printlogo


کد خبر: 159755تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

حذف یارانه ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر تا پایان سال
یک مقام مسؤول با اعلام این خبر که امکان حذف سیستمی ۲۴ میلیون نفر از یارانه‌بگیران وجود دارد اما با هدف درصد خطای کمتر، پیشنهاد حذف ۱۰ میلیون نفر را داریم، گفت: درباره تشکیل خانوار جدید نیز با سازمان هدفمندی مکاتباتی داشتیم تا ارزیابی دوباره روی آنها انجام بگیرد. وی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع حذف خانوار جدید از فهرست دریافت یارانه نقدی در تیرماه گفت: فهرست حذفیات جدید آماده شده و به احتمال زیاد از تیرماه یکسری دیگر از افراد غیرنیازمند و ثروتمند جامعه حذف خواهند شد. وی با بیان اینکه امکان حذف 10 میلیون نفر از یارانه‌بگیران تا پایان سال با درصد خطای بسیار پایین‌تر وجود دارد، افزود: منتظر دستور هیأت دولت هستیم تا نظر نهایی را در این‌باره اعلام کند. وی در پاسخ به این پرسش که چرا یارانه افراد خانوار جدید به‌دلیل حذف خانوار قبلی‌شان از فهرست یارانه، برقرار نمی‌شود، گفت: اختلاف نظری در این‌باره با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها وجود دارد و فعلاً این دسترسی داده نشده تا خانوار جدیدی که پیش از این خانوار اصلی‌شان از فهرست یارانه حذف شده‌اند، مورد ارزیابی قرار گیرند.


ثبت‌نام دریافت وام تولید تا پایان تیر
براساس تصمیمات جدید تعداد واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات ۱۶هزار میلیارد تومانی افزایش یافته است بنابراین واحدهای تولیدی فقط تا پایان تیرماه امسال برای ثبت‌نام فرصت دارند.  علی یزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر استانداری‌ها و خانه‌های صنعت هر استان مشغول ثبت‌نام واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام هستند، اظهار داشت: قرار شده 10 هزار و 700 واحد تولیدی به‌همراه 2 هزار طرح صنعتی برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.  وی اضافه کرد: واحدهای مشمول دریافت این تسهیلات حتی می‌توانند بانک عامل را هم خود مشخص کنند، در غیر این صورت یک بانک عامل به آنها معرفی خواهد شد. البته براساس برنامه‌ریزی‌ها سیستم بانکی هم یک ماه فرصت دارد اطلاعات فرد متقاضی را بررسی و نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کند.  یزدانی با اعلام اینکه این تسهیلات با همان نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود، گفت: البته قرار شده در راستای کاهش نرخ تسهیلات بانکی از طریق منابع کمک‌های فنی و اعتباری یا از محل تبصره 14 قانون بودجه اقداماتی برای کمک به واحدهای تولیدی انجام شود.


گرانی تا ۲۹ درصدی کالاهای سبد معیشت
با توجه به افزایش ۱۲ تا ۲۹ درصدی قیمت کالاها، حقوق و دستمزد کارگران بیشتر از ۱۰ روز جوابگوی هزینه‌های آنها نیست.  فرامرز توفیقی، مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مشکلات معیشتی کارگران با اشاره به اینکه از سال 86 تا 92 قدرت خرید کارگران 187 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: کاهش قدرت خرید، مربوط به این دولت یا دولت‌های قبلی نیست، بلکه همه دولت‌ها در این زمینه مقصرند.  وی ادامه داد: در زمانی هستیم که دولت ادعای تورم یک‌رقمی دارد در حالی‌که رشد قیمت مرغ، حبوبات، گوشت قرمز، برنج، ماهی، آب، مخابرات، گاز، درمان، آموزش و تحصیل و حمل‌ونقل را در چند روز گذشته شاهد بودیم. توفیقی با اظهار اینکه قیمت همه کالاها افزایش 15درصدی داشته است، گفت: این میزان افزایش قیمت‌‌ها با تورم 9درصدی نقطه به نقطه قابل مقایسه نیست. وی خاطرنشان کرد: افزایش 30درصدی قیمت برنج، 28درصدی حبوبات، 29درصدی مرغ، 22درصدی چای و قند و شکر، 12درصدی لبنیات، 25درصدی خرما، افزایش زیرپوستی نان تا 25درصد، افزایش 20درصدی حمل‌ونقل، افزایش 17درصدی گوشت و فرآورده‌های پروتئینی،‌ افزایش 15درصدی قیمت ماهی، افزایش 21درصدی تحصیلات و... با تورم 9درصدی توجیه‌پذیر نیست.  وی اضافه کرد: این در شرایطی است که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری در یک ماه حدود 3 میلیون تومان و متوسط دریافتی یک کارگر یک‌میلیون و 200هزار تومان است.


Page Generated in 0/0061 sec