printlogo


کد خبر: 159763تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

سیطره ریزگردها در نیمه غربی
ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت
همزمان با ورود ریزگردها شاخص کیفیت هوای شهرستان‌های گوناگون استان ایلام در شرایط هشدار قرار گرفت و میزان دید افقی در قصرشیرین کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری دانشجو، سارایی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام در این‌باره اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌های ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوای این استان، آلودگی هوای شهرستان مهران 3 برابر حد مجاز و در شرایط پایدار قرار گرفت. وی افزود: کیفیت هوای شهرستان‌های ایلام، ایوان و دهلران نیز با یک و نیم تا 2 برابر حد مجاز آلودگی  در حالت هشدار قرار گرفت. گفتنی است، از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام 27 روز هوای ناسالم و آلوده را تجربه کرده است.
کاهش دید افقی در قصرشیرین
این در حالی است که ورود یک توده هوای غبارآلود به قصرشیرین، دید افقی در این شهرستان مرزی را به 4 هزار متر کاهش داد. حیدر چوپانی، رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین در این‌باره گفت: طی روز سه‌شنبه میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین
6 هزار متر از حد استاندارد هوای سالم
(10 هزار متر) کمتر شد. به گفته وی، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گردوخاک تا روز جمعه هفته جاری در برخی ساعات به صورت رقیق در آسمان این منطقه مرزی وجود دارد.

 
شیوع  ناباروری در 20 درصد زوج‌های جوان
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ناباروری زوج‌های جوان توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، علی‌اکبر دلبندی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه هم اکنون 20 درصد از زوج‌های جوان در کشور ما نابارور هستند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها در حوزه ناباروری اندومتریوز است که خانم‌ها را در سنین باروری درگیر می‌کند. وی با بیان این مطلب که تخمین زده شده 15 درصد از زنان جوان در سنین باروری مبتلا به بیماری اندومتریوز هستند، عنوان کرد: این بیماری به سختی تحمل می‌شود و راهکارهای درمانی برای این بیماری جراحی و هورمون درمانی است که متاسفانه هیچ‌کدام از این درمان‌ها قطعی و 100 درصد نیست.
 


Page Generated in 0/0059 sec