سوی دیگر به دلیل خشک بودن خوشه‌های گندم آتش‌سوزی بیش از پیش گسترش یافت. این مسؤول با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی روشن کردن آتش کنار اراضی کشاورزی گندم اعلام شده است، خاطرنشان کرد: هنوز میزان خسارت ناشی از این آتش‌سوزی مشخص نشده است.


Page Generated in 0/0053 sec