printlogo


کد خبر: 159754تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

حقوق50 مدیر نفتی، ماهی50 میلیون
50 نفر از مدیران صنعت نفت براساس «خود اظهاری» هر نفر میانگین حقوقی بیش از 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند.  به گزارش فارس، سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش اعلام کرد معاونت تولیدی، معاونت امور اقتصادی و معاونت فرهنگی این سازمان گزارش‌های خود را درباره حقوق‌های مدیران دستگاه‌های مربوط آماده کرده‌اند که این گزارش‌ها بیشتر خوداظهاری بوده و در حال راستی‌آزمایی است.  در این گزارش‌ها، حقوق‌های مدیران دستگاه‌های دولتی با ذکر اسامی افراد و میزان حقوق دریافتی آمده است. 50 نفر رأس این فهرست در صنعت نفت مشغول به فعالیت هستند که میانگین حقوق این افراد بیش از 50 میلیون تومان در ماه است. بین فهرست مدیران نفتی 3 تن از مدیران یک شرکت توسعه‌دهنده صنعت نفت با عناوین اختصاری «م.ج»، «ح.ا»و «م.ش» به ترتیب 559 میلیون تومان، 589 میلیون تومان و 517 میلیون درآمد و دریافتی سالانه داشته‌اند. مدیرعامل سابق شرکت تأمین مالی نفت نیز 684 میلیون تومان عایدی سالانه داشته است.  درآمد «ع.د» از مدیران شرکت ملی نفت نیز 552 میلیون تومان در سال بوده و رئیس یکی از نهادهای آموزشی وابسته به نفت 555 میلیون دریافتی سالانه داشته است. این رئیس نهاد آموزشی از کسانی است که رتبه شغلی برخی اساتید این نهاد را به‌دلیل غیرهمسو بودن کاهش داد.  این فهرست در اختیار وزارتخانه مربوط به منظور راستی‌آزمایی قرار گرفته است.

حقوق صفدر حسینی کم شد
چندی پیش فیش حقوقی سیدصفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی عیان شد که براساس اعلام خبرگزاری‌ها و طبق اسناد و مدارک موجود، وی از فروردین تا اسفند سال 1394 به‌ طور میانگین ماهانه 57 میلیون و 400 هزار تومان از این صندوق حقوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته سرجمع حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است.  به گزارش تسنیم به نقل از صبحانه‌آنلاین، همچنین مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌‌وری 3 ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌‌هزینه خرید کتاب، کمک‌‌هزینه سفر، کمک‌‌هزینه ورزش و کمک‌‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کرده است. البته وی پس از انتشار فیش حقوقی‌اش، اعلام کرد با انجام بازنگری در نظامات پرداخت، طرح طبقه‌بندی مشاغل صندوق، بازنگری و اصلاح شده و براساس تصمیم شخصی مابه‌التفاوت حقوق و مزایای سال 1394 را داوطلبانه به حساب صندوق توسعه ملی واریز کرده‌ام. گفتنی است، هیات دولت در جلسه 30 خرداد خود، آیین‌نامه مالی، معاملاتی و استخدامی صندوق توسعه ملی را اصلاح کرده و طبق مصوبه دولت، جداول و مقررات ناظر بر حقوق و مزایای ثابت و مزایای غیرمستمر رئیس کل، قائم مقام و اعضای هیات عامل بانک مرکزی به ترتیب به رئیس هیات عامل، قائم‌مقام و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی تسری داده شد.


سکه و دلار گران‌تر شد
پس‌لرزه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی در بازار ارز و سکه ایران در قالب سیر صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ۷۰ هزار تومان و هر دلار ۳۵۰۴ تومان قیمت‌گذاری شده است. به گزارش تسنیم، دیروز نرخ دلار در صرافی‌های خیابان فردوسی نسبت به یکشنبه افزایش داشته و این صرافی‌ها هر دلار آمریکا را با قیمت 3504 تومان، یورو را با قیمت 3918 تومان، پوند را با قیمت 4853 تومان و درهم امارات را با قیمت 955 تومان به متقاضیان ‌فروختند. سکه بهار آزادی نیز نسبت به یکشنبه بازهم گران شده است. سکه‌فروش‌های بازار سبزه‌میدان هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را با قیمت یک ‌میلیون و 70 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را با قیمت یک ‌میلیون و 70 هزار تومان فروختند. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی را با قیمت 538 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را با قیمت 283 هزار تومان و سکه یک‌گرمی را با قیمت 185 هزار تومان به فروش رساندند. هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی 7/1309 دلار و هر گرم طلای
18 عیار در بازار داخلی 108 هزار و 900 تومان قیمت خورد.
 


Page Generated in 0/0057 sec